Autohoes

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
André R
Mega lid

Autohoes

Bericht door André R »

Gisteren bij Halfords een autohoes gehaald. Ik heb de showercap van carspecials.de al, maar ik zocht toch iets voor een beetje meer bescherming. Want de speedster zat onder het saharazand en aangekoekte vogelpoep na 3 weken vakantie. :evil: Ook wil ik wat meer bescherming voor het motorcompartiment voor de regen. Ik heb de afmeting XS genomen, welke volgens hun website geschikt is voor auto’s van 3.80 tot 4.06m (speedster is 3,78m) en deze past goed. Hij ziet er trouwens niet zo uit als op hun website. Het is ook niet gemaakt van polyester zoals daar staat, maar van een ademende stof. Er lag nog wel 1 type bij Halfords dat er zo uitzag, maar dit is de opvolger ervan zei de verkoper. Je kan dus beter even langsgaan ipv. Bestellen denk ik. De prijs is wel gelijk; € 36,99

Ik weet alleen niet of ik hem nu echt 3 weken durf te laten zitten. Op de doos van de hoes staat dat hij er maximaal 3 dagen op mag. En als je hem langer als 1 dag er op laat, moet je allemaal doeken eronder leggen om het condensvocht op te nemen. Nou komt die hoes uit het land van de onbegrensde mogelijkheden en tevens schade-claims, dus het zal wel uit voorzorg zijn dat ze dat vermelden. Plus dat ik denk dat bij de speedster via de roosters in de voor en achterclam genoeg condenstvocht weg kan ventileren. Uiteraard monteren op een schone auto.

Anyways, lang verhaal maar zomaar even een tip. (nee, ik heb geen aandelen Halfords). 8)
Bijlagen
hoes3.jpg
hoes3.jpg (45.88 KiB) 2214 keer bekeken
hoes2.jpg
hoes2.jpg (48.99 KiB) 2214 keer bekeken
hoes1.jpg
hoes1.jpg (47.18 KiB) 2217 keer bekeken
Opel Speedster 2.2 zwart
metallic
Actief lid

Bericht door metallic »

hoi
heb zelf een ademende hoes voor als hij in de garage/werkplaats staat staat.ter voorkoming van stof e.d gekocht bij de plaatselijke tankstation
gewoon nylon schuurt niet. 15,-eurie!
en voor buiten en vakantie een hoes(showercap) die waterdicht is hij beslaat het voorraam dak en motorkap precies wat nodig is i.v.m evt lekkage dak en motor bescherming.hij zit vast met rondom elastiek die in de wielkast klemmen en in het midden heb ik l en r een boutje in de bodemplaat geschroeft waar de middelste elastiek aan vastklemt.werkt perfect en kost 6.-!! eurie bij de lidl. voordeel van beide is dat ze van nylon zijn waardoor de pakketjes klein zijn en in de achterbak kunnen met vakantie enz. voor mijn oltimer had ik altijd een dure hoes maar deze was zwaar en was een groot pakket. doe er je voordeel mee.
groet nico
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

Vandaag ook (alvast) een autohoes voor de Speedster bij Halfords gekocht. Naar aanleiding van het bericht van Andre (bedankt!) wist ik al dat ik maat XS moest hebben, dus dat was makkelijk zoeken. :D

Stofje ziet er in ieder geval duurzaam uit, maar de tijd zal het moeten leren hoe ie de tand des tijds zal doorstaan.

Nu is het wel zo dat de Speedster in mijn geval niet buiten blijft staan, maar onder een overkapping mag verblijven. Hij wordt dus niet direct blootgesteld aan de weersomstandigheden, maar aangezien er perioden zijn dat de auto wat meer stilstaat vond ik dat ie wel wat bescherming verdiend.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Voor mij blijft een speedster nog altijd gewoon een auto als alle andere. Die moet maar tegen een regenbuitje en wat vuil kunnen. Een hoes zie ik ook niet als 'handig'. Wil je weg na een regenbui zit je met zo'n natte hoes die je moet opruimen. Nee, spuit hem tegen de tijd dat hij groen is geworden wel gewoon een keertje over. :wink:
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Als je een Speedster als een mietje behandelt gaat ie zich ook als zodanig gedragen.
Het is maar dat je het weet. :wink:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

Sja, ik heb voor een rode gekozen en wil dus niet dat ie er uiteindelijk als een mietje (roze) uit gaat zien. ;)
Vandaar de bescherming dus.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

De vorige eigenaar van mijn wagen had hem ook gewoon buiten staan. De auto is nog immer zo rood als hij hoort te zijn. Verzin dus wat beters. :lol:
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

Dat was dan vast een poetser...

Maaruh, goed te horen dat het rood van de Speedster zo kleurvast is. Hoef ik me over de nichtenkleur minder zorgen te maken. ;)
Plaats reactie