Wat zijn eigenlijk zo'n beetje 'de prijzen' vd speedster?

Je auto te koop aanbieden.
klinkske
Lid

Wat zijn eigenlijk zo'n beetje 'de prijzen' vd speedster?

Bericht door klinkske »

Hoi,

Vraag me af wat de prijzen zo'n beetje zijn.
Heb indruk dat de goedkoopste duitser +- 15.000 euro kost en in NL/België zo'n 17500 euro?

Maakt het jartal veel verschil? Km's?
Enkelen proberen hun 2,2 voor 25000 euro te verkopen, maar die dromen hardop, lijkt me.

Wat met de turbo's? Ik dacht dat ik een poos terug bij Cardoen een 2e hands turbo zag staan voor +- 25 a 28.000 euro
Ik heb de indruk dat de prijzen STIJGEN??

Ook in duitsland zie je geen turbo's onder de 25.000.

Wordt ie zo snel een collector?
Wat zijn e ypische kwaaltjes aan een 2e hands? (en wat kost 't fixen?)

Ik las al:

water in de lampen
lekke softtop
problemen met de ophanging en stuurinrichting (ondanks weinig km's)
radiator lek (plastic die stuk gaat)
Cockpit onderdelen die 'eraf' vallen (draaiknop verwarming of ventilatie?)

Las zelfs al ergens iets van koetswerkproblemen (scheuren of barsten)

Ik weet het wel, ik zou beter voor een seven alike gaan, maar ik droom zo van een elise of speedster... liefst net iets pittiger dan de instapper (maar dat zal wel te $$ zijn)
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

Een Westfield!

dat is echt iets voor jou..... ik weet er nog wel 1 te koop 8)
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

ik weet er ook eentje te koop, tegen eind dit jaar, bouwer kennende. Bouw is nog bezig :)

klik maar (is vriend van me)

http://westfieldmx5.devocht.com/

Maar dat was geen antwoord op mijn vragen :)
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Voor een 2.2 heb ik geen 25k over. Tussen de 17 en 20 moet je wel wat kunnen vinden. Afhankelijk van de goodies en/of km stand moet je dan zelf maar bepalen of je het ervoor overhebt. Lekkend, dak zal best. Heb een enkele keer wat water op de dorpels gehad. Bleek of het tentzeil niet goed opgespannen te zijn (werken in het donker is niet altijd even prettig zonder verlichting) of een zijraam niet goed omhooggedraaid. Evt. zul je je ramen moeten afstellen. Verlichting kun je opnieuwe kitten voor een paar euri. Ik heb er minimaal last van. Komt van de zomer wel een keertje. Verder geen problemen.

Instapper voldoet imho meer dan voldoende. Gewoon eens mee rijden. Remmen vielen mij persoonlijk wat tegen maar dat wordt binnenkort (hopelijk met resultaat) aangepakt.
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

Hoe zit het met de prijsverschillen NL vs België?

Gemiddeld is de prijs van een bepaalde wagen lager in België. Maar ik heb de indruk dat dit bij de speedster niet zo is??

Hoeveel BPM betaal je in NL?
Op een 2.2 in België met enkele jaren leeftijd iets van een 500 a 800 euro.
Voor een turbo (nieuw 5000 euro) met wat jaren ervaring 1250 euro, of zoiets

Ik zoek maar een reden waarom dat prijsverschil zo klein is...

Ik ben nogal gek v oranje kleur trouwens, als ik de foto's zie. Voor een Elise is dat knal geel (dat volle, niet dat flepse) mooi.
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

klinkske schreef:Hoeveel BPM betaal je in NL?
Dat kun je zelf uitrekenen als je weet hoe oud de auto is (jaar/maand)
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Consumentenprijzen voor de 2.2

2005 ==> € 28.995
2004 ==> € 41.295
2003 ==> € 41.295
2002 ==> € 40.838
2001 ==> € 40.838
bron : http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=23510

Consumentenprijzen voor de Turbo
2005 ==> € 46.895
2004 ==> € 46.895
2003 ==> € 46.895
bron : http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=28895
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Echt op kleur kiezen is eigenlijk niet mogelijk of je moet gek op zilver zijn. die zijn er altijd wel. Ik heb de kleuren gefilterd die ik absoluut niet wilde hebben. Dat ik met de juiste kleur ben geëindigd is gewoon geluk hebben en een paar puntjes voor lief hebben die ik een keer aanpas.

Succes met je zoektocht!
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

AMAI! ik deed even juni 2002 a 20000 euro netto
komt nog 10.000 euro bij?? Klopt dat echt?

Ik begin te begrijpen waarom er in NL zoveel kia en aanverwante dingen rijden

:shock:
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

heb een oranje gevonden online voor 21000 euro vraagprijs. Of was die hier al verkocht, is het dezelfde :)

Hoe dan ook, 20.000 is zeker teveel. 15.000 klinkt meer mijn budget :)

't goedkoopste ex .de en dan maar afwachten wat er volgt zeker??

Dream dream

Probleem is ook dat zelf kunnen rijden met eentje. Mocht ik dat ooit ergens gedaan krijgen (ik verwacht van niet eigenlijk, zonder co piloot) dan vrees dat 't gaat tegenvallen.
Mijn vriend zijn elise MKII (1,8 zeker? 120 pk?) kan me niet verleiden, ik reed er al achter, ik liet een andere vriend met mijn mx5 je rijden (turbo) terwijl ik pasagier was in de elise. Mijn auto ging voluit en de elise ook. De kerel in mijn auto zei dat ie 'm echt wel kon bijhouden (vind ik zelf ook) Maar zo weet ik dat de chauffeur wel voluit ging (of toch bijna) - even voor de duidelijkheid, we hebben het over rechte weg hé :)

Ok, dan had ie 70 kg gewichtsnadeel... Maar toch.

Waarschijnlijk krijg ik dit jaar de kans eens zelf te rijden met een westfield based mx5 met turbo. Zal +- 550 a 600 kg wegen met vermoedelijk 180 a 200 pk. Vrees dat er nooit meer iets aan gaat tippen achteraf, waar ik mee mag sturen :)
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

15k? Wellicht als het komende winter 28 graden vriest. Voor nu zou ik toch aardig wat gezond wantrouwen richting de verkoper hebben. In NL althans...
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

25K is de bovengrens lijkt me, maar niet helemaal irreeel. De mijne stond een jaar geleden te koop voor 27.000 en ik heb er uiteindelijk 25.600 voor betaald. Was wel een zo goed als nieuw exemplaar met slechts 2.500 op de teller (en in mijn favoriete kleur)
wettewilly
Lid

Bericht door wettewilly »

f
Laatst gewijzigd door wettewilly op 05 mei 2008 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
wettewilly
Lid

Bericht door wettewilly »

klinkske? van waar ben je zelf en waar zoek je? belgie of nederland?

zonder uw droom in duigen te willen gooien: als je er 1 wil (1 ritje en je bent verkocht) dan moet je rekening houden met een budget dat richting de 20 gaat...

Bij 1 van 15.000 ga je al heel veel vragen stellen en een zwaar geaccidenteerde daar kruip je beter niet in ;-)

De meeste problemen die je daar noemt zijn bijna allemaal problemen die de vorige bestuuder zelf veroorzaakt heeft

chassis: kan moeilijk vanzelf aangetast zijn door tijd, aluminium chassis en glasvezel stukken kan al moeilijk roesten.
eenmaal accident = ogen openhouden (zie andere topics hier)
kan wel gemakkelijk zijn om prijs naar beneden te krijgen (paaltje geraakt (= niet muur tegen 60/u)) maar let dan wel als je de prijs kan doen dalen door een beschadigde bumper,... dat als de die bumper nieuw wilt dat je wel wat geld moet leggen ;-)

condens in de lampen: niet toe te wijzen aan iets, kan overal voorvallen, bij elke auto

lekke softtop... als de kap niet is gescheurd of kapotgesneden kan er enkel water binnen aan de afsluiting met het raam... is aan te passen en kan al van in het begin aanwezig zijn geweest.

sommige dingen moet je niet veel achter zoeken en zijn zo op te lossen, speedster is echt geen moeilijke wagen.

stop met tijwelen zou ik zeggen, ga een ritje maken, raak verliefd en ga voor speedster!
is beter dan de lotus elise woeps + zal niet snel een opvolger voor komen die de prijs doet zakken!
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

dat is een beetje het probleem dus hé, die testrit versieren. Niemand laat me rijden in zijn speedster.
Heb nochtans wel wat ervaring (EPMA cursus tot en met graad 5) een mx5 met 190 pk (geen zatte praat ponies hoor) en sper diff.

Maar misschien maar goed, dan kom ik niet in de verleiding. 20K ophoesten wil ik nu niet doen. Alles kan, maar ik rij al niet vaak met mijn mx5...

Probleem is eigenlijk niet tijd, maar eerder dat alleen rijden dat ik zo hekel. Ik verbrand graag rubber bij lage snelheid en ik rij overal wat te snel. De tijd dat ik zielsgenoten had in de mx5 clubs is voorbij. Jonge mensen zijn weg of zijn 'oud' en rijden v terras naar terras. Bovendien werki kvolcontinu ploegen, n heb dus regelmatig dagen vrij die de gemiddelde moet werken. lleen zijden doe ik soms, maar ik moet dan eerder maar wat thuis gaan renoveren, zegt mijn geweten.

Mochten er hier mensen me eens mee op sleeptouw willen nemen... Bij de mx5 clubs vind ik geen zielsgenoten op mijn oproep.
En die ene vriend met zijn elise is zelfstandige met teveel werk. Mijn andere 2 vrienden bouwen een miata - westfield (eenmaal turbo, eenmaal SC) maar die zijn nog wel even zoet...

Ik kom v België, antwerpen.

Maar ik kan het prima met Nl-ers vinden hoor :)

Let maar niet te veel op de typo's hoor, ik type snel en heb brede vingers
Pipo

Klinkske

Bericht door Pipo »

Hey Klinkske,
Voor uitstappen moet je gewoon de websites in het oog houden. (de belgische, nederlandse en franse). Dan kom je automatisch met andere Speedsters in contact.
Ik mail je even alle forumdetails door.
Ikzelf woon in Oost-Vlaanderen, maar 15 km van Antwerpen. En er zijn al zeker nog 2 andere Speedsters in Antwerpen die ik al op het forum gezien heb.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie