Voorstelrondje

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Voorstelrondje

Bericht door Rallye »

Hallo daar.

Na een poosje op dit forum te hebben rondgespeurd om wat informatie in te winnen (waarvoor dank!), toch uiteindelijk maar besloten om een accountje aan te maken. En aangezien ik inmiddels ook wel op de hoogte was van het feit dat het toch wel gebruikelijk is om jezelf voor te stellen... bij deze dus. ;)

Mijn naam: Ricardo
Woonplaats: Oosterhout (jullie speedsterrijders vast wel bekend...)
Leeftijd: 29
Auto: ... tja. Helaas nog geen speedster, maar dat gaat veranderen. Tenminste, als ik de 'missus' een beetje meekrijg. Het blijkt namelijk wat moeilijker om een spartaanse auto aan te prijzen, dan een luxe bak die van alle gemakken is voorzien. ;)
De huidige auto is een zwarte Peugeot 206cc 2.0 16V. Leuke auto, met prettige rijeigenschappen, maar naar mijn idee toch niet sportief genoeg. Ik mis een beetje het WOW-gevoel. Was kwa sensatie in elk geval niet te vergelijken met de voorganger: een Peugot 306GTi-6.

Anyway... voorlopig even genoeg over mezelf. Ik ga even doorspeuren op dit forum, want ik wil elke letter info over de speedster opsnuiven, zodat ik zometeen sterk aan de onderhandelingstafel kan zitten.

Greetz!
Laatst gewijzigd door Rallye op 08 jul 2008 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Klinkt als een goed idee. :)

Welkom op het forum.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Hoi welkom hier.

Over de Speedster info genoeg hier, mag je wel ff voor uittrekken. :wink:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Dank je wel.

Ik heb momenteel deze rode speedster op het oog:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4694901

In het voorstel-topic van Bitterkoekje las ik al wel dat de verkoper niet echt vriendelijk overkwam.
Zal binnenkort toch eens even een kijkje gaan nemen denk ik.
Ben eigenlijk best benieuwd, dat rood staat het autootje toch wel aardig.

Na wat gegoogled te hebben kwam ik er trouwens achter dat dit speedster # 1218 moest zijn. Als ik het goed begrijp betekent dat dus het een vrij vroeg exemplaar moet zijn en lange tijd niet van een kenteken is voorzien?
Is deze auto overigens bekend hier?

(je ziet wel, ik begin gewoon te vragen. :oops: )

Greetz
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Gewoon kijken en rijden. Eventueel aankopen onder voorbehoud van een taxatie bij v/d Kooi of Van Sten. Verkoper moet je niet te moeilijk over doen. Die zie je eenmalig.
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

allen schreef:Verkoper moet je niet te moeilijk over doen. Die zie je eenmalig.
Dat mag ik wel hopen, maar er moet wel mee te praten zijn.

Ik had hier op het forum inderdaad al begrepen dat een aankoopkeuring/taxatie aan te raden is.

Maar hoe kun je zoiets het beste organiseren? Je krijgt de auto vast niet zondermeer mee om er een keuring op te laten uitvoeren, of zeg ik nu wat raars?
Laatst gewijzigd door Rallye op 08 jul 2008 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Als ik hem niet mag laten keuren loop ik direct weg. :wink:
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Daar zeg je idd wat... :)

Eerst maar eens goed kijken en dan eens goed overwegen of er uberhaupt vervolgacties komen.
Lijkt mij dat ze uiteindelijk toch ook van de auto afwillen, en als ze weten dat ie niks mankeerd zullen ze ook vast wel mee willen werken om de verkoop wellicht wat te bespoedigen.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
Bitterkoekje
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 jul 2008 13:27
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Bitterkoekje »

Hi Ricardo,

Deze Speedster had ik ook op het oog. Ik ben de auto gaan bekijken, en het is een plaatje van een auto. Alleen die hork van een verkoper en het feit dat de auto geen leer heeft heeft me doen besluiten hem niet te kopen.

Denk trouwens dat je hem niet meekrijgt voor een eventuele keuring. In de auto zitten mocht pas met gods gratie.

Ik wens je veel succes toe in je zoektocht, ik kan je alles vertellen inmiddels, heb er 8 bekeken vorige week. Goed zoeken loont....
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Bitterkoekje schreef:Hi Ricardo,

Deze Speedster had ik ook op het oog. Ik ben de auto gaan bekijken, en het is een plaatje van een auto. Alleen die hork van een verkoper en het feit dat de auto geen leer heeft heeft me doen besluiten hem niet te kopen.
De foto's van de auto zien er inderdaad veelbelovend uit, maar of het in de werkelijkheid ook zo is moet nog maar blijken natuurlijk. Jouw reactie stemt me overigens wel positief... ;)
Ontbreken van leer is voor mij geen issue, aangezien aan leer naar mijn optiek niet louter voordelen kleven (lees: glad en s'zomers heet).
Denk trouwens dat je hem niet meekrijgt voor een eventuele keuring. In de auto zitten mocht pas met gods gratie.
We zullen wel zien hoe de beste man zich gedraagt, heb binnenkort een afspraak en tijdens het gesprek gaf hij desgevraagd aan dat een proefrit zeker mogelijk was.
De kans bestaat dat ie na jouw bezoek zich toch achter zijn oren heeft gekrabt en zich heeft gerealiseerd dat ie door zijn handelen mogelijk een potentiele koper heeft afgeschrikt. Ik mag er toch van uit gaan dat zijn doel is dat hij uiteindelijk van die auto af komt.
Ik heb er op dit moment wel vertrouwen in en anders is het gewoon jammer maar helaas. Ik heb iig geen haast.
Ik wens je veel succes toe in je zoektocht, ik kan je alles vertellen inmiddels, heb er 8 bekeken vorige week. Goed zoeken loont....
Dank je wel. We zullen eens goed rond gaan kijken. Dat er een Speedster komt is voor mij wel duidelijk, vraag is alleen nog even wanneer en welke... ;)

Greetz!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Succes met het zoeken naar de juiste auto :P
Vergeet die van Pipo niet :wink:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2671
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Die had ik gezien; zeker een mooie auto, maar helaas net buiten het budget... Dankzij dat heerlijke belastingklimaat hier in NL is dit geen optie.

Dus ik hou mijn blik maar gericht op een atmosferisch exemplaar...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Update: het wordt wat concreter.

Afgelopen zaterdag naar de rode speedster wezen kijken en we hebben er zowaar ook een proefrit mee mogen maken. We kregen hem zo mee en de verkoper wist zelfs een leuke route; dus met de speedster over de zonnige boulevard van Noordwijk :)

Ik was al enthousiast, maar dit was voor mij de bevestiging. Ik moet er gewoon een hebben. Detail was nog even om ook de wederhelft warm te krijgen voor de speedster en jawel! Ze vond het zelf zowaar nog leuk ook!
Dat bied perspectieven....

Na de proefrit nog een behoorlijke tijd gesproken met de verkoper over de auto. De hele onderhoudshistorie is bekend, volledig dealer onderhouden en de frontclam is onlangs opnieuw gespoten om steenslag weg te werken. De auto ziet er werkelijk smetteloos uit en reed goed.

Verder nog gevraagd waarom de vorige eigenaar afstand heeft gedaan van de auto.
Kinderen, beperkte tijd en een motor bleken hier dus het medicijn tegen het Speedstervirus te zijn.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken: de Speedster verhuist binnenkort naar Brabant!!! :mrgreen:

Wordt vervolgd...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Ik moet je feliciteren als ik het goed begrijp?
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

moeten niet... mag wel. ;)

Hij is idd verkocht. :D
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Plaats reactie