Natte matten en water in de voetenbak

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
the-duke
Mega lid

Natte matten en water in de voetenbak

Bericht door the-duke »

Sinds een maandje ben ik eigenaar van een Speedster 2.2, met vooral veel plezier overigens.
Ik rijd er dagelijks mee (ruim 2000 km nu) en heeft de meeste tijd ook 's nachts buiten gestaan.

Nu begon het een beetje muf te ruiken binnen en de ramen bleven steeds langer beslagen 's ochtends en toen ik wat verder keek bleek dat er water in de voetenbak gekomen was en de matten doornat waren en voor de kleine rechtermat een beetje water stond. :(

Hij lekt niet langs de ramen, ook niet langs de hardtop, want er liggen nooit druppels op de binnendorpels en de voorzijde van de mat was nat en tegen de stoelen aan niet.
Het moet ergens onder de "motor"kap naar binnenkomen. Ik kan het echter niet binnen zien komen als ik er de tuinslang opzet.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Enig idee waar een zwak punt zit ?

Alvast bedankt!
The bullshit stops when the light drops
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Zit de passagiers-voetensteun er nog in? Als hij weggehaald is dan moeten de gaten in de vloer wel op 1 of andere manier dichtgemaakt worden... check dat eens?
Afbeelding
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Ja, die zit er nog in..
Ik heb de matten eruit gehaald en in de bodem zitten nergens gaten..
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Er kan inderdaad water via de voetensteun binnen komen. Maar wanneer je in alle jaargetijden met de speedster rijdt en je verwarming gebruikt kan het ook condens zijn. Tussen de vloermat en de bodemplaat ontstaat het bij mij aan beide kanten, maar aan de bijrijders kant meer. Ik haal regelmatig de matten eruit en maak de vloer ook even droog. Dan hou je de muffe lucht uit de auto en wordt het ook nooit een plasje.
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Hmm, ik heb het allemaal nog eens even goed bekeken en het lijkt me erg weinig kans dat het via de voetensteun komt, ziet er allemaal dicht uit en daaronder zit ook weer de bodemplaat, dus al zat er een gaatje, dan heb je nog niet direct water.

Condens lijkt me ook niet de bron van het probleem, want voordat er water kan verdampen (=condens), moet er sowieso eerst water binnen zijn en dat is nu net het probleem.

Ik zag bijvoorbeeld een plastic randje onder de "motor"kap, onderaan het raam met een paar afwatergaatjes erin. Gewoon gaatjes, geen slangetje ofzo eraan, is dat normaal? zou het daarvan kunnen komen ?

P.S. Even voor Herman, zuid-beveland om precies te zijn..
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Heb zelf ook het probleem dat er water in de voetenbak komt nadat de Speedster in de regen heeft buiten gestaan (wat zelden voor komt) :? Bij mij loopt het water via de airduct voor de voeten naar binnen, is echter nooit meer dan ~5cl... Hoe het water daar komt is voor mij ook nog altijd een raadsel :?:
Mijn oplossing: eerste bocht altijd naar links maken, zijn het in elk geval niet mijn voeten die nat worden :wink:

Het plastic randje is normaal zoals jij het beschrijft.
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Heeft nog iemand dit probleem en zie je dan een andere reden ?

Hoe meer ideëen en liefst ook hoe je het opgelost hebt, hoe beter ik kan proberen het op te lossen..

Bedankt..
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Lokaliseren is altijd lastig, maar vaak wel snelste te doen als 1 persoon onder dashboard gaat liggen (lotus positie ;) ) en iemand anders met een tuinslang de auto flink natgooit aan de voorkant rond raam en zo.

Als hij dan ergens lekt, dan zie je tenminste waar het vandaan komt..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
bertbuekers
Nieuw lid

Bericht door bertbuekers »

Ik heb het zelfde probleempje. Maar enkel aan de passagierskant. En enkel bij rijden in héél nat weer. Ik heb ook geen idee waar het langs binnenkomt.
Toch gek dat niemand een goede oplossing weet voor een toch frekwent voorkomend kwaaltje van onze geliefde vierwieler.
speedster

Bericht door speedster »

Als je onder het dashboard kijk dan zie je in het schutboard gaten zitten naar de voorkant onder de voorklep. Is goed te zien als je een lamp in de voorste ruimte neer leg en dan kijk onder het dashboard. Ik heb alle gaatjes met kneed kit gedicht, want ik had er ook last van met het wassen van de auto.
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

ja Peter, ik heb het volgens mij ook bij het wassen inderdaad en inderdaad volgens mij (gevoel) komt het van de passagierszijde..

Loste het dichtmaken van deze gaatjes het lekken inderdaad definitief op voor je ?

(ik ga ze ondertussen eens zoeken..)
speedster

Bericht door speedster »

Na het dicht maken van deze gaten is hij zo goed als dicht.
Plaats reactie