Spullen terug van de anodiseerder
Spullen terug van de anodiseerder
Vandaag heb ik wat spullen teruggekregen van de anodiseerder. Geïnspireerd door het topic van Pascal heb ook mijn schakelpook afgedraaid en gepolijst en daarna laten anodiseren en daarna de ingeverfd met Tagefa geel. Ik heb ook gelijk de handremhandle laten doen. En ik heb van alluminium 2 frontplaatjes gemaakt ter vervanging van het muisgrijze kunststof paneeltje.
- Bijlagen
-
- paneeltje.jpg (43.9 KiB) 5063 keer bekeken
-
- handrem.jpg (50.72 KiB) 5067 keer bekeken
-
- pook.jpg (41.05 KiB) 5068 keer bekeken
Opel Speedster 2.2 zwart
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
De pook kan ik me nog iets bij voorstellen, maar de handrem? Ik neem aan dat je de 2 imbusjes aan de onderkant al gevonden hebt?
De pook heb ik eerst ingepakt met een lading ducktape tegen het beschadigen en daarna met een supersize waterpomptang eraf draaien. Moet lukken. Maar wees voorzichtig, want hij beschadigd snel. Tenzij je hem af gaat draaien. Dat laatste gaat overigens ook redelijk simpel met door een stukje draadeind of afgezaagde bout in de pookknop te schroeven en dan in de boorkolom zetten. Met de powerfile heb je hem zo in de juiste vorm. Daarna van grof naar fijn opschuren en naar smaak polijsten of afwerken
De pook heb ik eerst ingepakt met een lading ducktape tegen het beschadigen en daarna met een supersize waterpomptang eraf draaien. Moet lukken. Maar wees voorzichtig, want hij beschadigd snel. Tenzij je hem af gaat draaien. Dat laatste gaat overigens ook redelijk simpel met door een stukje draadeind of afgezaagde bout in de pookknop te schroeven en dan in de boorkolom zetten. Met de powerfile heb je hem zo in de juiste vorm. Daarna van grof naar fijn opschuren en naar smaak polijsten of afwerken

Opel Speedster 2.2 zwart
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
pook
Om de pookknop gemakkelijk los te krijgen moet je gewoon vlak onder de knop de pookstang met een brander of electrische verfstripper verhitten. Daardoor breekt de metaallijm waarmee de knop op het draadeinde verzegeld wordt af, en kan je de knop met weinig kracht losdraaien. Enkel even een vod er rond wikkelen om je handen niet te branden 

A thing of beauty is a joy forever!
Ik heb eerst de 2 originele panelen verwijderd en opgemeten. Daarna in de computer nagetekend, waarbij ik de “kachelopening” even groot heb gemaakt als de opening voor de radio. Dat vond ik mooier. Met een plasmasnijder is heb ik het uit 8mm aluminium laten snijden.
Ik wilde er mooie ronde hoeken aan geven, dus ben ik met de powerfile en schuurpapier aan de slag gegaan. Dat heeft me toch behoorlijk wat uurtjes gekost. Daarna met waterproof afgewerkt en gepolijst. Ook dat heeft mee een uurtje of 5 gekost. Ik had eigenlijk gedacht dat het polijsten effect zou hebben op het anodiseren. Dat hadden ze vooraf wel gezegd in ieder geval. Ik had zo’n transparante laag verwacht, die je ook wel ziet in verschillende
kleuren. Met zwart wordt dit blijkbaar moeilijker, want het ziet er nu gewoon uit of er met een spuitbusje mat over is gespoten. Zonde van het werk. Dan had ik het achteraf liever gepolijst gehouden. Ik weet niet of ik het nu zo laat of opnieuw laat doen. Misschien opnieuw polijsten en dan grijs anodiseren. Of laten spuiten.
@ Maik
Maak je geen zorgen Mike, hij's geen grammetje teveel!
Koste wat moeite, maar idd hier en daar uitgeholt.
Ik wilde er mooie ronde hoeken aan geven, dus ben ik met de powerfile en schuurpapier aan de slag gegaan. Dat heeft me toch behoorlijk wat uurtjes gekost. Daarna met waterproof afgewerkt en gepolijst. Ook dat heeft mee een uurtje of 5 gekost. Ik had eigenlijk gedacht dat het polijsten effect zou hebben op het anodiseren. Dat hadden ze vooraf wel gezegd in ieder geval. Ik had zo’n transparante laag verwacht, die je ook wel ziet in verschillende
kleuren. Met zwart wordt dit blijkbaar moeilijker, want het ziet er nu gewoon uit of er met een spuitbusje mat over is gespoten. Zonde van het werk. Dan had ik het achteraf liever gepolijst gehouden. Ik weet niet of ik het nu zo laat of opnieuw laat doen. Misschien opnieuw polijsten en dan grijs anodiseren. Of laten spuiten.
@ Maik
Maak je geen zorgen Mike, hij's geen grammetje teveel!

Koste wat moeite, maar idd hier en daar uitgeholt.
- Bijlagen
-
- polijst.jpg (57.87 KiB) 5003 keer bekeken
-
- dash2.jpg (33.27 KiB) 4995 keer bekeken
-
- dash1.jpg (39.68 KiB) 4993 keer bekeken
Opel Speedster 2.2 zwart