wie herkent die geluid....

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Ralph
Actief lid

wie herkent die geluid....

Bericht door Ralph »

Allereerst een goedemorgen/middag/avond (al naar gelang wanneer je dit leest) :wink: ...

Sinds 1,5 maand ben ik in het bezit van een 2.2 speedy. Los van een sportluchtfilter (green) is deze auto compleet standaard. Nu hoor je natuurlijk vrijwel alles in die auto maar er is me nu toch een "nieuw" geluidje opgevallen...

Bij vol acceleren :) vanuit stilstand hoor ik, zeker in de eerste en tweede versnelling, heel kort (denk halve sec.) een geluid alsof er iets aanloopt (komt van links achter de bestuurder). Je kan het geluid vergelijken met een band die tegen het spatbord of iets dergelijk aanloopt (schrapend geluid)... Aangezien er geen modificaties aan de wielen/ophanging/veren hebben plaatsgevonden lijkt mij het niet mogelijk dat er een wiel ook daadwerkelijk aanloopt tegen iets.

Het geluid hoor ik ook enkel en alleen als ik vol optrek, bij 80% (of minder) helemaal niks... Alvorens de heren van de Opel dealer uren (nutteloos) te laten zoeken met bijbehorende rekening :( zou ik graag willen weten :idea: of dit geluid/situatie bij jullie bekend is :?: (en wat de oorzaak is/was :wink:

Mijn dank is groot.
groetjes

Ralph
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik heb het ook. Soms ook bij plotseling versnellen af en toe een klapje linksachter. Heb de motorsteunen na laten kijken bij v/d Kooi maar die zouden in orde zijn. Steek volgende week woensdag een set powerflex rubbers erbij en dan kijk ik of het probleem opgelost is.
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Rare geluiden achterin een speedster bij hard optrekken => MOTORSTEUNEN nakijken!

Het zijn vooral de links/rechts motorsteunen die problemen geven (en dan vaak de rechter...)
SpeedsterWimpie
Actief lid
Contacteer:

Bericht door SpeedsterWimpie »

Ook ik zeg motorsteunen, heb ik ook al vervangen, kijk links en rechts even bij de steunen of je olie ziet dan weet je het zeker.
Vervang ze gelijk alle 2............ :lol:
www.WvM-Mobility.nl : NIU SuperiorStore NIU #1 elektrische scooters van de wereld
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ok, ga ik zelf dan wel contoleren. Moest een tijdje de koppeling omhoog laten komen omdat ze bij v/d kooi ook die motorsteunen verdachten. Echter zeiden ze dat het in orde was.
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Motorsteun, gelijk vervangen met stevigere. Ben de naam ff kwijt maar zijn van die gele schijven die precies op de steunen passen, echt top!
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Geen nood. Staat al even op de planning voor aankomende woensdag. :wink:
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

stevenflappy schreef:Motorsteun, gelijk vervangen met stevigere. Ben de naam ff kwijt maar zijn van die gele schijven die precies op de steunen passen, echt top!
Die zijn voor om de voor en achtersteunen te verstevigen, waardoor de zijsteunen blijkbaar ook wat langer heel blijven.
Die zijsteunen willen erg vaak scheuren (eerst olieverlies, daarna erger..)
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

zijn de zijsteunen makkelijk te vervangen?

Dan doe ik die wel een keertje voor de lol. Baat het niet, dan schaadt het niet of zoiets... :roll:
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Vandaag met een setje powerflex inserts naar Bas Roos gereden. Voorste motorsteun losgemaakt en ik was direct klaar. Zo goed als compleet uitgescheurd. Tijdelijk de inserts erbij gestopt en alles weer teruggezet. Achter niet eens aan begonnen. Twee nieuwe motorsteunen besteld en binnenkort weer een ritje terug naar Oss. Niet bij huis, maar daar kan ik tenminste in de avond terecht. De onbalans is iig weg en ik kan weer snel schakelen zonder dat ik een klap hoor achter. Heeft iemand overigens ervaring met bestellingen bij v/d Kooi? Zijn toch twee vrij simpele dingen die ik onder garantie nog krijg maar vanaf maart tot nu zouden ze nog niet geleverd zijn. Alles wat ik ondertussen bij Opel bestel voor de Speedster heb ik steeds binnen een paar dagen. Dit is ook dezelfde reden waarom ik nu niet eens meer de moeite heb genomen voor de motorsteun welke eigenlijk een garantiegeval behoort te zijn. :?
Ralph
Actief lid

Bericht door Ralph »

Je weet in ieder geval in welke hoek je moet zoeken! Succes verder :D Morgen laat ik mijn Speedy achter bij Opel Merel in Wormerveer, zal ze vragen om als eerste die steunen te checken. Merel (voorhene Zwart) is ooit een officiele Speedster-dealer geweest dus ben erg benieuwd of er na al die jaren nog wat know-how is blijven hangen :?: :lol:

Overigens gaat regelmatig het ABS lampje branden bij een koude start, als ik een stukje heb gereden en de motor even stopzet, sleutel eruit na paar tellen weer in, starten en het lampje gaat uit. Heeft dit te maken met lage accu spanning? Dealer dacht dat het aan de sensor op het wiel zou kunnen liggen. Iemand? :?:
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ja, dat komt allemaal wel goed nu. Ik kaart het nog wel een keer bij hun aan waarschijnlijk want netjes vind ik het niet. Heb de auto gekocht en direct een korte vakantie mee gereden. Een waslijst met punten die niet zouden kloppen en daar staat dit bij. Ben een paar keer terug geweest en ondanks dat ze behulpzaam waren is me steeds verteld dat het normaal is.

Mochten je rubbers stuk zijn, zou ik direct die powerflex inserts bijbestellen. Bij mij zit een setje aan de voorzijde om even de stukke motorsteun te ondersteunen. Je merkt echter direct al verschil in het rijgedrag.

Wat je abs betreft gok ik op de sensor. Accu doormeten kan geen kwaad, maar de vraag is of er dan niet wat meer onderdelen in een speedster zitten die ook te weinig stroom krijgen en je meer oplichtende lampjes zou hebben.
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Het vervangen van de linker en rechtersteun is een makkelijk karweitje tenzij deze nog heel zijn en niet gebroken.

De nieuwe die Opel levert zijn gemodificeerde en kosten iets van 40 euro per stuk.
SpeedsterWimpie
Actief lid
Contacteer:

Motorsteun

Bericht door SpeedsterWimpie »

:( ik heb circa 95,- p/stuk moeten aftikken :roll:
www.WvM-Mobility.nl : NIU SuperiorStore NIU #1 elektrische scooters van de wereld
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
Plaats reactie