Wel of niet modificatie uit laten voeren
Wel of niet modificatie uit laten voeren
Ik heb een vraag over de distrubutieketting. Omdat mijn Speedster ouder is als 6 jaar (en ondanks het feit dat deze maar 18.000km heeft gereden) wordt de recall van de distributieketting niet meer uitgevoerd. Ik ben bij de dealer (Opel Van Vliet in Woerden) geweest omdat ik erover nadacht om de modificatie op eigen kosten te laten uitvoeren. De kosten hiervan blijken rond de € 2.000,- te liggen (één monteur is twee dagen bezig omdat de auto uit elkaar moet worden gehaald om bij de ketting te komen).
Bij de dealer hebben ze me aangeraden om de modificatie niet uit te laten voeren omdat :
1. De kans dat het zich voordoet klein is (maar hoe klein 1 op de 10, 1 op de 100 ? kunnen ze niet aangeven).
2. Als je weinig kilometers rijdt (ik rij ca. 6.000km per jaar met de Speedster) en regelmatig de olie laat verversen is de kans dat de sproeier verstopt raakt klein omdat de olie niet vervuild raakt.
3. Als het probleem zich voordoet is het een geleidelijk proces en kun je bij het starten horen dat de ketting slecht is, dus je bent er altijd op tijd bij.
Graag jullie mening over het wel/niet laten uitvoeren van deze modificatie
Ik vraag me ook af of er leden zijn die hebben gehoord dat de ketting van hun Speedster slecht was en er dus op tijd bij waren.
Bij de dealer hebben ze me aangeraden om de modificatie niet uit te laten voeren omdat :
1. De kans dat het zich voordoet klein is (maar hoe klein 1 op de 10, 1 op de 100 ? kunnen ze niet aangeven).
2. Als je weinig kilometers rijdt (ik rij ca. 6.000km per jaar met de Speedster) en regelmatig de olie laat verversen is de kans dat de sproeier verstopt raakt klein omdat de olie niet vervuild raakt.
3. Als het probleem zich voordoet is het een geleidelijk proces en kun je bij het starten horen dat de ketting slecht is, dus je bent er altijd op tijd bij.
Graag jullie mening over het wel/niet laten uitvoeren van deze modificatie
Ik vraag me ook af of er leden zijn die hebben gehoord dat de ketting van hun Speedster slecht was en er dus op tijd bij waren.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Dit was de reaktie die ik van Opel heb ontvangen :
Wij danken u voor uw e-mail.
De campagne waar u melding van maakt kon kosteloos uitgevoerd worden tot 6 jaar en 100.000 km. Gezien uw wagen ruim 7 jaar is kan deze campagne niet meer kosteloos uitgevoerd worden.
In hoofdlijnen zijn er inderdaad twee campagnes. De eerste soort zijn de veiligheidscampagnes. Dit omhelst alle mogelijke defecten die een levensgevaar voor de bestuurder of de inzittenden kunnen betekenen. Deze zijn onbeperkt in de tijd en kunnen altijd kosteloos uitgevoerd worden ongeacht de leeftijd. Daarnaast zijn er produktverbeteringcampagnes. Hierbij is het belangrijk om te weten dat een campagne niet wil zeggen dat alle wagens een dergelijk defect vertonen of zullen vertonen. Het wil gewoon zeggen dat een bepaald percentage dit defect vertoont. Daarom worden deze campagnes ook in de tijd begrensd omdat men ervan uitgaat dat indien na zekere tijd het defect niet opgetreden is, het absoluut niet meer kan aanzien worden als een fabrieksfout.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd maar blijven steeds tot uw beschikking indien u verdere vragen hebt.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Pascal Verheye
Opel Klantenservice
Wij danken u voor uw e-mail.
De campagne waar u melding van maakt kon kosteloos uitgevoerd worden tot 6 jaar en 100.000 km. Gezien uw wagen ruim 7 jaar is kan deze campagne niet meer kosteloos uitgevoerd worden.
In hoofdlijnen zijn er inderdaad twee campagnes. De eerste soort zijn de veiligheidscampagnes. Dit omhelst alle mogelijke defecten die een levensgevaar voor de bestuurder of de inzittenden kunnen betekenen. Deze zijn onbeperkt in de tijd en kunnen altijd kosteloos uitgevoerd worden ongeacht de leeftijd. Daarnaast zijn er produktverbeteringcampagnes. Hierbij is het belangrijk om te weten dat een campagne niet wil zeggen dat alle wagens een dergelijk defect vertonen of zullen vertonen. Het wil gewoon zeggen dat een bepaald percentage dit defect vertoont. Daarom worden deze campagnes ook in de tijd begrensd omdat men ervan uitgaat dat indien na zekere tijd het defect niet opgetreden is, het absoluut niet meer kan aanzien worden als een fabrieksfout.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd maar blijven steeds tot uw beschikking indien u verdere vragen hebt.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Pascal Verheye
Opel Klantenservice
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Ik heb het in bij de Opel dealer in Hellevoetsluis laten uitvoeren. Viel buiten de campagne qua leeftijd, maar zij hebben een manier gevonden om het alsnog bij Opel NL te claimen. Of dat nog kan weet ik niet.
Ik heb op de complete ingreep bijna een hele middag moeten wachten.
