Pagina 1 van 2

Overstap van Speedster naar Opel GT

Geplaatst: 20 sep 2008 15:49
door hellspeedster
Hoeveel leden zijn er hier al overgestapt naar de "opvolger " Opel GT?
Wat zijn de bevindingen / verschillen,na- en voordelen?
Ik heb zelf in het verleden 2 Speedsters gehad,namelijk de gewone en de turbo,en nu de turbo toch al een 2 jaar de deur uit is heb ik toch nog altijd wat heimwee naar de prestaties ervan.
Na gedurende enkele jaren bij andere merken ten rade geweest te zijn (BMW,Porsche,Audi)heb ik nog altijd niet de kick teruggevonden die ik in de turbo wel had.
De reden waarom ik de Speedster turbo destijds verkocht heb was het gebrek aan comfort,de rijeigenschappen daarintegen waren echter super.
Zou de Opel GT dezelfde rijeigenschappen/prestaties kunnen verschaffen als de Speedster turbo maar met meer luxe en comfort?
Ik zit eraan te denken mijn huidige wagen te laten opvolgen door de GT.

Geplaatst: 20 sep 2008 16:26
door M-speed
ik heb een gewone 2.2 met ongeveer 170pk

mijn maat heeft een keer de gt van de zaak mee mogen nemen
het rijd heel relaxed dus luxe en comfort heb je zeker maar hij is niet snel ik was sneller naar de 100 dan hij

ik zou gewoon een test rit maken bij een dealer dan kun je kijken of het was is

Re: Overstap van Speedster naar Opel GT

Geplaatst: 20 sep 2008 17:43
door Hendrik-Jan
hellspeedster schreef:Hoeveel leden zijn er hier al overgestapt naar de "opvolger " Opel GT?
Wat zijn de bevindingen / verschillen,na- en voordelen?
Ik heb zelf in het verleden 2 Speedsters gehad,namelijk de gewone en de turbo,en nu de turbo toch al een 2 jaar de deur uit is heb ik toch nog altijd wat heimwee naar de prestaties ervan.
Na gedurende enkele jaren bij andere merken ten rade geweest te zijn (BMW,Porsche,Audi)heb ik nog altijd niet de kick teruggevonden die ik in de turbo wel had.
De reden waarom ik de Speedster turbo destijds verkocht heb was het gebrek aan comfort,de rijeigenschappen daarintegen waren echter super.
Zou de Opel GT dezelfde rijeigenschappen/prestaties kunnen verschaffen als de Speedster turbo maar met meer luxe en comfort?
Ik zit eraan te denken mijn huidige wagen te laten opvolgen door de GT.
De GT is een totaal andere wagen. Ik zou dan meer richting S2000 gaan.

Geplaatst: 20 sep 2008 17:51
door rayz25
Huur er 1 heb ik ook gedaan 250 Euro voor een weekend,

Alleen heb nog nooit in een speedster gereden dus kan je niet verder helpen :lol:

Geplaatst: 20 sep 2008 17:56
door Rallye
Naar mijn idee is comfort zo'n beetje het tegenovergestelde van rijsensatie. Zoals eerder gezegt, het zijn totaal andere auto's.

Een speedster is minimalistisch, kaal en redelijk luidruchtig waardoor je het rijden echt puur kunt ervaren.
Bij een GT met meer comfort, zijn de prestaties niet bijzonder genoeg om deze rijsensatie te kunnen evenaren.

Re: Overstap van Speedster naar Opel GT

Geplaatst: 20 sep 2008 19:45
door hellspeedster
@Hendrik-Jan:
De GT is een totaal andere wagen. Ik zou dan meer richting S2000 gaan.[/quote]


Ik heb enkele jaren terug met een S2000 gereden (getuned naar 285pk) en vond er maar niets aan.
Onder de 6000 t/min gebeurd er niets en tussen de 6 en 9000 t/min is er even opwinding.
Had er veel meer van verwacht.
Een wagen die je constant boven de 6000 t/min moet houden om een beetje vooruit te gaan rijdt niet plezant meer,ik heb meer plezier van een turbo aangedreven wagen,liefst met een pak koppel.

Re: Overstap van Speedster naar Opel GT

Geplaatst: 20 sep 2008 20:08
door ohjeetje..
hellspeedster schreef:Hoeveel leden zijn er hier al overgestapt naar de "opvolger " Opel GT?
Wat zijn de bevindingen / verschillen,na- en voordelen?
Ik heb zelf in het verleden 2 Speedsters gehad,namelijk de gewone en de turbo,en nu de turbo toch al een 2 jaar de deur uit is heb ik toch nog altijd wat heimwee naar de prestaties ervan.
Na gedurende enkele jaren bij andere merken ten rade geweest te zijn (BMW,Porsche,Audi)heb ik nog altijd niet de kick teruggevonden die ik in de turbo wel had.
De reden waarom ik de Speedster turbo destijds verkocht heb was het gebrek aan comfort,de rijeigenschappen daarintegen waren echter super.
Zou de Opel GT dezelfde rijeigenschappen/prestaties kunnen verschaffen als de Speedster turbo maar met meer luxe en comfort?
Ik zit eraan te denken mijn huidige wagen te laten opvolgen door de GT.
Lotus Esprit :D :D


