Wel of niet modificatie uit laten voeren

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Wel of niet modificatie uit laten voeren

Bericht door PeterS »

Ik heb een vraag over de distrubutieketting. Omdat mijn Speedster ouder is als 6 jaar (en ondanks het feit dat deze maar 18.000km heeft gereden) wordt de recall van de distributieketting niet meer uitgevoerd. Ik ben bij de dealer (Opel Van Vliet in Woerden) geweest omdat ik erover nadacht om de modificatie op eigen kosten te laten uitvoeren. De kosten hiervan blijken rond de € 2.000,- te liggen (één monteur is twee dagen bezig omdat de auto uit elkaar moet worden gehaald om bij de ketting te komen).

Bij de dealer hebben ze me aangeraden om de modificatie niet uit te laten voeren omdat :

1. De kans dat het zich voordoet klein is (maar hoe klein 1 op de 10, 1 op de 100 ? kunnen ze niet aangeven).

2. Als je weinig kilometers rijdt (ik rij ca. 6.000km per jaar met de Speedster) en regelmatig de olie laat verversen is de kans dat de sproeier verstopt raakt klein omdat de olie niet vervuild raakt.

3. Als het probleem zich voordoet is het een geleidelijk proces en kun je bij het starten horen dat de ketting slecht is, dus je bent er altijd op tijd bij.

Graag jullie mening over het wel/niet laten uitvoeren van deze modificatie

Ik vraag me ook af of er leden zijn die hebben gehoord dat de ketting van hun Speedster slecht was en er dus op tijd bij waren.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

ik ben hier ook benieuwd naar
ik heb ook mijn twijfels over mijn ketting

ik heb van de week een mail gestuurd naar opel nederland maar heb nog niets gehoord helaas

groeten michael
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Dit was de reaktie die ik van Opel heb ontvangen :


Wij danken u voor uw e-mail.

De campagne waar u melding van maakt kon kosteloos uitgevoerd worden tot 6 jaar en 100.000 km. Gezien uw wagen ruim 7 jaar is kan deze campagne niet meer kosteloos uitgevoerd worden.

In hoofdlijnen zijn er inderdaad twee campagnes. De eerste soort zijn de veiligheidscampagnes. Dit omhelst alle mogelijke defecten die een levensgevaar voor de bestuurder of de inzittenden kunnen betekenen. Deze zijn onbeperkt in de tijd en kunnen altijd kosteloos uitgevoerd worden ongeacht de leeftijd. Daarnaast zijn er produktverbeteringcampagnes. Hierbij is het belangrijk om te weten dat een campagne niet wil zeggen dat alle wagens een dergelijk defect vertonen of zullen vertonen. Het wil gewoon zeggen dat een bepaald percentage dit defect vertoont. Daarom worden deze campagnes ook in de tijd begrensd omdat men ervan uitgaat dat indien na zekere tijd het defect niet opgetreden is, het absoluut niet meer kan aanzien worden als een fabrieksfout.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd maar blijven steeds tot uw beschikking indien u verdere vragen hebt.

Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Pascal Verheye
Opel Klantenservice
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Mijn auto heeft bijna 180000 km gelopen en laat m nu vervangen omdat de motor nu toch uit elkaar ligt... De kosten zijn anders heel hoog. Bij Lotus Amsterdam is het wel veel goedkoper, deze prijs is wel een beetje belachelijk!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ik heb het in bij de Opel dealer in Hellevoetsluis laten uitvoeren. Viel buiten de campagne qua leeftijd, maar zij hebben een manier gevonden om het alsnog bij Opel NL te claimen. Of dat nog kan weet ik niet.

Ik heb op de complete ingreep bijna een hele middag moeten wachten. :evil: :wink:

2 volle dagen klinkt mij als een zeer grote slag om de arm. :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

:shock:

*zet Opeldealer van Vliet in Woerden op de persoonlijke zwarte lijst*
Afbeelding
rayz25

Bericht door rayz25 »

Maar ik hier ook nog kans op ?

De mijne is van 2003 km 11000
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

PeterS schreef:Dit was de reaktie die ik van Opel heb ontvangen :


Wij danken u voor uw e-mail.

De campagne waar u melding van maakt kon kosteloos uitgevoerd worden tot 6 jaar en 100.000 km. Gezien uw wagen ruim 7 jaar is kan deze campagne niet meer kosteloos uitgevoerd worden.

In hoofdlijnen zijn er inderdaad twee campagnes. De eerste soort zijn de veiligheidscampagnes. Dit omhelst alle mogelijke defecten die een levensgevaar voor de bestuurder of de inzittenden kunnen betekenen. Deze zijn onbeperkt in de tijd en kunnen altijd kosteloos uitgevoerd worden ongeacht de leeftijd. Daarnaast zijn er produktverbeteringcampagnes. Hierbij is het belangrijk om te weten dat een campagne niet wil zeggen dat alle wagens een dergelijk defect vertonen of zullen vertonen. Het wil gewoon zeggen dat een bepaald percentage dit defect vertoont. Daarom worden deze campagnes ook in de tijd begrensd omdat men ervan uitgaat dat indien na zekere tijd het defect niet opgetreden is, het absoluut niet meer kan aanzien worden als een fabrieksfout.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd maar blijven steeds tot uw beschikking indien u verdere vragen hebt.

Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Pascal Verheye
Opel Klantenservice
En hier zou ik dus niet zomaar mee akkoord gaan. Leuk verhaaltje van Opel maar moet de dealer dat niet aangeven aan de klant? En aangezien jouw auto al 7 jaar was toen je hem kocht kon je hier toch ook niets aan doen? Of verwacht Opel dat de auto's na 6 jaar op de sloop staan?
Is jouw auto altijd bij de dealer onderhouden?
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

De Speedster heb ik in Juni van dit jaar gekocht. Deze is door de vorige eigenaar dit jaar uit België geïmporteerd. Van wie deze auto was en of deze dealer onderhouden is weet ik helaas niet, hier heb ik geen gegevens van.

Ik heb het eerst via de dealer in Woerden gespeeld, maar daar kreeg ik het niet voor elkaar om de modificatie op kosten van Opel te laten uitvoeren. Daarna heb ik GM benaderd en de bovenstaande e-mail ontvangen.

Ik heb inmiddels de dealer in Hellevoetssluis benaderd en daar krijg ik hetzelfde te horen.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

PeterS schreef:De Speedster heb ik in Juni van dit jaar gekocht. Deze is door de vorige eigenaar dit jaar uit België geïmporteerd. Van wie deze auto was en of deze dealer onderhouden is weet ik helaas niet, hier heb ik geen gegevens van.

Ik heb het eerst via de dealer in Woerden gespeeld, maar daar kreeg ik het niet voor elkaar om de modificatie op kosten van Opel te laten uitvoeren. Daarna heb ik GM benaderd en de bovenstaande e-mail ontvangen.

Ik heb inmiddels de dealer in Hellevoetssluis benaderd en daar krijg ik hetzelfde te horen.
Lastig.
Misschien een optie om het te proberen bij de importeur van Belgie omdat de auto daar de eerste 6 jaar heeft gereden.
En ik zou nog even reageren op de mail van Opel NL. Toen jij hem kocht was de auto al 7 jaar oud dus kan jij er niet zoveel aan doen. Misschien hebben ze een coulance regeling voor je.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Ik ga hier inderdaad nog een mailtje aan wagen. Bij GM zullen ze ook wel begrijpen dat ik bij hen aan zal kloppen als de ketting van de Speedster problemen geeft. Ook al is de auto 7 jaar oud, bij een km-stand van 18.000 gaat een ditributieketting niet zomaar kapot.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Net weer van de dealer in Hellevoetssluis gehoord. Hij doet de aanpassing voor € 900,- . Nog een hoop geld, maar heel wat beter als € 2.000,-.....
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

hmm distributieketting...

Daarvoor staat de mijne dus nu al 4 weken stil.
Als de ketting los komt te hangen of breekt is het zoizo een ruilmotor dat het goedkoopst is, bij mij zeiden ze dat het +/- 6000€ zou kosten incl plaatsing :?

Mijn garage in Hasselt doet er alles voor om dit in mijn schoenen te schuiven om toch maar niet te moeten opdraaien voor de kosten (heb nog een jaar garantie op de speedster).

Normaal zou er nooit iets met de ketting mogen gebeuren, maar als het toch is zijn de kosten wel ver boven die 2000€...

grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
klinkske
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 mar 2006 10:31

Bericht door klinkske »

6000 euro? Yeah right. Voor een 'gewoon' opelblok? En dat plaatsen, zooo moeilijk zal dat nu ook wel niet zijn zeker??
Ik denk dat ze flink proberen, daar, bij Opel. Denken 'exclusief wagentje, hier valt geld uit zakken te slepen'
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Zou ff lekker een andere dealer zoeken, heeeeeeel snel!!
Plaats reactie