versnellingsbak olie 2.2
versnellingsbak olie 2.2
wanneer moet de versnellingsbakolie eigelijk ververst worden? mijn dealer blijft erbij dat dit nooit hoeft, maar zelf denk ik dat de mechaniek er toch deugd van heeft als er es nieuwe smering ingaat, vandaar mijn vraag. mijn wagen heeft ondertussen een kleine 80K op de teller, dus moet ik ze extra soigneren hé
speedster 2.2 - #3064
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Voor de Speedster ben ik er nog lang niet aan toe, maar bij de Leon heb ik na 155.000 kilometer toch een keer de bakolie laten vervangen (zou ook nooit nodig zijn). Dat had ik dus 50.000 kilometer moeten doen. De bak schakelt weer veel soepeler en sneller. En voor de kosten hoef je het zeker niet te laten, kost hooguit een paar tientjes.
De olie die eruit kwam was heel wat tinten donkerder dan de nieuwe olie in de speciale knijpfles waarin het geleverd wordt. Gelukkig waren er geen ijzerdeeltjes zichtbaar in de olie, dus moet de bak van binnen nog in een goede staat zijn.
T.z.t. zal ik bij de Speedster ook gewoon een keer de bakolie gaan verversen ...
SteV6
De olie die eruit kwam was heel wat tinten donkerder dan de nieuwe olie in de speciale knijpfles waarin het geleverd wordt. Gelukkig waren er geen ijzerdeeltjes zichtbaar in de olie, dus moet de bak van binnen nog in een goede staat zijn.
T.z.t. zal ik bij de Speedster ook gewoon een keer de bakolie gaan verversen ...
SteV6
S4 Avant