hoi,
is misschien een wat domme vraag, maar hoe koppel je best de accu los?
ik heb gemerkt dat mijn -pool lost zit, maar zodra ik die helemaal losmaak om te kuisen en terug vast te zetten gaat het alarm af... ik had het alarm niet aangezet...
begint nu toch verveleld te worden daar ik ook een probleem heb met het vastzetten van die min-pool. (borg die erop zit is precies groter dan die van batterij, maar kan niet zien daar de buren hier wakker van worden...°
hoe kan ik de accu losmaken zonder de buren wakker te houden?
thanks!
sammy
accu loskoppel
accu loskoppel
speedster 2.2 - #3064
- speedsterfiel
- Nieuw lid
zoals je zelf zult begrijpen heeft je alarm sisteem een eigen accu die het alarm voet bij chantage/diefstal alleen uitzetten is daarom niet voldoende de tweede accu moet ook los
maar waarom zet je er geen nieuw klemmetje op ? als je dit doet let er dan wel op dat je een klemmetje voor de minpool koopt deze is kleiner dan de plus
maar waarom zet je er geen nieuw klemmetje op ? als je dit doet let er dan wel op dat je een klemmetje voor de minpool koopt deze is kleiner dan de plus
merci voor de reacties!
is me inderdaad gelukt, terug iets bijgeleerd, niet 's avond laat beginnen werken aan de wagen...
maar eindelijk kunnen werken zonder loeiende sirene
nog één probleem, borg van de min-pool krijg ik aan geen kanten vast, net alsof er een verschil zit in de polen van de accu... (vorige eigenaar heeft er een varta-accu in laten plaatsen....) misschien kan dit wel de oorzaak zijn natuurlijk. maar de borg van de min zet zich aan geen kanten vast aan de pool...
is er bvb een goeie praktische oplossing voor? bvb iets koper ofzo tussen stoppen zodanig zich toch kan vastklemmen?
is me inderdaad gelukt, terug iets bijgeleerd, niet 's avond laat beginnen werken aan de wagen...
maar eindelijk kunnen werken zonder loeiende sirene
nog één probleem, borg van de min-pool krijg ik aan geen kanten vast, net alsof er een verschil zit in de polen van de accu... (vorige eigenaar heeft er een varta-accu in laten plaatsen....) misschien kan dit wel de oorzaak zijn natuurlijk. maar de borg van de min zet zich aan geen kanten vast aan de pool...
is er bvb een goeie praktische oplossing voor? bvb iets koper ofzo tussen stoppen zodanig zich toch kan vastklemmen?
speedster 2.2 - #3064
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Van de meeste batterijen heeft de min-pool een kleinere diameter dan de plus-pool. Dit zodat je de poolklemmen niet kunt verwisselen.vx0877 schreef:nog één probleem, borg van de min-pool krijg ik aan geen kanten vast, net alsof er een verschil zit in de polen van de accu... (vorige eigenaar heeft er een varta-accu in laten plaatsen....) misschien kan dit wel de oorzaak zijn natuurlijk. maar de borg van de min zet zich aan geen kanten vast aan de pool...
Check dus even of je de juiste klemmen aan de kabel hebt hangen.
Het kan ook zijn dat de vorige eigenaar de kabelklem met een klemruimer heeft uitgefreesd omdat die geoxideerd was. Als hij hierbij wat te enthousiast te werk is gegaan ...
En er bestaan ook batterijen (dacht echter niet dat Varta daar onder valt) die polen met een extra kleine diameter gebruiken. Maar dan zou de plus-klem ook te groot moeten zijn natuurlijk.
A thing of beauty is a joy forever!
thanx!
maar denk toch dat te klemmen op dejuiste plaats zitten, het rode plastieken toestandje voor +-pool past perfect op de + klem.
vermoed inderdaad dat de pool van de accu ietske kleiner is dan gemiddeld, dus ben ik naar een; graag eenvoudige; oplossing of om die wat vast te zetten.
totnutoe alles ok, maar zou liever niet hebben dat mijn dash plots strobos wordt.
alvast bedankt!
maar denk toch dat te klemmen op dejuiste plaats zitten, het rode plastieken toestandje voor +-pool past perfect op de + klem.
vermoed inderdaad dat de pool van de accu ietske kleiner is dan gemiddeld, dus ben ik naar een; graag eenvoudige; oplossing of om die wat vast te zetten.
totnutoe alles ok, maar zou liever niet hebben dat mijn dash plots strobos wordt.
alvast bedankt!
speedster 2.2 - #3064