Pagina 1 van 2
Fading..
Geplaatst: 15 jul 2007 18:32
door Super7
Vandaag voor de eerste maal op circuit Zolder wezen rijden met mijn net-aangeschafte Speedster.
Er is maar één conclusie; super auto voor op het circuit.
2 nadelen echter:
1
geen geluid in verhouding tot andere deelnemers (wordt aan gewerkt)
2
Na 40 minuten volgas; gewoon géén remdruk meer bij ruim 160 km p/u einde rechter stuk...

'erg spannend moment dus..
Ik ga uiteraard de remvloeistof direct vervangen voor dot 4, maar hebben jullie nog meer oplossingen?
Staal gevlochten remleidingen?
Geplaatst: 15 jul 2007 19:39
door SteV6
Bedoel je een zacht en sponzig rempedaal, of juist een keihard pedaal zonder remkracht?
SteV6
Geplaatst: 15 jul 2007 20:52
door Super7
helemaal niks... een spons is harder...

Geplaatst: 15 jul 2007 21:11
door ohjeetje..
Zo te horen geen ABS-probleem (keihard pedaal).
Remvloeistof zou eerder moeten gaan koken (luchtbellen) dan na 40 minuten rossen op een circuit als het aan de remvloeistof lag, zou ik denken. Hoe waren de remmen op de weg naar huis?
Groeten,
Nico
Geplaatst: 16 jul 2007 1:12
door Dominique
gebruik ff de zoek functie met "remblokken" ofzo.
Er is al veel geschreven over de standaard blokken bij cirquit gebruik (geen REMblokken, want remmen doen ze idd niet!) Je zal oplossingen vinden voor verschillende budgetten . . .
Begin met remtechniek aanpassen. Bij kort en hard remmen worden de remmen minder heet als met voorzichtig en lang remmen...
suc6
Geplaatst: 16 jul 2007 6:42
door Super7
Nee, volgens mij zat er juist lucht in de leidingen. Alle druk was volledig weg.. na een kwartiertje koelen en daarna twee rondjes rijden zonder te remmen, was het voorbij. geen problemen meer gekent daarna.
Ik rem altijd juist erg kort en hard, dan ben je immers het snelst.
Volgens mij ligt het echt aan de olie en de leidingen..
toch???
PS op de mijne zitten greenstuff blokken, verder standaard..
Geplaatst: 16 jul 2007 8:52
door Maik
Standaard leidingen kan het niet aan liggen. Ze worden wel iets zachter als je remvloeistof heet wordt, maar dan niet zo erg dat je pedaal op de bodem komt...
Wanneer heeft Menno voor het laatst zijn remvloeistof laten vervangen? Er zit al DOT4 in als het goed is want dat gooit v/d Kooi er altijd in en volgens mij is het ook de standaard specificatie?
Als de remvloeistof erg oud is kan er veel vocht in zitten. Als het zaakje dan heel heet wordt gaat het vocht koken en krijg je dus "lucht"bellen in je remvloeistof.
Remvloeistof vervangen dus, en ook die standaard blokjes eruit. Dat is niet veel... Betere remblokjes zijn bv (in volgorde van prijs): OMP (competition

), Ferrodo DS2500, SBS pro-track, Carbone Lorraine RC6 (carbon blokken, heb ik nu, maar die passen niet 1-2-3, dus pas op daarmee), Pagid RS14. En je hebt nog meer blokken die goed zouden moeten zijn, veel vind je daarover ook op het vx220 forum.
Geplaatst: 16 jul 2007 17:47
door zoonvanlinne150
Super7 schreef:
Ik rem altijd juist erg kort en hard, dan ben je immers het snelst.
is dat zo?
wat zeker is,dat je materiaal ook sneller slijt(banden,remmen)en na meer ronden niks meer heb.......lijkt mij hoor.....

Geplaatst: 16 jul 2007 18:07
door Maik
Chris, dat is dus juist niet zo. Doordat je kortstondig veel hitte inbrengt blijven je remmen over het algemeen juist langer vers.
Ook op de openbare weg kan je beter wat pittiger remmen dan "slepend", slepend remmen gaat je meer slijtage geven...
Geplaatst: 16 jul 2007 18:21
door zoonvanlinne150
met karten juist niet, daar haalde ik(en BBVW)snellere tijden met rustig aanremmen(ja ik weet het karten is anders)en op zandvoort heb ik ook geleerd dat je rustig en beheerst moet remmen(is makkelijker onder controle te houden)daarmee bedoelde ze,beter doseren.....ag ieder zijn rijstijl.......
bij MOTOGP remmen ze ook meer rustig aan(is dat een normale zin????

)
ik kan moeilijk met MAIK in discussie gaan,anders krijg je weer een berekening waar je gek van wordt,1 of andere staal berekening ofzo........
NERD!

Geplaatst: 16 jul 2007 18:30
door Maik
Makkelijk onder controle te houden...tsja, als je beginner bent wel ja, daarna wil je gewoon alles eruit halen wat erin zit.
Als ik de keus heb om bij 100m te remmen bij de Tarzan, dan doe ik dat liever dan bij 150m, maar dan moet je hem natuurlijk nog wel inderdaad "gecontroleerd" de Tarzanbocht zelf in keilen
Sommige bochten is het wel verstandig om wat geleidelijker in te remmen, maar dat komt dan meer door te grote oneffenheden in de weg die de #@$$@^#-ABS van de speedster (of andere auto) in de war sturen. Dus eerst rustig wat gewicht op de voor-as brengen, daarna harder trappen om toch weer maximale vertraging te behalen...

Geplaatst: 16 jul 2007 18:52
door Super7
maar goed, naar mijn idee zit de oplossing niet i de blokken of schijven.. fading is een hittekwestie v/d olie of de leidingen.. toch?

Geplaatst: 16 jul 2007 19:00
door zoonvanlinne150
sorry laatste post voor maik...
ik ben eruit....wat voor jullie laat en hard is....is voor mijn jonge goddelijk lijf,gewoon zacht en rustig,mot hagdah kennuh!!!
ik snap het maar ik denk dat ik gewoon al laat rem maar het gewoon wat anders aanvoelt....(ik ben nu serieus)
maar ff over het onderwerp:als je hier op gaat googelen komen er hele mooie verhalen uit waar je echt wijzer van wordt.
Geplaatst: 16 jul 2007 19:02
door zoonvanlinne150
Geplaatst: 16 jul 2007 19:13
door speedster
Door zacht en lang te remmen worden de remmen te heet en dan worden ze glazig. Bij afdalingen met een volle vrachtwagen (40 ton) remmen wij ook hard en kort, want anders staan ze in de fik. Ik gebruik dan mijn retarder om te remmen.