Gisteren bij Halfords een autohoes gehaald. Ik heb de
showercap van carspecials.de al, maar ik zocht toch iets voor een beetje meer bescherming. Want de speedster zat onder het saharazand en aangekoekte vogelpoep na 3 weken vakantie.

Ook wil ik wat meer bescherming voor het motorcompartiment voor de regen. Ik heb de afmeting XS genomen, welke volgens hun
website geschikt is voor auto’s van 3.80 tot 4.06m (speedster is 3,78m) en deze past goed. Hij ziet er trouwens niet zo uit als op hun website. Het is ook niet gemaakt van polyester zoals daar staat, maar van een
ademende stof. Er lag nog wel 1 type bij Halfords dat er zo uitzag, maar dit is de opvolger ervan zei de verkoper. Je kan dus beter even langsgaan ipv. Bestellen denk ik. De prijs is wel gelijk; € 36,99
Ik weet alleen niet of ik hem nu echt 3 weken durf te laten zitten. Op de doos van de hoes staat dat hij er maximaal 3 dagen op mag. En als je hem langer als 1 dag er op laat, moet je allemaal doeken eronder leggen om het condensvocht op te nemen. Nou komt die hoes uit het land van de onbegrensde mogelijkheden en tevens schade-claims, dus het zal wel uit voorzorg zijn dat ze dat vermelden. Plus dat ik denk dat bij de speedster via de roosters in de voor en achterclam genoeg condenstvocht weg kan ventileren. Uiteraard monteren op een schone auto.
Anyways, lang verhaal maar zomaar even een tip. (nee, ik heb geen aandelen Halfords).