2 volle dagen klinkt mij als een zeer grote slag om de arm.![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Ik heb op de complete ingreep bijna een hele middag moeten wachten.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
2 volle dagen klinkt mij als een zeer grote slag om de arm.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Afbeelding](http://www.paulovinicius.com/images/france_flag.gif)
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
En hier zou ik dus niet zomaar mee akkoord gaan. Leuk verhaaltje van Opel maar moet de dealer dat niet aangeven aan de klant? En aangezien jouw auto al 7 jaar was toen je hem kocht kon je hier toch ook niets aan doen? Of verwacht Opel dat de auto's na 6 jaar op de sloop staan?PeterS schreef:Dit was de reaktie die ik van Opel heb ontvangen :
Wij danken u voor uw e-mail.
De campagne waar u melding van maakt kon kosteloos uitgevoerd worden tot 6 jaar en 100.000 km. Gezien uw wagen ruim 7 jaar is kan deze campagne niet meer kosteloos uitgevoerd worden.
In hoofdlijnen zijn er inderdaad twee campagnes. De eerste soort zijn de veiligheidscampagnes. Dit omhelst alle mogelijke defecten die een levensgevaar voor de bestuurder of de inzittenden kunnen betekenen. Deze zijn onbeperkt in de tijd en kunnen altijd kosteloos uitgevoerd worden ongeacht de leeftijd. Daarnaast zijn er produktverbeteringcampagnes. Hierbij is het belangrijk om te weten dat een campagne niet wil zeggen dat alle wagens een dergelijk defect vertonen of zullen vertonen. Het wil gewoon zeggen dat een bepaald percentage dit defect vertoont. Daarom worden deze campagnes ook in de tijd begrensd omdat men ervan uitgaat dat indien na zekere tijd het defect niet opgetreden is, het absoluut niet meer kan aanzien worden als een fabrieksfout.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd maar blijven steeds tot uw beschikking indien u verdere vragen hebt.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Pascal Verheye
Opel Klantenservice
Is jouw auto altijd bij de dealer onderhouden?
Lotus Elise S2
De Speedster heb ik in Juni van dit jaar gekocht. Deze is door de vorige eigenaar dit jaar uit België geïmporteerd. Van wie deze auto was en of deze dealer onderhouden is weet ik helaas niet, hier heb ik geen gegevens van.
Ik heb het eerst via de dealer in Woerden gespeeld, maar daar kreeg ik het niet voor elkaar om de modificatie op kosten van Opel te laten uitvoeren. Daarna heb ik GM benaderd en de bovenstaande e-mail ontvangen.
Ik heb inmiddels de dealer in Hellevoetssluis benaderd en daar krijg ik hetzelfde te horen.
Ik heb het eerst via de dealer in Woerden gespeeld, maar daar kreeg ik het niet voor elkaar om de modificatie op kosten van Opel te laten uitvoeren. Daarna heb ik GM benaderd en de bovenstaande e-mail ontvangen.
Ik heb inmiddels de dealer in Hellevoetssluis benaderd en daar krijg ik hetzelfde te horen.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Lastig.PeterS schreef:De Speedster heb ik in Juni van dit jaar gekocht. Deze is door de vorige eigenaar dit jaar uit België geïmporteerd. Van wie deze auto was en of deze dealer onderhouden is weet ik helaas niet, hier heb ik geen gegevens van.
Ik heb het eerst via de dealer in Woerden gespeeld, maar daar kreeg ik het niet voor elkaar om de modificatie op kosten van Opel te laten uitvoeren. Daarna heb ik GM benaderd en de bovenstaande e-mail ontvangen.
Ik heb inmiddels de dealer in Hellevoetssluis benaderd en daar krijg ik hetzelfde te horen.
Misschien een optie om het te proberen bij de importeur van Belgie omdat de auto daar de eerste 6 jaar heeft gereden.
En ik zou nog even reageren op de mail van Opel NL. Toen jij hem kocht was de auto al 7 jaar oud dus kan jij er niet zoveel aan doen. Misschien hebben ze een coulance regeling voor je.
Lotus Elise S2
Ik ga hier inderdaad nog een mailtje aan wagen. Bij GM zullen ze ook wel begrijpen dat ik bij hen aan zal kloppen als de ketting van de Speedster problemen geeft. Ook al is de auto 7 jaar oud, bij een km-stand van 18.000 gaat een ditributieketting niet zomaar kapot.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
- Racerke
- Actief lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
- Locatie: Merksem, België
- Contacteer:
hmm distributieketting...
Daarvoor staat de mijne dus nu al 4 weken stil.
Als de ketting los komt te hangen of breekt is het zoizo een ruilmotor dat het goedkoopst is, bij mij zeiden ze dat het +/- 6000€ zou kosten incl plaatsing
Mijn garage in Hasselt doet er alles voor om dit in mijn schoenen te schuiven om toch maar niet te moeten opdraaien voor de kosten (heb nog een jaar garantie op de speedster).
Normaal zou er nooit iets met de ketting mogen gebeuren, maar als het toch is zijn de kosten wel ver boven die 2000€...
grtz
Daarvoor staat de mijne dus nu al 4 weken stil.
Als de ketting los komt te hangen of breekt is het zoizo een ruilmotor dat het goedkoopst is, bij mij zeiden ze dat het +/- 6000€ zou kosten incl plaatsing
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Mijn garage in Hasselt doet er alles voor om dit in mijn schoenen te schuiven om toch maar niet te moeten opdraaien voor de kosten (heb nog een jaar garantie op de speedster).
Normaal zou er nooit iets met de ketting mogen gebeuren, maar als het toch is zijn de kosten wel ver boven die 2000€...
grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer: