Thorney in Engeland wil het alleen nog doen als je een tuningpakket bij hem aankoopt...
"This whole process has been a frustrating time for us to be honest. The 2.4 inlet was promoted and bought as some kind of magic bullet for the 2.4 and the bottom line is that it isn't, far be it. On some cars we've seen power drops from its fitting, some no gains at all. The plan was for us to develop our own 2.2 car to provide a complete package of tuning taking each 'upgrade' in situ and work out an upgrade path but sheer lack of time has meant we've not even managed to start that project yet so we've been left with some customer cars with an eclectic mix of parts to see what works and what doesn't. From a business point of view this has killed us, spending 30 hours mapping a car for which we charge £500 for is not a sensible use of time but we've carried on to make sure we can advise what is best. However, for the moment we will not be taking on any more "can you map my car I've got all this on it" as it simply isn't cost effective. What we are planning is a sensible list of upgrades that we know works with what and advise accordingly. This may take a little time.
"
ECU remappen, waar nu nog?!?
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Re: ECU remappen, waar nu nog?!?
Persoonlijk... Vind ik Thorney een beetje 'zwak' in dit geheel.RCduck7 schreef:Thorney in Engeland wil het alleen nog doen als je een tuningpakket bij hem aankoopt...
Een opmerking als:
Dan doe je toch iets echt NIET goed als tuner."From a business point of view this has killed us, spending 30 hours mapping a car for which we charge £500 for is not a sensible use of time but we've carried on to make sure we can advise what is best.
"
Een remap van een 2.2 met wat spulletjes erop zou HOOGUIT 8 uur op de rollenbank moeten zijn en waarschijnlijk 4 of minder.. (*als* de tuner de ECU goed begrijpt en deze goed kan programmeren..)
Je praat hier namelijk over het aanpassen/tweaken van de bestaande (base)mappings aan de nieuwe motor situatie. Dat is voor een goede mapper op een rollenbank echt geen enorm grote klus, omdat op zich de ECU inhoud al 90% OK is en alleen op een aantal punten wat tweaks en aanpassingen behoeft aan de nieuwe situatie.
Mijn auto is in engeland ge-remapt door Abbey motorsport op de hub-dyno aldaar wat eigenlijk best wel een vergelijbare actie was.
Motor met andere nokkenassen, hogere compressie, 4-2-1 spruitstuk, etc. tegenover de standaard. Uitgegaan van de standaard fabrieks-mapping in de ECU was het daar gewoon in een 1/2 dag gefixed en dan moet je bij deze motoren nog een 'dubbele' mapping doen omdat je natuurlijk 2 verschillende nokkenas-profielen hebt.
De 'mapper' zei wel dat he bij een supercharger meestal wel een volle dag kostte omdat hij dan nog een set extra parameters (drukvulling) erbij kreeg die gewoon tijd kosten.
Als het gaat over het 'van de grond af' mappen van een motor op een testbank, dan gaat er wel erg veel uren in zitten, maar dat is gewoon omdat je dan heel veel moeilijk te mappen gebieden (koude start gedrag etc.) helemaal vanaf 'scratch' moet gaan bouwen.
Persoonlijk heb ik bij de opmerkingen van Thorney meer het idee dat ze het zelf remappen van de 2.2 ECU gewoon niet (goed) onder de knie hebben en het op deze manier beetje proberen te verbloemen.
Maar goed.. Da's persoonlijk he? Ik heb geen 'bewijzen' oid., maar het valt me gewoon op als ik de verhalen erover af en toe lees..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
De enige tuner waar ik tot nu toe iets positiefs over heb gezien met betrekking tot het remappen is dbilas. Voor zover ik heb begrepen hebben die de ECU herprogrammeerd voor hun turbo kit en hebben ze ook de mapping gedaan van de ECU voor de nieuwe hitec compressor kit. Als je dat voor elkaar krijgt weet je in iedergeval hoe de ECU werkt, anders krijg je er gewoon geen extra brandstof uit. En dat is helaas wat ik tot nu toe heb gezien van alle andere remappers. Niemand lijkt te weten hoe je nou echt meer benzine ingespoten krijgt. De ontsteking aanpassen lijjkt sommige mensen (EDS) nog wel te lukken maar voor de rest..
Het is wel erg jammer, want met alle mods die nu beschikbaar zijn moeten er echt significante winsten te behalen zijn met een goede remap.
Over de posting van Thorney, tja.. Sinds het verhaal met de throttlebodies geloof ik het allemaal niet meer zo heel erg. Dat zie je ook hier weer. Hij schrijft over het 2.4 spruitstuk dat het het geen verbetering oplevert. Maar hij schrijft dat de throttlebodies wel verbetering opleveren op een standaard auto. Tja, zelfde idee?
Wat dat betreft met Arno eens, ze lijken het helaas gewoon niet onder de knie te hebben.. Erg jammer, ik denk dat iemand die de ECU echt goed kan herprogrammeren, zeker i.c.m. andere onderdelen best wel geld eraan kan verdienen.
Mark
Het is wel erg jammer, want met alle mods die nu beschikbaar zijn moeten er echt significante winsten te behalen zijn met een goede remap.
Over de posting van Thorney, tja.. Sinds het verhaal met de throttlebodies geloof ik het allemaal niet meer zo heel erg. Dat zie je ook hier weer. Hij schrijft over het 2.4 spruitstuk dat het het geen verbetering oplevert. Maar hij schrijft dat de throttlebodies wel verbetering opleveren op een standaard auto. Tja, zelfde idee?
Wat dat betreft met Arno eens, ze lijken het helaas gewoon niet onder de knie te hebben.. Erg jammer, ik denk dat iemand die de ECU echt goed kan herprogrammeren, zeker i.c.m. andere onderdelen best wel geld eraan kan verdienen.
Mark
C30-94@0.55bar
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Dat dekt de lading inderdaad aardig lijkt me...
Goede 2,2 ECU tuners zijn heel erg dun gezaaid. Wel begrepen dat Hitec en Courtenay blijkbaar nu wat meer mogelijkheden (gekocht) hebben zodat ze zelf de SC's op de rollenbank nog verder kunnen fijntunen.
(In de US kan volgens mij alleen Trifecta de 2,2 ecu (GM16) daar knap tunen. En dit gaat overigens per mailverbinding heb ik begrepen.)
Goede 2,2 ECU tuners zijn heel erg dun gezaaid. Wel begrepen dat Hitec en Courtenay blijkbaar nu wat meer mogelijkheden (gekocht) hebben zodat ze zelf de SC's op de rollenbank nog verder kunnen fijntunen.
(In de US kan volgens mij alleen Trifecta de 2,2 ecu (GM16) daar knap tunen. En dit gaat overigens per mailverbinding heb ik begrepen.)
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Maik, als iets ze niet lukt wordt het niet aangeboden. Halen ze het door hun aangegeven resultaat niet krijg je je auto niet mee zetten ze naar wens alles terug. De z22se staat bij dBilas ook gewoon in de lijst. Dus als jij nu nog een scherpere nok wil en gaskleppen... Die hebben ze ook.Maik schreef:Ik weet niet hoeveel ervaring dbilas heeft met de z22se, maar je weet dat het een lastig ding is om te chiptunen heallen schreef:dBilas ben ik zelf erg tevreden mee. Meerdere malen terug geweest.![]()
EDS (niet de minste chipboer dacht ik) lukt het ook maar half-half met dat stomme motortje...