prijzen opel speedster

Je auto te koop aanbieden.
Plaats reactie
fasteddie
Lid
Contacteer:

prijzen opel speedster

Bericht door fasteddie »

Hallo speedster rijders,

Zag op het forum een item voorbij komen inzake de prijzen van speedsters in duitsland-belgie-frankrijk.
Betreft de bijtelling van de BPM.
In het bericht werd verwezen naar de nieuwprijzen; Zie staatje

Consumentenprijzen voor de 2.2
2005 ==> € 28.995
2004 ==> € 41.295
2003 ==> € 41.295
2002 ==> € 40.838
2001 ==> € 40.838
bron : http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=23510

Consumentenprijzen voor de Turbo
2005 ==> € 46.895
2004 ==> € 46.895
2003 ==> € 46.895
bron : http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=28895

Kan mij iemand aangeven waarom er zo,n prijsverschil zit tussen bouwjaar 2005 en de overige jaren. Scheelt bij een eventuele BPM auto een slok op een borrel, vandaar.

Hoor graag van jullie en alvast bedankt.

Ben overigens op zoek naar een speedster dus elke tip hieromtrent is welkom

groet
Fasteddie
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Re: prijzen opel speedster

Bericht door Arno »

fasteddie schreef: Kan mij iemand aangeven waarom er zo,n prijsverschil zit tussen bouwjaar 2005 en de overige jaren. Scheelt bij een eventuele BPM auto een slok op een borrel, vandaar.
Simpel..

KLinkt bot, maar voor de originele prijs raakte Opel ze aan de straatstenen niet kwijt en hadden ze er bergen op voorraad staan.

De eerste actie die ze toen gedaan hebben is om deze autos met de 40+k nieuwwaarde als 'tweedehands' verkopen. De dealer zet 'm op kenteken en naam en verkoopt 'm dan door.

40 kilometer op de teller of zo..

Dat proefballonnetje ging als een raket, dus toen zijn ze op het hoofdkantoor wakker geworden en hebben ze de nogal on-conventionele beslissing genomen om de nieuwprijs van de 2.2 gewoon flink omlaag te gooien.

Dat is zacht gezegd erg sh*t voor de mensen die dus vlak daarvoor nog 1 van de oude prijs hadden gekocht, want hij schreef dus meteen even die berg af...

Eigenlijk dus niet zo'n aardige actie, maar goed.. Is gebeurd...

Vandaar dat verschil plotseling.

Bij de turbo's hebben ze dit nooit gedaan voor zover ik weet, maar daar zijn er ook minder van gemaakt.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik heb altijd begrepen dat het ongeveer om de laatste 40 stuks van de 2.2 ging, voor wat het waard is.
En de prijsdaling was ergens halverwege 2004, dus er zijn dus ook meerdere 2004 exemplaren die een "gunstige" bpm hebben.
Afbeelding
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

De mijne is van april 2004 en daar is destijds dus nog gewoon de volle mep voor betaald. En mijn verzekeraar houdt dus ook rekening met de hogere cataloguswaarde...
Voor verzekeren ben je dus ook ongunstiger uit met een 'duur' exemplaar.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Plaats reactie