Pagina 1 van 1
Scheel kijkende speedy..
Geplaatst: 09 nov 2007 7:24
door Super7
De koplampen van mijn speedster geven scheel licht, één schijnt erg naar boven, de ander juist naar beneden..
Hoe los je dat op? Front eraf?
Geplaatst: 09 nov 2007 8:55
door Maik
In de wheel arches vind je een rubber dop, als je die eraf haalt kom je bij een stelbout. Deze is dan meer voor omhoog/naar beneden stellen, maar misschien doet dat al genoeg.
Anders een koplampunit eruit schroeven, via de voorklep, en dan wat rommelen met de fittingen.
Geplaatst: 09 nov 2007 14:01
door markv
Ik doe het afstellen meetal door de neusklep. Wel even rommelen om met je arm er te komen, maar het is wel te doen.
Mark
Geplaatst: 27 feb 2010 14:56
door Sir_Bongiovi
na mn ongeval is de regelaar van de linkerkoplamp afgebroken; vermits ik geen 1500euro wou dokken voor een nieuwe hebben ze dit bij opel 'opgelost' door met een tape (zilver) deze te overplakken tot wanneer ze goed zat.
1/2 weken later moest ik na de keuring (vorige week dus) maar hij was er niet door
2 opmerkingen:
- mn achterbanden hadden ze omgekeerd gestoken (links rechts en rechts links)
- linkerkoplamp schijnt te laag.
Volgens de opel garage had door de warmte van de koplamp waarschijnlijk de tape wat herzet waardoor de lamp terug lager scheen.
ze hebben dus vandaag deze 2 problemen terug opgelost.
nu hebben ze de linkerkoplamp terug opnieuw getaped en afgesteld.
Dus ga ik best zo snel mogelijk opnieuw naar de controle voor ie lost en opnieuw lager komt te schijnen :p
Persoonlijk vind ik het maar een slechte oplossing met die tape, hebben jullie hier nog een alternatief/creatieve oplossing voor? (een nieuwe kopen is te duur)
Geplaatst: 28 feb 2010 9:05
door stefan
dat is de zoveelste frats(van de opel garage die heel waarschijnlijk nog nooit een speedster van dichtbij zag) leve de opeldealer
je hoort bijna niets anders meer ERG
Geplaatst: 28 feb 2010 10:28
door Sir_Bongiovi
En dan zeg je: de kosten voor de herkeuring zijn voor jullie kosten vermits het hun fout is dat ze de banden omdraaien en dan krijg je als antwoord over die 9 euro gaan we nu niet discussieren hé.
Het gaat mij niet om die paar euro's maar om het principe. Ik kan wel terug naar de keuring bollen.

Geplaatst: 28 feb 2010 13:41
door Dominique
Mijn auto heeft vanaf het moment dat ik hem kocht ook een 'lui oog' gehad.
De stelschroef bleek gebroken vlak bij de bevestiging aan de lens, dat zit dus binnen de behuizing en is niet te vervangen zonder dat de lamp helemaal open moet. Ik heb er toen 'voorlopig' een stukje stevige spons tussen gezet, en dat zit er nu jaren.

Geplaatst: 28 feb 2010 14:30
door paul
Ik heb hetzelfde. Bij APK keuring bij Opeldealer is de monteur
zo aan kl#ten geweest om de koplamp afgesteld te krijgen
dat uiteindelijk de stelschroef kapot was (was helaas niet te
bewijzen door mij dat hij dat had gedaan

)
Voor de keuring met een andere schroef "afgesteld" maar bij de
steekproef keek de RWD keurmeester er niet eens naar
(hij zij iets van: "vaste koplampen hè, die zullen niet af te stellen zijn")
Weer een les dat ze bij de Opelgarage's de boel aardig kunnen "slopen".
Volgende keer maar bij van Sten brengen voor beurt en APK.
Groeten,
Paul.
Geplaatst: 28 feb 2010 16:06
door Blitz
amai als ik dat zo lees, zitten er bij sommige opeldealers wel klungelaars :s
gelukkig heeft de baas van de opelgarage waar ik werk zelf een speedster, dus hij kent er wel wat van en mag me helpen als ik aan de mijne moet werken

het is wel belangrijk dat de koplampen juist zijn afgesteld, ik kom geregeld mensen tegen wiens koplampen veel te hoog schijnen en dat is ongeloofelijk vervelend als je zelf zo laag zit

Geplaatst: 28 feb 2010 20:16
door Smiley
Buiten die geselecteerde dealers die toendertijd de speedster mochten verkopen, zullen er geen enkele training of aparatuur hebben voor speedsters.
Wat mij betreft heb je buiten de garantieperiode niks meer (buiten de eerder vermelde) bij de opel dealers te zoeken.
Ga aub naar van sten of vd kooij, ook voor reguliere beurtjes, apk;s enz.
Aan het eind van de rit als het erop aankomt, is het een omgekatte lotus met alle nukken die erbij horen.
Geplaatst: 01 mar 2010 17:17
door Sir_Bongiovi
uiteindelijk door de keuring geraakt
Geplaatst: 03 mar 2010 12:35
door kzentekik_et
Sir_Bongiovi schreef:uiteindelijk door de keuring geraakt
Waar ben je geweest ??
veel moeten aanpassen (Luchtfilter, uitlaat...)
moet voor 17 Maart ook gaan

Geplaatst: 03 mar 2010 16:59
door 911Speedster
Vraagje met getrekking tot de Belgische Autokeuring
- Zijn er Belgische Speedster rijders die ervaring hebben met de autokeuring van Turnhout??
- Zijn er ervaringen positief en/of negatiev over andere keurings stations?
- Welke stations zijn eventueel aan te raden?
Ik heb nog wel even voordat in naar de keuring moet (wordt voor mij de eeste keer met de Speedster, de tweede keer voor mijn Speedster

).
Geplaatst: 03 mar 2010 18:40
door Sir_Bongiovi
kzentekik_et schreef:Sir_Bongiovi schreef:uiteindelijk door de keuring geraakt
Waar ben je geweest ??
veel moeten aanpassen (Luchtfilter, uitlaat...)
moet voor 17 Maart ook gaan

Ik ben naar Mollem (asse) geweest. Niks moeten aanpassen maar de wagen is ook nog vrij standaard

.
Geplaatst: 03 mar 2010 20:54
door Blitz
911Speedster schreef:Vraagje met getrekking tot de Belgische Autokeuring
- Zijn er Belgische Speedster rijders die ervaring hebben met de autokeuring van Turnhout??
- Zijn er ervaringen positief en/of negatiev over andere keurings stations?
- Welke stations zijn eventueel aan te raden?
Ik heb nog wel even voordat in naar de keuring moet (wordt voor mij de eeste keer met de Speedster, de tweede keer voor mijn Speedster

).
ik ben al vaak naar turnhout geweest, maar nooit met een speedster...
ik ga met mijn speedster naar oostmalle, daar werkt iemand die jaren bij opel barto gewerkt heeft en die weet dus waar de speedster mag opgetild worden, die weet hoe in en uit te stappen, die weet dat de stabilisatorstang standaard blauw is (zijn al rode kaarten voor uitgedeeld heb ik gehoord

)