Pagina 1 van 1

Nieuwe wielen

Geplaatst: 12 mar 2005 13:12
door speedster
Ik heb verleden week een setje gebruikte wielen gekocht. Ze zijn nog zo goed als nieuw!!! Hierbij de foto's. Nu nog verlagen.

Re: Nieuwe wielen

Geplaatst: 12 mar 2005 13:18
door jans
[quote="speedster"]Ik heb verleden week een setje gebruikte wielen gekocht. Ze zijn nog zo goed als nieuw!!! Hierbij de foto's. Nu nog verlagen.[/quote

Hallo Peter

Ziet er prachtig uit :wink:
Nu alleen nog verlagen, dan is het af.
en een 2.2 verlagen kost bijna niks vergeleken bij een turbo.

Groetjes jans

Geplaatst: 12 mar 2005 13:37
door speedster
Hoi Jans,

bedankt voor het compliment.
Ben er echt blij mee en het stuur nog licht ook met 205 banden voor.
Ik wil hem 2cm verlagen, want ze zijn iets lager de banden. Is hij wat sneller met optrekken :lol:.

Geplaatst: 12 mar 2005 14:05
door jans
speedster schreef:Hoi Jans,

bedankt voor het compliment.
Ben er echt blij mee en het stuur nog licht ook met 205 banden voor.
Ik wil hem 2cm verlagen, want ze zijn iets lager de banden. Is hij wat sneller met optrekken :lol:.
Dat ie lichter stuurd vond ik zelf ook al t.o.v. de orginele :D
Misschien dat het gewicht meespeelt ,3á4 kg lichter totaal, ondanks bredere banden.
jans

Re: Nieuwe wielen

Geplaatst: 12 mar 2005 23:45
door markv
Hi Jans,
jans schreef: en een 2.2 verlagen kost bijna niks vergeleken bij een turbo.
Wat is het verschil met verlagen tussen de 2.2 en de turbo?

Groeten,

Mark

Re: Nieuwe wielen

Geplaatst: 13 mar 2005 8:11
door jans
markv schreef:Hi Jans,
jans schreef: en een 2.2 verlagen kost bijna niks vergeleken bij een turbo.
Wat is het verschil met verlagen tussen de 2.2 en de turbo?

Groeten,

Mark
Hallo Mark

Het verlagen tussen een 2.2 en en turbo ,zit m.n. in de achter veren. Ook zijn de dempers rondom 10%
harder afgesteld.En zijn de achter veren ook langer.
Een standaard verlagingsset is hier niet voor verkrijgbaar.
Je komt dan bij de duurdere merken zoals olins- spax -nitron ed en dan ben je
al snel tussen de 2000 en 4000 euro kwijt.Het bedrijf Kreiss tuning in
Duitsland ,gebruikt de orginele dempers,zet hier een bus tussen en andere
veren.Dus je stuurd je orginele dempers op ,en maken dit voor je.
Bij komend voordeel is dan wel ,dat je de dempers d.m.v ringen in hoogte
kunt verstellen.En de kosten zijn dan ongeveer 1200á 1300 euro.

Jans

Geplaatst: 13 mar 2005 16:58
door markv
Ah, op zo'n manier.

Ik zou zelf ook nooit met de originele dempers aan de slag gaan om dingen als rijhoogte te veranderen. Als je de kosten een beetje binnen de perken wilt houden kan je voor Spax gaan, die zijn nog best wel goed. Maar het ombouwen van je standaard dempers zou ik echt niet doen, zeker niet als het al zo duur is. Dan zou ik op zo'n bedrag er nog 300 euro bij leggen en nitrons kopen...

Mark