Scheel kijkende speedy..
Scheel kijkende speedy..
De koplampen van mijn speedster geven scheel licht, één schijnt erg naar boven, de ander juist naar beneden..
Hoe los je dat op? Front eraf?
Hoe los je dat op? Front eraf?
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
na mn ongeval is de regelaar van de linkerkoplamp afgebroken; vermits ik geen 1500euro wou dokken voor een nieuwe hebben ze dit bij opel 'opgelost' door met een tape (zilver) deze te overplakken tot wanneer ze goed zat.
1/2 weken later moest ik na de keuring (vorige week dus) maar hij was er niet door
2 opmerkingen:
- mn achterbanden hadden ze omgekeerd gestoken (links rechts en rechts links)
- linkerkoplamp schijnt te laag.
Volgens de opel garage had door de warmte van de koplamp waarschijnlijk de tape wat herzet waardoor de lamp terug lager scheen.
ze hebben dus vandaag deze 2 problemen terug opgelost.
nu hebben ze de linkerkoplamp terug opnieuw getaped en afgesteld.
Dus ga ik best zo snel mogelijk opnieuw naar de controle voor ie lost en opnieuw lager komt te schijnen :p
Persoonlijk vind ik het maar een slechte oplossing met die tape, hebben jullie hier nog een alternatief/creatieve oplossing voor? (een nieuwe kopen is te duur)
1/2 weken later moest ik na de keuring (vorige week dus) maar hij was er niet door
2 opmerkingen:
- mn achterbanden hadden ze omgekeerd gestoken (links rechts en rechts links)
- linkerkoplamp schijnt te laag.
Volgens de opel garage had door de warmte van de koplamp waarschijnlijk de tape wat herzet waardoor de lamp terug lager scheen.
ze hebben dus vandaag deze 2 problemen terug opgelost.
nu hebben ze de linkerkoplamp terug opnieuw getaped en afgesteld.
Dus ga ik best zo snel mogelijk opnieuw naar de controle voor ie lost en opnieuw lager komt te schijnen :p
Persoonlijk vind ik het maar een slechte oplossing met die tape, hebben jullie hier nog een alternatief/creatieve oplossing voor? (een nieuwe kopen is te duur)
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Mijn auto heeft vanaf het moment dat ik hem kocht ook een 'lui oog' gehad.
De stelschroef bleek gebroken vlak bij de bevestiging aan de lens, dat zit dus binnen de behuizing en is niet te vervangen zonder dat de lamp helemaal open moet. Ik heb er toen 'voorlopig' een stukje stevige spons tussen gezet, en dat zit er nu jaren.

De stelschroef bleek gebroken vlak bij de bevestiging aan de lens, dat zit dus binnen de behuizing en is niet te vervangen zonder dat de lamp helemaal open moet. Ik heb er toen 'voorlopig' een stukje stevige spons tussen gezet, en dat zit er nu jaren.

- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ik heb hetzelfde. Bij APK keuring bij Opeldealer is de monteur
zo aan kl#ten geweest om de koplamp afgesteld te krijgen
dat uiteindelijk de stelschroef kapot was (was helaas niet te
bewijzen door mij dat hij dat had gedaan
)
Voor de keuring met een andere schroef "afgesteld" maar bij de
steekproef keek de RWD keurmeester er niet eens naar
(hij zij iets van: "vaste koplampen hè, die zullen niet af te stellen zijn")
Weer een les dat ze bij de Opelgarage's de boel aardig kunnen "slopen".
Volgende keer maar bij van Sten brengen voor beurt en APK.
Groeten,
Paul.
zo aan kl#ten geweest om de koplamp afgesteld te krijgen

dat uiteindelijk de stelschroef kapot was (was helaas niet te
bewijzen door mij dat hij dat had gedaan

Voor de keuring met een andere schroef "afgesteld" maar bij de
steekproef keek de RWD keurmeester er niet eens naar

(hij zij iets van: "vaste koplampen hè, die zullen niet af te stellen zijn")
Weer een les dat ze bij de Opelgarage's de boel aardig kunnen "slopen".
Volgende keer maar bij van Sten brengen voor beurt en APK.
Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
amai als ik dat zo lees, zitten er bij sommige opeldealers wel klungelaars :s
gelukkig heeft de baas van de opelgarage waar ik werk zelf een speedster, dus hij kent er wel wat van en mag me helpen als ik aan de mijne moet werken
het is wel belangrijk dat de koplampen juist zijn afgesteld, ik kom geregeld mensen tegen wiens koplampen veel te hoog schijnen en dat is ongeloofelijk vervelend als je zelf zo laag zit
gelukkig heeft de baas van de opelgarage waar ik werk zelf een speedster, dus hij kent er wel wat van en mag me helpen als ik aan de mijne moet werken

het is wel belangrijk dat de koplampen juist zijn afgesteld, ik kom geregeld mensen tegen wiens koplampen veel te hoog schijnen en dat is ongeloofelijk vervelend als je zelf zo laag zit

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Buiten die geselecteerde dealers die toendertijd de speedster mochten verkopen, zullen er geen enkele training of aparatuur hebben voor speedsters.
Wat mij betreft heb je buiten de garantieperiode niks meer (buiten de eerder vermelde) bij de opel dealers te zoeken.
Ga aub naar van sten of vd kooij, ook voor reguliere beurtjes, apk;s enz.
Aan het eind van de rit als het erop aankomt, is het een omgekatte lotus met alle nukken die erbij horen.
Wat mij betreft heb je buiten de garantieperiode niks meer (buiten de eerder vermelde) bij de opel dealers te zoeken.
Ga aub naar van sten of vd kooij, ook voor reguliere beurtjes, apk;s enz.
Aan het eind van de rit als het erop aankomt, is het een omgekatte lotus met alle nukken die erbij horen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- kzentekik_et
- Actief lid
- 911Speedster
- Actief lid
Vraagje met getrekking tot de Belgische Autokeuring
- Zijn er Belgische Speedster rijders die ervaring hebben met de autokeuring van Turnhout??
- Zijn er ervaringen positief en/of negatiev over andere keurings stations?
- Welke stations zijn eventueel aan te raden?
Ik heb nog wel even voordat in naar de keuring moet (wordt voor mij de eeste keer met de Speedster, de tweede keer voor mijn Speedster
).
- Zijn er Belgische Speedster rijders die ervaring hebben met de autokeuring van Turnhout??
Ik heb nog wel even voordat in naar de keuring moet (wordt voor mij de eeste keer met de Speedster, de tweede keer voor mijn Speedster

- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
911Speedster schreef:Vraagje met getrekking tot de Belgische Autokeuring
Ik heb nog wel even voordat in naar de keuring moet (wordt voor mij de eeste keer met de Speedster, de tweede keer voor mijn Speedster).
ik ben al vaak naar turnhout geweest, maar nooit met een speedster...
ik ga met mijn speedster naar oostmalle, daar werkt iemand die jaren bij opel barto gewerkt heeft en die weet dus waar de speedster mag opgetild worden, die weet hoe in en uit te stappen, die weet dat de stabilisatorstang standaard blauw is (zijn al rode kaarten voor uitgedeeld heb ik gehoord