Pagina 1 van 1

Toyo Proxes of BF Goodrich

Geplaatst: 03 sep 2007 13:08
door ohjeetje..
De Team Dynamics Pro Race 1.2 velgen zijn binnen. Voor 7x16J en achter 7,5 x 17J.
Achter blijf ik bij 225/45/17, maar voor is nog de vraag.

BF Goodrich G-Force Profiler wordt geleverd in 195/55/16. Dat geeft een verschil van 0,55% in omtrek, praktisch dus geen verschil.
Toyo levert 195/50/16, een verschil van 3,67%
Zie www.alloywheels.com/tyrecalc.asp

BF geeft dus minder gezeur met de ABS denk ik, dus de voorkeur gaat naar deze banden uit. Zijn er redenen om toch voor de Toyo's te kiezen?
De prijs maakt niet veel uit.

Alvast bedankt.

Groeten,


Nico

Geplaatst: 03 sep 2007 13:54
door Arno
BFG's worden op de Elise hoger aangeschreven als de Toyo's wat betreft gevoel in de auto en feedback die ze geven. Ook op het circuit leven ze wat langer.

Is dus zeker een goede keuze.

Bye, Arno.

Geplaatst: 03 sep 2007 13:59
door Maik
Ik heb nu voor de 2de keer toyo's, maar de volgende keer ga ik waarschijnlijk ook eens de BFG's proberen (als ze een beetje in de maten geleverd worden die ik wil). Iets meer stuurgevoel wil ik de volgende keer wel hebben...

Geplaatst: 03 sep 2007 14:17
door Piet
Bridgestone RE050.

Geplaatst: 03 sep 2007 15:37
door ohjeetje..
Piet, de Bridgestone wordt niet in 55 geleverd.
Omdat ik zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke omtrek wil blijven, ga ik voor de BFG's.

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

Groeten,


Nico

Geplaatst: 03 sep 2007 16:05
door SpeedsterWimpie
Effe met Jan van Zonneveld Banden Wateringen bellen.
Is zelf van ze Speedster op een Lotus Elise Exige overgestapt en die kon behoorlijk gummen met ze Speedster en nu met ze ............ :roll:

Geplaatst: 03 sep 2007 17:51
door Piet
Inderdaad die levert BS niet.

Je bent wel tevreden over je ABS unit? Zo niet dan is er ook nog een VXR unit maar dan moet je wel weer een andere maat band hebben.

Re: Toyo Proxes of BF Goodrich

Geplaatst: 03 sep 2007 18:18
door Herman
Deleted

Geplaatst: 03 sep 2007 19:01
door ohjeetje..
@ Piet: ABS: nee, niet echt. Op droog moeilijk ietsje te blokkeren en dan ingrijpen. Op nat ratelt het als een gek. Typische nat afstelling denk ik.
Probeer deze ABS unit eerst even uit met de BFG.

@Herman: zojuist even gewogen op de electronische personenweegschaal met en zonder velgen. Resultaat: 17J 8,3 kg en 16J 7,5 kg. Niet slecht dacht ik (mijn eigen gewicht dan :wink: )

Groeten,


Nico

Zijn dus ca. 0,5 kg zwaarder dan Thorney aangeeft op zijn website. Maar met naafdop :D !

Geplaatst: 07 sep 2007 20:45
door ohjeetje..
De levertijd voor de BFG's is twee weken. Prijs: E 635,00 voor de vier inclusief monteren en balanceren (Opelvoorwiel twee dagen terug bij Opelcentrum Oosterhout laten balanceren: moest 35 gram bij :?

Geen punt, want vanaf maandag ben ik toch met vakantie. Komt wel goed, houd jullie op de hoogte.

Groeten,


Nico

Geplaatst: 08 sep 2007 5:53
door Herman
Deleted

Geplaatst: 22 sep 2007 18:26
door ohjeetje..
Velgen en banden gemonteerd. Eerste indruk na 75 tamelijk voorzichtige km (beschermingslaag moet er af): een wereld van verschil. Ik heb veel meer vertrouwen in de auto. De auto ligt stukken beter op de weg. De turn-in is niet zo heel veel beter. Wellicht ligt dat aan de maat 195/55/16, ja 55, waardoor de band een hogere wang heeft. Wat wel het "stuiteren" voor een groot deel wegneemt. Dus met de Nitrons die met lichtere veren (375/450 i.p.v. 450/550) aangebracht worden, zou dit een ideale combinatie moeten zijn.

Groeten,


Nico

Geplaatst: 13 okt 2007 10:16
door ohjeetje..
Zo, vandaag de auto flink uitgeprobeerd nadat afgelopen maandag de Nitrons weer gemonteerd zijn. De auto is ook uitgelijnd en uitgewogen. Demperinstelling 15/13. Bandenspanning 1.6/1.7.

Top! Helemaal naar mijn zin. Ligt mij strak genoeg, en over hobbelweggetjes heel goed te doen. Ik vind dat ik voor mij de juiste keuzes heb gemaakt en ben blij dat ik dat gedaan heb. Dat ik de originele vering heb teruggeplaatst was ook o.k., want nu weet ik wat het verschil is.

Groeten,


Nico