Toyo Proxes of BF Goodrich
-
- Actief lid
Toyo Proxes of BF Goodrich
De Team Dynamics Pro Race 1.2 velgen zijn binnen. Voor 7x16J en achter 7,5 x 17J.
Achter blijf ik bij 225/45/17, maar voor is nog de vraag.
BF Goodrich G-Force Profiler wordt geleverd in 195/55/16. Dat geeft een verschil van 0,55% in omtrek, praktisch dus geen verschil.
Toyo levert 195/50/16, een verschil van 3,67%
Zie www.alloywheels.com/tyrecalc.asp
BF geeft dus minder gezeur met de ABS denk ik, dus de voorkeur gaat naar deze banden uit. Zijn er redenen om toch voor de Toyo's te kiezen?
De prijs maakt niet veel uit.
Alvast bedankt.
Groeten,
Nico
Achter blijf ik bij 225/45/17, maar voor is nog de vraag.
BF Goodrich G-Force Profiler wordt geleverd in 195/55/16. Dat geeft een verschil van 0,55% in omtrek, praktisch dus geen verschil.
Toyo levert 195/50/16, een verschil van 3,67%
Zie www.alloywheels.com/tyrecalc.asp
BF geeft dus minder gezeur met de ABS denk ik, dus de voorkeur gaat naar deze banden uit. Zijn er redenen om toch voor de Toyo's te kiezen?
De prijs maakt niet veel uit.
Alvast bedankt.
Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
-
- Actief lid
- SpeedsterWimpie
- Actief lid
- Contacteer:
Effe met Jan van Zonneveld Banden Wateringen bellen.
Is zelf van ze Speedster op een Lotus Elise Exige overgestapt en die kon behoorlijk gummen met ze Speedster en nu met ze ............
Is zelf van ze Speedster op een Lotus Elise Exige overgestapt en die kon behoorlijk gummen met ze Speedster en nu met ze ............

www.WvM-Mobility.nl : NIU SuperiorStore NIU #1 elektrische scooters van de wereld
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
- Herman
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Re: Toyo Proxes of BF Goodrich
Deleted
-
- Actief lid
@ Piet: ABS: nee, niet echt. Op droog moeilijk ietsje te blokkeren en dan ingrijpen. Op nat ratelt het als een gek. Typische nat afstelling denk ik.
Probeer deze ABS unit eerst even uit met de BFG.
@Herman: zojuist even gewogen op de electronische personenweegschaal met en zonder velgen. Resultaat: 17J 8,3 kg en 16J 7,5 kg. Niet slecht dacht ik (mijn eigen gewicht dan
)
Groeten,
Nico
Zijn dus ca. 0,5 kg zwaarder dan Thorney aangeeft op zijn website. Maar met naafdop
!
Probeer deze ABS unit eerst even uit met de BFG.
@Herman: zojuist even gewogen op de electronische personenweegschaal met en zonder velgen. Resultaat: 17J 8,3 kg en 16J 7,5 kg. Niet slecht dacht ik (mijn eigen gewicht dan

Groeten,
Nico
Zijn dus ca. 0,5 kg zwaarder dan Thorney aangeeft op zijn website. Maar met naafdop

Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
-
- Actief lid
De levertijd voor de BFG's is twee weken. Prijs: E 635,00 voor de vier inclusief monteren en balanceren (Opelvoorwiel twee dagen terug bij Opelcentrum Oosterhout laten balanceren: moest 35 gram bij
Geen punt, want vanaf maandag ben ik toch met vakantie. Komt wel goed, houd jullie op de hoogte.
Groeten,
Nico

Geen punt, want vanaf maandag ben ik toch met vakantie. Komt wel goed, houd jullie op de hoogte.
Groeten,
Nico
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
-
- Actief lid
Velgen en banden gemonteerd. Eerste indruk na 75 tamelijk voorzichtige km (beschermingslaag moet er af): een wereld van verschil. Ik heb veel meer vertrouwen in de auto. De auto ligt stukken beter op de weg. De turn-in is niet zo heel veel beter. Wellicht ligt dat aan de maat 195/55/16, ja 55, waardoor de band een hogere wang heeft. Wat wel het "stuiteren" voor een groot deel wegneemt. Dus met de Nitrons die met lichtere veren (375/450 i.p.v. 450/550) aangebracht worden, zou dit een ideale combinatie moeten zijn.
Groeten,
Nico
Groeten,
Nico
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
-
- Actief lid
Zo, vandaag de auto flink uitgeprobeerd nadat afgelopen maandag de Nitrons weer gemonteerd zijn. De auto is ook uitgelijnd en uitgewogen. Demperinstelling 15/13. Bandenspanning 1.6/1.7.
Top! Helemaal naar mijn zin. Ligt mij strak genoeg, en over hobbelweggetjes heel goed te doen. Ik vind dat ik voor mij de juiste keuzes heb gemaakt en ben blij dat ik dat gedaan heb. Dat ik de originele vering heb teruggeplaatst was ook o.k., want nu weet ik wat het verschil is.
Groeten,
Nico
Top! Helemaal naar mijn zin. Ligt mij strak genoeg, en over hobbelweggetjes heel goed te doen. Ik vind dat ik voor mij de juiste keuzes heb gemaakt en ben blij dat ik dat gedaan heb. Dat ik de originele vering heb teruggeplaatst was ook o.k., want nu weet ik wat het verschil is.
Groeten,
Nico
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI