Toen ik daarnet mijn speedy deed draaien maakte hij een luid ratelend geluid en de ene keer wel dan weer niet en je voelde het de frequentie ervan in het motorblok
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het klonk allezins niet gezond???
Aaiiii, dat klinkt niet best nee. Is je oliepeil in orde?
Zou je distributieriem kunnen zijn (is de recall van de smering van je kettingspanner uitgevoerd?).
Ik zou er geen meter meer mee rijden en hem af laten slepen naar je dealer... Succes, ik hoop dat het mee gaat vallen.
Gelukkig al gevonden, maar was geschrokken.
Na nog eens gestart te hebben en gekeken in de bibliotheek welke kant de ketting zat . Is rechts als je achter het motorblok staat maar de ratel leek me langs links te komen.
Waar de versnellingsbak zit toen viel mijne frank dat ik gisteren met mijn zoontje was gaan rijden en toen hij aan het wachten was om hem eruit te nemen had hij aan de pook geweest en deze stond op positie van net nie schakelen .
Start jij niet met je koppeling ingedrukt dan? Kan vervelende gevolgen hebben als je zoontje hem ECHT een keer in een versnelling zet
Koppeling indrukken tijdens het starten spaart ook de startmotor weer ietsje trouwens, omdat die de ingaande as van de versnellingsbak dan ook niet hoeft aan te drijven. Scheelt ietsje, maar alle beetje helpen
Normaal wel maar had net nog een mod gedaan en wou hem eens proefdraaien. Vandaar dat ik hem gestart heb terwijl ik niet in de auto zat.
ps: mod was een andere buis van luchtfiler naar gasklep .Daar ik geen verschil voelde met de 2.4 inlet die ik gestoken had.Motor staat namelijk nog volledig origineel.
Nu voel ik het verschil wel al een beetje.
Kort nadat ik me had aangeleerd de auto altijd in de versnelling te zetten ipv de handrem heb ik eens een bmw bijna door het hek van een buurtbewoner gestart. Sindsdien zet ik altijd de auto in z'n vrij en houd ik de koppeling in bij het starten. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...