vraagje ivm ongekend onderdeel

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Racerke
Actief lid
Contacteer:

vraagje ivm ongekend onderdeel

Bericht door Racerke »

heb mss een stom vraagske, maar onlangs dit zien zitten onder de motorkap, wel is dit juist?? :oops:
(sry markv, heb de foto van je site gepikt, wou er nog eentje zelf van trekken, maar nu ik em daar tegenkwam was't makkelijker zo :lol: )

greetz
Bijlagen
dit dus
dit dus
connector2.jpg (152.1 KiB) 2540 keer bekeken
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

"Reset" knop voor de brandstof toevoer?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Inderdaad de reset-knop van de brandstof toevoer, is ook terug te vinden in de bibliotheek (technische documentatie; Opel Academie :wink: ).
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Dacht inschakelen van de N.O.S.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

:lol:

Zo'n ding heet "inertia switch" en die zit daar inderdaad niet geheel voor niets :)

Het is een schakelaar met een stukje zwaar metaal onderin. Op het moment dat het stukje metaal te veel naar boven opveert zal de schakelaar zichzelf uitschakelen en zal de brandstofpomp uitgeschakeld worden.

Het is dus een beveiliging die ervoor moet zorgen dat de brandstof pomp niet door blijft harken op het moment dat je betrokken raakt in een ongeval.

Als dat gebeurt is een simpele druk op de knop voldoende om het ding weer aan de praat te krijgen.

Deze krengen slijten overigens wel... tenminste.. de veer wordt slapper. Ik heb dat ervaren tijdens de MaartenMemorial waar mijn auto spontaan de geest gaf. Na wat spitten bleek dus de inertia schakelaar zichzelf uit te schakelen. Niet echt handig.
Ik heb een nieuwe gemonteerd en in de oude een harde bypass gemaakt. Die oude ligt nu permanent in de achterbak, dus als het ooit nog eens gebeurt kan ik de schakelaar wisselen en zonder rommelen verder gaan.

Mijn auto is van 1998.. om een beetje indruk te geven van de levensduur.
Afbeelding
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Km's hebben we meer aan denk ik :wink:
Afbeelding
Racerke
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Racerke »

hehe, ben ik weeral een beetje wijzer geworde :lol:
dus moest'm een keer ni starten en stilvallen dan eerst daar eens op drukken voor te zien dat die niet uitgesprongen is dan...
Plaats reactie