Siegel zit in de weg
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Siegel zit in de weg
Vandaag weer wat km gereden. Wat mij steeds opvalt is dat de spiegel te groot is en in de weg zit.
Zijn er ervaringen met andere spiegels?
Groet,
HJ
Groet,
HJ
Re: Siegel zit in de weg
Hoezo in de weg? hendrikHendrik-Jan schreef:Vandaag weer wat km gereden. Wat mij steeds opvalt is dat de spiegel te groot is en in de weg zit.
Groet,
HJ
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ja, die ergernis heb ik ook. Verkeer dat uit straten van rechts komt kan je gewoon niet zien. Bochtige binnenweggetjes worden onoverzichtelijk door de blinde vlek veroorzaakt door de binnenspiegel.
Op het duitse forum is een topic te vinden, van Eric, die een buitenspiegeltje van een Suzuki motorfiets heeft gemodificeerd ter vervanging van de "passpiegel" die er standaard in hangt. In Duitsland rijden een paar Speedsterbezitters gewoon zonder binnenspiegel.
Op het engelse forum is Tadpole bezig met een binnenspiegeltje in een carbonfiber behuizing (topic). Maar daar lijkt weinig schot in te zitten.
Zelf ben ik ook nog aan het nadenken over een andere spiegel, voornamelijk omdat ik een anti-blinderingsstand belangrijk vind komt een gemodificeerd buitenspiegeltje voor mij niet op 't lijstje oplossingen voor.
SteV6
Op het duitse forum is een topic te vinden, van Eric, die een buitenspiegeltje van een Suzuki motorfiets heeft gemodificeerd ter vervanging van de "passpiegel" die er standaard in hangt. In Duitsland rijden een paar Speedsterbezitters gewoon zonder binnenspiegel.
Op het engelse forum is Tadpole bezig met een binnenspiegeltje in een carbonfiber behuizing (topic). Maar daar lijkt weinig schot in te zitten.
Zelf ben ik ook nog aan het nadenken over een andere spiegel, voornamelijk omdat ik een anti-blinderingsstand belangrijk vind komt een gemodificeerd buitenspiegeltje voor mij niet op 't lijstje oplossingen voor.
SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
spiegel zit in de weg
een kleine tip,Met een nylon visdraadje je spiegel los snijden,de voor jou w de beste plek [i.v.m.lengte] uitzoeken markeren met viltstift een druppel sec.lijm even aandrukken klaar.Lijmresten van de ruit verwijderen watje met aceton.vr.Groet. linne150 Wilbert
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Re: spiegel zit in de weg
Gebruik geen seconde lijm op de voorruit, want daar barst de voorruit van. Er is speciale spiegellijm. Maak hier echt gebruik van, want een voorruit kost veel eurotjes en dan zit de spiegel weer niet goed.linne150 schreef:een kleine tip,Met een nylon visdraadje je spiegel los snijden,de voor jou w de beste plek [i.v.m.lengte] uitzoeken markeren met viltstift een druppel sec.lijm even aandrukken klaar.Lijmresten van de ruit verwijderen watje met aceton.vr.Groet. linne150 Wilbert
- Piet
- Giga lid Carbon
Zo te zien maakte linne150 een klein foutje en heeft hij een aparte onderwerp aangemaakt i.p.v. van het onderwerp te beantwoorden.
Dit wou linne150 zeggen:
Dit wou linne150 zeggen:
HJ ik was eerst ook naar een plaatwerker gegaan ,kreeg ik een plakkertje voor de spiegel vast te zetten.Die donderde er dus na 3 zonnestralen vanaf geeft een leuke klap op het alu vloertje.P.S.het nylon draadje werkt ook bij het opel logo achterop 30/100 is aantebevelen.Vr.Groet,Linne150 [Wilbert]
- SteV6
Er is weer spiegelnieuws op het Engelse forum!
Dit keer een mooi klein spiegeltje dat uitermate geschikt is voor onze Speedsters. En nog origineel Opel ook ...

Het volledige topic: http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... c062fc914e
Bestelnummer volgens de Engelsen:

SteV6
Dit keer een mooi klein spiegeltje dat uitermate geschikt is voor onze Speedsters. En nog origineel Opel ook ...

Het volledige topic: http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... c062fc914e
Bestelnummer volgens de Engelsen:

SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- SteV6
Hmm, helaas even een kanttekening
Ik heb de bovengenoemde link nog eens extra aandachtig doorgelezen.
Het blijkt dat deze spiegel bedoeld is voor de "ombouw" van gewone Astra's naar politievoertuigen
Ik weet dus niet zeker of we deze spiegel kunnen bestellen ... binnenkort ga ik even bij de dealer informeren (bij voorkeur morgen al)
.
SteV6

Ik heb de bovengenoemde link nog eens extra aandachtig doorgelezen.
Het blijkt dat deze spiegel bedoeld is voor de "ombouw" van gewone Astra's naar politievoertuigen

Ik weet dus niet zeker of we deze spiegel kunnen bestellen ... binnenkort ga ik even bij de dealer informeren (bij voorkeur morgen al)

SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Ga eens navragen.
Ik zal eens bij mijn contactpersoon gaan informeren voor welke prijs ik hem kan kopen. Mocht deze aanzienlijk lager zijn als de € 161,-. Dan zal ik hier vermelding van maken. Mogelijk dat ik er dan meer kan bestellen.
Ik ga niets beloven maar ik heb redelijke contacten met de persoon waarmee ik zaken doe. Koop al bijna 25 jaar mijn Opel onderdelen bij dezelfde dealer (mijn Opels overigens ook). Dus dat schept een band.
Ik ga niets beloven maar ik heb redelijke contacten met de persoon waarmee ik zaken doe. Koop al bijna 25 jaar mijn Opel onderdelen bij dezelfde dealer (mijn Opels overigens ook). Dus dat schept een band.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon