motorkap

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

motorkap

Bericht door Dennizz »

Ik heb momenteel geen hendeltje voor het openen van de motorkap voor. Ik trek dus even aan het kabeltje :roll: Heel vervelend....

Ik heb al het 1 en ander geprobeerd maar de motorkap blijft trillen als ik rijdt. Het is wel veel minder geworden maar wil het toch even vragen.

Trilt jullie motorkap voor tijdens het rijden? Als je aan de hendel trekt schiet de motorkap dan ook open net zoals de motorkap achteren?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Mijn motorkap trilt niet, m'n koplampen daarentegen... 8)

Klep voor is idd gewoon aan het hendeltje trekken. Afhankelijk van de afstelling van het slot springt de ene klep wel open en moet je een andere klep een beetje helpen.
stefan

motorkap

Bericht door stefan »

dag dennizz

je kan de motorkap afstellen door middel van de 2 verstelbare
rubber toppen
maar je moet ook rekening houden met de slotpin
deze is in en uitschroefbaar (met halve toeren beginnen)
een beetje proberen maar niet te veel spanning geven en dat krijg je perfect verholpen

grt stefan / monia
Dennizz

Bericht door Dennizz »

De zwarte rubberen toppen heb ik ook al versteld ja. Van de week krijg ik het hendeltje binnen en dan begin ik wel even helemaal aan het begin met afstellen. Het veer pinnetje en het gaatje zitten ook niet "recht"

Je trekt nu de motorkap gewoon open, dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling kunnen zijn...
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik heb ook klepperende zijkanten. Ik heb wat zitten rommelen met de afstelling van de doppen en de centrale pin, maar het heeft maar iets geholpen. Niet echt verder geprobeerd, maargoed, toen kwam ik er achter dat hij er niet minder g's door trekt, dus boeit het me verder niet 8)
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Nu is mijn speedy natuurlijk niet helemaal representatief meer (had "totall loss" frontschade...), maar ik had ook een voorklep waarvan de zijkanten maar niet deden wat ik wilde. Ondanks alle mogelijke afstellingen van de rubbertjes voor en achter en/of de clam.

Bij mij bleek dat de klep net de voorkant van de hoofdrem-cilinder raakte en daardoor op dat punt dus niet meer goed verder wilde zakken. Kon wel mijn klep iets anders gaan afstellen, maar dan vond ik de sluitlijnen te groot worden. Heb dus mijn hoofdremcilinder bevestiging iets gewijzigd... (En de steun ook maar gelijk bomvast geplakt aan de pedalbox gelijmd zodat hier nu helemaal geen flex meer in zit... :wink: )

Mijn volgorde:
- eerst sluiting even van klep verwijderen (aftekenen waar ie zat!!)
- tip-rubbers beetje inschroeven en kijken of klep wel laag genoeg kan komen, daarna tiprubbers op goede hoogte afstellen
- sluiting monteren en "even" de juiste positie/spanning/hoogte afstellen...

Klep zit perfect en er klappert niets.. :D
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Exmantaa schreef:Nu is mijn speedy natuurlijk niet helemaal representatief meer (had "totall loss" frontschade...), maar ik had ook een voorklep waarvan de zijkanten maar niet deden wat ik wilde. Ondanks alle mogelijke afstellingen van de rubbertjes voor en achter en/of de clam.

Bij mij bleek dat de klep net de voorkant van de hoofdrem-cilinder raakte en daardoor op dat punt dus niet meer goed verder wilde zakken. Kon wel mijn klep iets anders gaan afstellen, maar dan vond ik de sluitlijnen te groot worden. Heb dus mijn hoofdremcilinder bevestiging iets gewijzigd... (En de steun ook maar gelijk bomvast geplakt aan de pedalbox gelijmd zodat hier nu helemaal geen flex meer in zit... :wink: )

Mijn volgorde:
- eerst sluiting even van klep verwijderen (aftekenen waar ie zat!!)
- tip-rubbers beetje inschroeven en kijken of klep wel laag genoeg kan komen, daarna tiprubbers op goede hoogte afstellen
- sluiting monteren en "even" de juiste positie/spanning/hoogte afstellen...

Klep zit perfect en er klappert niets.. :D
Daar eens naar kijken, mijn front is ook verfromeld geweest.
vlieger
Actief lid

Bericht door vlieger »

Wat een nare avatar heb je gekozen Dennizz. Heb je niet iets vrolijkers ? :) :lol: :D
Plaats reactie