Bevroren ruiten
Bevroren ruiten
Ik doe nachtwerk en als ik met de speedster moet rijden zijn smorgens mijn ruiten bevrozen omdat hij dan moet buiten staan.
Wat is de beste en snelte manier om de voor en zijruiten te ontdooien?
Een spray? Of heeft een cover voor de voorruit effect?
Hoe doen jullie het?
Wat is de beste en snelte manier om de voor en zijruiten te ontdooien?
Een spray? Of heeft een cover voor de voorruit effect?
Hoe doen jullie het?
Werkt heel goed op die manier, maar je loopt zeker het risico dat je raam barst, dus wel heel voorzichtig zijn.Maik schreef:Ik doe het meestal met warm water uit de kraan. Vooral bij de speedster hoef je niet bang te zijn voor barsten van je voorraam want die zit er spanningsloos in, in tegenstelling tot "normale" auto's.
Bij mijn andere auto's doe ik het ook en heb nog nooit problemen gehad op die manier.
Zelf neem ik altijd koud/lauw water en laat dit er met kleine beetjes overheen lopen (waarbij dit zelfs aanvriest), zeker niet te warm water gebruiken en/of teveel in een keer.....
Ook opletten wanneer als je de ventilator aanzet, te vroeg en je kunt aan de binnenkant ook lekker krabben...
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Lullo, doe nou niet zo bijdehand, een showercap oid moet je EERST aanbrengen en als je dan weer weg wilt moet je hem weer opbergen. Dan is een spuitbusje nog veel minder werkstef666 schreef:Waarom iets bestrijden als je het ook kan voorkomen......
's-nachts klooien met spuitbussen of keteltjes water lijken me nou niet de leukste bezigheden.



Da’s de snelste manier…..

Mijn speedster staat altijd op pad, tussen 2 huizen in en hoef eigenlijk nooit te schrappen. Klem naast een heg of zo parkeren wil soms al net genoeg zijn om niet te hoeven schrappen, vanwege de afgegeven warmte.
Water is een mogelijkheid, maar je loopt volgens mij toch een bepaald risico. Sowieso bevriest het weer als het echt koud is. Gebruik het dan in ieder geval in combinatie met een klein trekkertje om het raam even droog te trekken.
Ik heb ook wel eens plastic zakjes met louw/warm water gebruikt. Als je die langzaam over je raam schuift is de boel zo ontdooit. Even natrekken en klaar.
Met spuitflessen gaat het ook goed. Is niet echt milieuvriendelijk denk ik en je krijgt kramp in je klauwen, maar het gaat wel.
Ik zou het op de showercap houden. Op de Duitse Ebay niet te duur te krijgen.
Een CD hoesje is ook een prima ijskrabber (niet dat ik die in de speedster kwijt kan trouwens….).
Nu is ook de tijd om de sloten in te spuiten met grafiet en de rubbers eens te vertroetelen met vaseline of talkpoeder.
Opel Speedster 2.2 zwart
Zeg beginnend vadertje, als je ruiten helemaal droog zijn is er ook geen kans op bevriezing als je gaat rijden. En dat is met die natte ruiten wel het geval. Kijk als je eens een keer halverwege de ochtend begint met werken heb je tijd zat om je ruiten te ontdooienMaik schreef:Lullo, doe nou niet zo bijdehand, een showercap oid moet je EERST aanbrengen en als je dan weer weg wilt moet je hem weer opbergen. Dan is een spuitbusje nog veel minder werkstef666 schreef:Waarom iets bestrijden als je het ook kan voorkomen......
's-nachts klooien met spuitbussen of keteltjes water lijken me nou niet de leukste bezigheden.

Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...

#0731