Groeten,


Nico

Verschil Speedster- GT

Geplaatst: 20 sep 2008 21:17
door damnedt
Ik heb een Speedster gehad (die van M-speed) en deze was redelijk snel.
Maar een stukje snelheid was ook het gevoel en de luidruchtigheid met de Milltek en de andere luchtinlaat.
Ik heb nu een GT en ik moet zeggen, inderdaad veeeeeeeeeeeel meer luxe maar (nog) minder geweld.
Wel heb ik het idee dat hij zeker zo snel als de 2.2 aan de gewenste snelheid zit. Niet het gevoel maar wel de aanduiding op de km-teller.
Verder geeft het uitschakelen van de traction control een groot (voelbaar) verschil. Heb even een andere luchtinlaat erop gehad en dit geeft al wat meer sensatie (zeker met de Turbo).
Ga na de garantietermijn van 2 jaar de luchtinlaat er definitief opzetten en ook een geheel andere RVS uitlaat van Simons.
Zal dan zeker wat luidruchtiger zijn. Eventueel nog chiptuning en ik denk dat het dan toch wel wat ruwer is. Straffere vering mag ook wel.
Zo dit alvast ter vergelijking.
P.s. Over de topsnelheid is men wat onduidelijk, zou 229 km zijn maar volgens enkele Duitse rijders zou de 250 km met een originele GT ook al gehaald zijn. Wanneer ik de kans heb in Dld zal ik een kijken wat de max. snelheid (GPS) is. Een ding heb ik wel gemerkt, de aandacht voor de GT is er ook. Verder zou de productie van de GT (Saturn Sky) gestopt zijn omdat men een verlies van 10.000 dollar per auto zou hebben.
Maakt hem dus al aardig uniek. Blijkt dat de GT ook met de hand in elkaar wordt gezet en dat het watergeperste Kappa chassis iets wat te duur bleek voor GM.

Geplaatst: 21 sep 2008 6:36
door rayz25
Bij mij golf 4 die ik nieuw had gekocht 1,8 Turbo

Kon ik deze gelijk laten chippen naar de 200 pk zonder mijn garantie
te verliezen Of kan dat niet bij de opel Garage`s ?

Geplaatst: 21 sep 2008 8:18
door Maik
De snelheid van de GT zal die van een speedster 2.2 bijna niets ontlopen. De speedster turbo is toch wel een stukje sneller, maargoed, je kan een GT natuurlijk makkelijk een anabolenkuurtje geven door de turbo.
Rij-eigenschappen wordt een heel ander verhaal. Gewicht is een de grote bepalende faktor in deze, en die factor anderhalf verschil tussen beide auto's kan je niet wegpoetsen, zelfs niet door het duurste aftermarket onderstel onder de GT te monteren.
Ga er eens mee rijden en ontdek of je een rijder of poetser bent zou ik zeggen 8)

Geplaatst: 21 sep 2008 8:56
door hellspeedster
Ik heb even de specificaties vergeleken tussen de Speedster turbo en de Opel GT::
-Opel Speedster 2.2 n.a.:17.5pk/100kg
-Opel Speedster turbo komt op 22pk/ 100kg
-Opel GT komt aan 20 pk/100kg
-Indien de GT een EDS-tuningskuur ondergaat heeft hij om en bij de 315 pk en dan kom je op ongeveer 24pk/100kg,dit is meer dan de Speedster turbo in standaard uitvoering dus zal hij (GT)in getunde versie toch wel een stukje sneller zijn dan de Speedster.
Er komt ook nog bij dat de GT een hoger koppel ontwikkeld dan de Speedster,maar de GT moet dan ook een slordige 400 kg meer meetrekken.
Ik ben echt benieuwd naar de proefrit binnen enkele weken,dan kan ik hem gedurende het hele weekend eens aan de tand voelen en kijken of dit echt mijn volgende funcar wordt of niet.

Geplaatst: 21 sep 2008 9:03
door Hendrik-Jan
hellspeedster schreef:Ik heb even de specificaties vergeleken tussen de Speedster turbo en de Opel GT::
-Opel Speedster 2.2 n.a.:17.5pk/100kg
-Opel Speedster turbo komt op 22pk/ 100kg
-Opel GT komt aan 20 pk/100kg
-Indien de GT een EDS-tuningskuur ondergaat heeft hij om en bij de 315 pk en dan kom je op ongeveer 24pk/100kg,dit is meer dan de Speedster turbo in standaard uitvoering dus zal hij (GT)in getunde versie toch wel een stukje sneller zijn dan de Speedster.
Er komt ook nog bij dat de GT een hoger koppel ontwikkeld dan de Speedster,maar de GT moet dan ook een slordige 400 kg meer meetrekken.
Ik ben echt benieuwd naar de proefrit binnen enkele weken,dan kan ik hem gedurende het hele weekend eens aan de tand voelen en kijken of dit echt mijn volgende funcar wordt of niet.
Het gaat niet alleen over vermogen. Lees de reactie van Maik maar. Tenzij je sprintjes bij het stoplicht helemaal het einde vindt.

Geplaatst: 21 sep 2008 10:21
door Maik
Als het om rechtuitsprinten gaat, kan je beter een Z3M of Z4M kopen. Die lopen lekker hard maar willen ook beter het hoekje om dan een GT (als je het mij vraagt). Is ook meer auto vind ik...

Geplaatst: 21 sep 2008 10:37
door Herman
Deleted

Geplaatst: 21 sep 2008 11:36
door stevenflappy
Waar hebben we t over.... Een Gt, omdat je zo van pure auto's houd??? :yawn: Veel pk's zijn alleen leuk voor rechtuit branden.....

Wacht dan op de nieuwe Lotus, kan je ook nog hard de bocht om na het rechtuit branden!!