Pagina 1 van 1

foto's bij vragen 2.4 inlet manifold

Geplaatst: 30 jan 2008 8:57
door 12Esc
een paar foto's:
(sorry, volgens mij is dit een nieuw onderwerp terwijl ik een antwoord had bedoeld)

Geplaatst: 30 jan 2008 8:59
door 12Esc
en meer foto's

Geplaatst: 30 jan 2008 9:01
door 12Esc
en nog twee...

Geplaatst: 30 jan 2008 9:12
door Rikster
Disregard mijn eerdere antwoord m.b.t. de vacuumslang, had een ander in gedachten.
De linker slang aangeduid door jou met "begin van de leiding die naar oil catch tank moet gaan" is inderdaad de juiste... zeker doen ook :!: , je zit niet te wachten op de troep die daardoor weer terug in het blok komt.

Geplaatst: 30 jan 2008 11:01
door Arno
Op de standaard 2.2 setup zou er uit die slang nauwelijks enige olie moeten komen.

De echte carter-ontluchting zit namelijk in het blok en spruitstuk geintegreerd. Daar is dat kleine extra gaatje tussen inlaat poort 2&3 voor.

Deze aansluiting op het kleppendeksel wordt nu meer gebruikt als een druk-nivellering om tegen te gaan dat er vacuum in het blok gezogen wordt (vinden de meeste keerringen niet zo lekker)

Hij zal er in de fabrieks-setup zelfs enige lucht door deze slang naar binnen kunnen zuigen, omdat de 'echte' carterventilatie dan aan vacuum in het spruitstuk hangt.

Dat is ook de reden dat deze pijp normaal gesproken aan de aanzuig-pijp zit, achter het luchtfilter (schone lucht), maar voor de gasklep (dus gewoon atmosferisch)

Ik begrijp dat de supercharger varianten de poort tussen de inlaat-kanalen helemaal afdichten. In dat geval zal de aansluiting op het kleppendeksel wel als ventilatie gaan werken en kan er wel daadwekelijk oliedamp en drab uit komen.

Bij de turbo's zal dit ongetwijfeld heel anders in elkaar zitten met meer slangen en kleppen.. Alleen al wegens de overdruk in een deel van het inlaat-traject aldaar..

Bye, Arno.