Overstap van Speedster naar Opel GT
- hellspeedster
- Actief lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
- Locatie: -Belgie
Overstap van Speedster naar Opel GT
Hoeveel leden zijn er hier al overgestapt naar de "opvolger " Opel GT?
Wat zijn de bevindingen / verschillen,na- en voordelen?
Ik heb zelf in het verleden 2 Speedsters gehad,namelijk de gewone en de turbo,en nu de turbo toch al een 2 jaar de deur uit is heb ik toch nog altijd wat heimwee naar de prestaties ervan.
Na gedurende enkele jaren bij andere merken ten rade geweest te zijn (BMW,Porsche,Audi)heb ik nog altijd niet de kick teruggevonden die ik in de turbo wel had.
De reden waarom ik de Speedster turbo destijds verkocht heb was het gebrek aan comfort,de rijeigenschappen daarintegen waren echter super.
Zou de Opel GT dezelfde rijeigenschappen/prestaties kunnen verschaffen als de Speedster turbo maar met meer luxe en comfort?
Ik zit eraan te denken mijn huidige wagen te laten opvolgen door de GT.
Wat zijn de bevindingen / verschillen,na- en voordelen?
Ik heb zelf in het verleden 2 Speedsters gehad,namelijk de gewone en de turbo,en nu de turbo toch al een 2 jaar de deur uit is heb ik toch nog altijd wat heimwee naar de prestaties ervan.
Na gedurende enkele jaren bij andere merken ten rade geweest te zijn (BMW,Porsche,Audi)heb ik nog altijd niet de kick teruggevonden die ik in de turbo wel had.
De reden waarom ik de Speedster turbo destijds verkocht heb was het gebrek aan comfort,de rijeigenschappen daarintegen waren echter super.
Zou de Opel GT dezelfde rijeigenschappen/prestaties kunnen verschaffen als de Speedster turbo maar met meer luxe en comfort?
Ik zit eraan te denken mijn huidige wagen te laten opvolgen door de GT.
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
EX-Turbo-rijder nr: 4440
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Re: Overstap van Speedster naar Opel GT
De GT is een totaal andere wagen. Ik zou dan meer richting S2000 gaan.hellspeedster schreef:Hoeveel leden zijn er hier al overgestapt naar de "opvolger " Opel GT?
Wat zijn de bevindingen / verschillen,na- en voordelen?
Ik heb zelf in het verleden 2 Speedsters gehad,namelijk de gewone en de turbo,en nu de turbo toch al een 2 jaar de deur uit is heb ik toch nog altijd wat heimwee naar de prestaties ervan.
Na gedurende enkele jaren bij andere merken ten rade geweest te zijn (BMW,Porsche,Audi)heb ik nog altijd niet de kick teruggevonden die ik in de turbo wel had.
De reden waarom ik de Speedster turbo destijds verkocht heb was het gebrek aan comfort,de rijeigenschappen daarintegen waren echter super.
Zou de Opel GT dezelfde rijeigenschappen/prestaties kunnen verschaffen als de Speedster turbo maar met meer luxe en comfort?
Ik zit eraan te denken mijn huidige wagen te laten opvolgen door de GT.
Lotus Elise S2
Naar mijn idee is comfort zo'n beetje het tegenovergestelde van rijsensatie. Zoals eerder gezegt, het zijn totaal andere auto's.
Een speedster is minimalistisch, kaal en redelijk luidruchtig waardoor je het rijden echt puur kunt ervaren.
Bij een GT met meer comfort, zijn de prestaties niet bijzonder genoeg om deze rijsensatie te kunnen evenaren.
Een speedster is minimalistisch, kaal en redelijk luidruchtig waardoor je het rijden echt puur kunt ervaren.
Bij een GT met meer comfort, zijn de prestaties niet bijzonder genoeg om deze rijsensatie te kunnen evenaren.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
- hellspeedster
- Actief lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
- Locatie: -Belgie
Re: Overstap van Speedster naar Opel GT
@Hendrik-Jan:
De GT is een totaal andere wagen. Ik zou dan meer richting S2000 gaan.[/quote]
Ik heb enkele jaren terug met een S2000 gereden (getuned naar 285pk) en vond er maar niets aan.
Onder de 6000 t/min gebeurd er niets en tussen de 6 en 9000 t/min is er even opwinding.
Had er veel meer van verwacht.
Een wagen die je constant boven de 6000 t/min moet houden om een beetje vooruit te gaan rijdt niet plezant meer,ik heb meer plezier van een turbo aangedreven wagen,liefst met een pak koppel.
De GT is een totaal andere wagen. Ik zou dan meer richting S2000 gaan.[/quote]
Ik heb enkele jaren terug met een S2000 gereden (getuned naar 285pk) en vond er maar niets aan.
Onder de 6000 t/min gebeurd er niets en tussen de 6 en 9000 t/min is er even opwinding.
Had er veel meer van verwacht.
Een wagen die je constant boven de 6000 t/min moet houden om een beetje vooruit te gaan rijdt niet plezant meer,ik heb meer plezier van een turbo aangedreven wagen,liefst met een pak koppel.
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
EX-Turbo-rijder nr: 4440
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Re: Overstap van Speedster naar Opel GT
Lotus Esprithellspeedster schreef:Hoeveel leden zijn er hier al overgestapt naar de "opvolger " Opel GT?
Wat zijn de bevindingen / verschillen,na- en voordelen?
Ik heb zelf in het verleden 2 Speedsters gehad,namelijk de gewone en de turbo,en nu de turbo toch al een 2 jaar de deur uit is heb ik toch nog altijd wat heimwee naar de prestaties ervan.
Na gedurende enkele jaren bij andere merken ten rade geweest te zijn (BMW,Porsche,Audi)heb ik nog altijd niet de kick teruggevonden die ik in de turbo wel had.
De reden waarom ik de Speedster turbo destijds verkocht heb was het gebrek aan comfort,de rijeigenschappen daarintegen waren echter super.
Zou de Opel GT dezelfde rijeigenschappen/prestaties kunnen verschaffen als de Speedster turbo maar met meer luxe en comfort?
Ik zit eraan te denken mijn huidige wagen te laten opvolgen door de GT.


Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
Verschil Speedster- GT
Ik heb een Speedster gehad (die van M-speed) en deze was redelijk snel.
Maar een stukje snelheid was ook het gevoel en de luidruchtigheid met de Milltek en de andere luchtinlaat.
Ik heb nu een GT en ik moet zeggen, inderdaad veeeeeeeeeeeel meer luxe maar (nog) minder geweld.
Wel heb ik het idee dat hij zeker zo snel als de 2.2 aan de gewenste snelheid zit. Niet het gevoel maar wel de aanduiding op de km-teller.
Verder geeft het uitschakelen van de traction control een groot (voelbaar) verschil. Heb even een andere luchtinlaat erop gehad en dit geeft al wat meer sensatie (zeker met de Turbo).
Ga na de garantietermijn van 2 jaar de luchtinlaat er definitief opzetten en ook een geheel andere RVS uitlaat van Simons.
Zal dan zeker wat luidruchtiger zijn. Eventueel nog chiptuning en ik denk dat het dan toch wel wat ruwer is. Straffere vering mag ook wel.
Zo dit alvast ter vergelijking.
P.s. Over de topsnelheid is men wat onduidelijk, zou 229 km zijn maar volgens enkele Duitse rijders zou de 250 km met een originele GT ook al gehaald zijn. Wanneer ik de kans heb in Dld zal ik een kijken wat de max. snelheid (GPS) is. Een ding heb ik wel gemerkt, de aandacht voor de GT is er ook. Verder zou de productie van de GT (Saturn Sky) gestopt zijn omdat men een verlies van 10.000 dollar per auto zou hebben.
Maakt hem dus al aardig uniek. Blijkt dat de GT ook met de hand in elkaar wordt gezet en dat het watergeperste Kappa chassis iets wat te duur bleek voor GM.
Maar een stukje snelheid was ook het gevoel en de luidruchtigheid met de Milltek en de andere luchtinlaat.
Ik heb nu een GT en ik moet zeggen, inderdaad veeeeeeeeeeeel meer luxe maar (nog) minder geweld.
Wel heb ik het idee dat hij zeker zo snel als de 2.2 aan de gewenste snelheid zit. Niet het gevoel maar wel de aanduiding op de km-teller.
Verder geeft het uitschakelen van de traction control een groot (voelbaar) verschil. Heb even een andere luchtinlaat erop gehad en dit geeft al wat meer sensatie (zeker met de Turbo).
Ga na de garantietermijn van 2 jaar de luchtinlaat er definitief opzetten en ook een geheel andere RVS uitlaat van Simons.
Zal dan zeker wat luidruchtiger zijn. Eventueel nog chiptuning en ik denk dat het dan toch wel wat ruwer is. Straffere vering mag ook wel.
Zo dit alvast ter vergelijking.
P.s. Over de topsnelheid is men wat onduidelijk, zou 229 km zijn maar volgens enkele Duitse rijders zou de 250 km met een originele GT ook al gehaald zijn. Wanneer ik de kans heb in Dld zal ik een kijken wat de max. snelheid (GPS) is. Een ding heb ik wel gemerkt, de aandacht voor de GT is er ook. Verder zou de productie van de GT (Saturn Sky) gestopt zijn omdat men een verlies van 10.000 dollar per auto zou hebben.
Maakt hem dus al aardig uniek. Blijkt dat de GT ook met de hand in elkaar wordt gezet en dat het watergeperste Kappa chassis iets wat te duur bleek voor GM.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
De snelheid van de GT zal die van een speedster 2.2 bijna niets ontlopen. De speedster turbo is toch wel een stukje sneller, maargoed, je kan een GT natuurlijk makkelijk een anabolenkuurtje geven door de turbo.
Rij-eigenschappen wordt een heel ander verhaal. Gewicht is een de grote bepalende faktor in deze, en die factor anderhalf verschil tussen beide auto's kan je niet wegpoetsen, zelfs niet door het duurste aftermarket onderstel onder de GT te monteren.
Ga er eens mee rijden en ontdek of je een rijder of poetser bent zou ik zeggen
Rij-eigenschappen wordt een heel ander verhaal. Gewicht is een de grote bepalende faktor in deze, en die factor anderhalf verschil tussen beide auto's kan je niet wegpoetsen, zelfs niet door het duurste aftermarket onderstel onder de GT te monteren.
Ga er eens mee rijden en ontdek of je een rijder of poetser bent zou ik zeggen


- hellspeedster
- Actief lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
- Locatie: -Belgie
Ik heb even de specificaties vergeleken tussen de Speedster turbo en de Opel GT::
-Opel Speedster 2.2 n.a.:17.5pk/100kg
-Opel Speedster turbo komt op 22pk/ 100kg
-Opel GT komt aan 20 pk/100kg
-Indien de GT een EDS-tuningskuur ondergaat heeft hij om en bij de 315 pk en dan kom je op ongeveer 24pk/100kg,dit is meer dan de Speedster turbo in standaard uitvoering dus zal hij (GT)in getunde versie toch wel een stukje sneller zijn dan de Speedster.
Er komt ook nog bij dat de GT een hoger koppel ontwikkeld dan de Speedster,maar de GT moet dan ook een slordige 400 kg meer meetrekken.
Ik ben echt benieuwd naar de proefrit binnen enkele weken,dan kan ik hem gedurende het hele weekend eens aan de tand voelen en kijken of dit echt mijn volgende funcar wordt of niet.
-Opel Speedster 2.2 n.a.:17.5pk/100kg
-Opel Speedster turbo komt op 22pk/ 100kg
-Opel GT komt aan 20 pk/100kg
-Indien de GT een EDS-tuningskuur ondergaat heeft hij om en bij de 315 pk en dan kom je op ongeveer 24pk/100kg,dit is meer dan de Speedster turbo in standaard uitvoering dus zal hij (GT)in getunde versie toch wel een stukje sneller zijn dan de Speedster.
Er komt ook nog bij dat de GT een hoger koppel ontwikkeld dan de Speedster,maar de GT moet dan ook een slordige 400 kg meer meetrekken.
Ik ben echt benieuwd naar de proefrit binnen enkele weken,dan kan ik hem gedurende het hele weekend eens aan de tand voelen en kijken of dit echt mijn volgende funcar wordt of niet.
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
EX-Turbo-rijder nr: 4440
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Het gaat niet alleen over vermogen. Lees de reactie van Maik maar. Tenzij je sprintjes bij het stoplicht helemaal het einde vindt.hellspeedster schreef:Ik heb even de specificaties vergeleken tussen de Speedster turbo en de Opel GT::
-Opel Speedster 2.2 n.a.:17.5pk/100kg
-Opel Speedster turbo komt op 22pk/ 100kg
-Opel GT komt aan 20 pk/100kg
-Indien de GT een EDS-tuningskuur ondergaat heeft hij om en bij de 315 pk en dan kom je op ongeveer 24pk/100kg,dit is meer dan de Speedster turbo in standaard uitvoering dus zal hij (GT)in getunde versie toch wel een stukje sneller zijn dan de Speedster.
Er komt ook nog bij dat de GT een hoger koppel ontwikkeld dan de Speedster,maar de GT moet dan ook een slordige 400 kg meer meetrekken.
Ik ben echt benieuwd naar de proefrit binnen enkele weken,dan kan ik hem gedurende het hele weekend eens aan de tand voelen en kijken of dit echt mijn volgende funcar wordt of niet.
Lotus Elise S2
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer: