Wie gaat er zondag naar de F1 in Spa?
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Wie gaat er zondag naar de F1 in Spa?
1. Arno
2. Herman
3. Hendrik-Jan - Green area
En waar zitten jullie?
2. Herman
En waar zitten jullie?
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Re: Wie gaat er zondag naar de F1 in Spa?
1. Arno - Gold 4 block E
2. Herman - Gold 8 block B
Gelukkig geregeld (en vooral betaald!!
) door 'de baas', dus 'smorgens vroeg rond 06:00 een collega oppikken en dan richting Spa..
Bye, Arno.
2. Herman - Gold 8 block B
Gelukkig geregeld (en vooral betaald!!

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
F1 was geweldig! Heen en terugreis een compleet drama (10uur onder weg geweest). De Lotus heeft zich voorbeeldig gedragen. En oh wat staat de Elise vaak op de foto...
Hieronder nog wat andere snelle auto's.
- Bijlagen
-
- Afbeelding 038a.jpg (131.68 KiB) 3686 keer bekeken
-
- Afbeelding 050a.jpg (116.8 KiB) 3692 keer bekeken
- Piet
- Giga lid Carbon
Oh, meestal hebben ze het wel aardig geregeld met het verkeer. Ik heb wel eens heeeeel lang vast gestaan op een Italiaans parkeerplaats op Monza. De Italianen hadden namelijk met zijn alle besloten dat de snelste route naar de uitgang niet via de weg was maar gewoon rechtstreeks via het gras. Waardoor alles muurvast kwam te zitten.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Piet, jouw verhaal lijkt een beetje op mijn ervaring in Oostenrijk, tijdens de laatste GrandPrix die daar verreden is.
Alle dagen werd het verkeer uitermate goed geregeld door de politie. Op echt elke kruising stond een agent het verkeer te regelen. Dus geen files, opstoppingen of kleine ongelukjes.
Maarrrrrrrr:
Toen de race was afgelopen en al het verkeer tegelijk de parkeerplaatsen wilde verlaten was er geen agent meer te bekennen. Over de eerste kilometer hebben we bijna 2 uur gedaan. Om nog maar te zwijgen over de problemen die een ambulance had om op het parkeerterrein te komen. Bijna geen auto wilde ruimte maken, bang om de "veroverde" plek in de file te verliezen
.
SteV6
Alle dagen werd het verkeer uitermate goed geregeld door de politie. Op echt elke kruising stond een agent het verkeer te regelen. Dus geen files, opstoppingen of kleine ongelukjes.
Maarrrrrrrr:
Toen de race was afgelopen en al het verkeer tegelijk de parkeerplaatsen wilde verlaten was er geen agent meer te bekennen. Over de eerste kilometer hebben we bijna 2 uur gedaan. Om nog maar te zwijgen over de problemen die een ambulance had om op het parkeerterrein te komen. Bijna geen auto wilde ruimte maken, bang om de "veroverde" plek in de file te verliezen

SteV6
S4 Avant
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Vond het onderweg nog best meevallen eigenlijk?Hendrik-Jan schreef:F1 was geweldig! Heen en terugreis een compleet drama (10uur onder weg geweest). De Lotus heeft zich voorbeeldig gedragen. En oh wat staat de Elise vaak op de foto...
Op de heenweg stond er wel een file bij de afrit Francorchamps, maar daar als echte aso langs gecrossed en vlak bij de afrit tussen geschoven

Vreemd genoeg laten ze je er met iets 'afwijkends' als een Elise wel snel tussen, hoewel het toch niet categorie Ferrari is of zo..
Ik had de auto geparkeerd op 1 van de kleine terreintjes bij de boeren in de buurt. Wel iets verder lopen, maar omdat je minder dicht bij het circuit zit was het wegkomen een fluitje van een cent. Dicht genoeg weer bij de snelweg dat het gewoon bleef rijden.
Bij het circuit zelf was het zo te zien wel flink proppen en die werden ook een andere weg op gestuurd. Zal dus wel redelijk hebben uit gemaakt waar je stond geparkeerd.
Uiteindelijk was eerste stukje snelweg richting luik nog wat opstopping, maar dat bleef ook wel rollen.
Uiteindelijk nog wel wat uren over gedaan, maar dat komt omdat ik met aantal collega's onderweg nog eerst wat ben gaan eten en toen verder naar huis zijn gereden.
Op de dag zelf trouwens nog zo'n kangaroo.tv kastje gehuurd en dat was echt handig. Kon je gewoon de standen en de tussentijden 'live' zien en zelf videofeeds uit de auto's bekijken en zo (en de pit-radio van een aantal teams).
Qua race.. Tja.. Het was dat ik hier zelf nauwelijks iets voor heb betaald (kaartjes van de baas), maar anders zou ik niet nog eens naar een F1 race gaan. Voor het geld wat je neertelt vind ik het persoonlijk weinig 'waar voor je geld'.
Geef mij dan maar kleinere race klasses/events waar je tenminste ook nog in de paddock en soms in de pits kunt rondkijken. Vind ik persoonlijk veel leuker.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Ik heb de kaartjes ook gehad. Het probleem was dat de parkeerplaats van ons ongeveer op de baan was. Dus bij het weggaan stonden we dus ook achteraan. Iedereen kwam ons voorbij lopen en die stonden dus uiteindelijk voor ons in de file.
Je kan beter 2 fietsen meenemen en 3km van het circuit parkeren.
Je kan beter 2 fietsen meenemen en 3km van het circuit parkeren.
Voor het geld waar je normaal een "zondag" overdekte tribune kaart voor koopt kan je van een woensdag t/m een maandag op Le Mans vertoeven. Voor dat zelfde geld heb je een stuk meer spektakel, en als je een beetje brutaal bent kan je werkelijk overal komenArno schreef: Qua race.. Tja.. Het was dat ik hier zelf nauwelijks iets voor heb betaald (kaartjes van de baas), maar anders zou ik niet nog eens naar een F1 race gaan. Voor het geld wat je neertelt vind ik het persoonlijk weinig 'waar voor je geld'.
Geef mij dan maar kleinere race klasses/events waar je tenminste ook nog in de paddock en soms in de pits kunt rondkijken. Vind ik persoonlijk veel leuker.
Bye, Arno.

Om die reden is het ook al enige jaren gelden dat ik een F1 race bezocht heb....
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...