speedster turbo voorzien van chiptuning

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blue speedster
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2004 14:16
Locatie: gelderland

speedster turbo voorzien van chiptuning

Bericht door blue speedster »

Ik ben aan het overwegen om mijn speedster te voorzien van een
aangepaste chip. :lol:

Van een ander speedster lid heb ik onderstaand adres doorgekregen,
het schijnt een correct bedrijf te zijn met veel ervaring op dit gebied.

Beek Auto Racing B.V.
Weser 6
2491 DE Den Haag

T 070-3206579
F 070-3205122

info@beekautoracing.nl

www.beekautoracing.nl


Onderstaande vragen heb ik gesteld en de volgende antwoorden zijn gegeven:

1 hoe lang duurt het vervangen van de chip ?
2 a 3 uur

2 wat zijn de kosten ?
€ 946.- incl BTW totaal

3 De auto is nu voorzien van garantie wat blijft er van de garantie over ?
Mochten ze het zien dan vervalt u garantie is dit een zwaar tellend punt dan kunt u het risico apart verzekeren kosten zijn 125.- excl. BTW en de garantie is dan op bak en motor voor 1 jaar

4 Hoe wordt het rijgedrag
spectaculair

5 Wordt de turbodruk opgeschroefd ?
ja maar in het redelijke

5 Wat wordt ongeveer het nieuwe vermogen en koppel ongeveer ?
zal de grafiek erbij voegen zoals we de andere hebben afgesteld


Zijn er nog andere optie’s mogelijk ?
Ja na een motor aanpassing kan er nog een upgrade Turbo gemonteerd worden en dat tesamen met een andere uitlaat geeft dat nog meer een kick.
Bijlagen
met standaard uitlaat.gif
met standaard uitlaat.gif (38.88 KiB) 3783 keer bekeken
met aangepaste uitlaat.gif
met aangepaste uitlaat.gif (39.5 KiB) 3817 keer bekeken
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Kijk eens hier op de site www.mathijssentechnics.nl .
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Z20LET-Tuning-Electronica

Voor de Opel 2.0l 16V Turbo motor (Z20LET) hebben wij een nieuw "klick-and-go" tuning systeem.
Dit systeem is zo ontwikkeld dat het heel simpel tussen 2 stekkers van de motor-kabelboom "geklikt" kan worden.

Technische gegevens:
+ 20pk motorvermogen
+ 25Nm Koppel
+ 0,2 Bar Laaddruk

Deze tuningstage van M-Tech is beschikbaar voor de volgende Opel modellen:

- Opel Astra Coupe Turbo
- Opel Astra-G Hatchback OPC
- Opel Astra-G Station OPC
- Opel Astra-G Cabrio Turbo
- Opel Zafira OPC
- Opel Speedster Turbo



Voordelen:

- Motorstuurapparaat hoeft niet uitgebouwd te worden
- Motorstuurapparaat-electronica blijft standaard.
- Zeer eenvoudige montage. (doe het zelf systeem)
- Geen afstelwerkzaamheden
- Klick and go!
- 2 Jaar Garantie
- Ook voor autos met fabrieksgarantie. (zeer eenvoudig weer te verwijderen)
- 1 Electronica-modulle voor alle Z20LET motoren.
- Diagnose-functies blijven volledig behouden

Nummer Benaming Omschrijving Prijs Bestellen
151101 Z20LET Tuning modulle + 20pk +25Nm 495.00

Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hmm, zo'n tussenklik systeem lijkt me wel een beetje eng hoor. Wat ik ervan heb begrepen gaan dit soort kastjes het motormanagement voor de gek houden door meetwaardes aan te passen. Op die manier wordt er dan voor gezorgd dat er meer brandstof en lucht wordt gebruikt.

Maar is die Z20LET niet gewoon via de OBD poort te programmeren? Natuurlijk kunnen ze dat wel achterhalen, maar het is ook wel weer simpel terug te zetten. Eigenlijk zou je zelf tussen mappings moeten kunnen schakelen :D

Mark
C30-94@0.55bar
bruno
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 dec 2004 23:54

Bericht door bruno »

De Z20LET is gewoon over de diagnosepoort te herprogrammeren , ik heb de mijne zelf ook zo geherprogrammeerd , persoonlijk zeg ik dat je best niet over de 235pk en 400Nm gaat enkel met de herprogrammatie want de voorkat zorgt voor een dip in de curve een een hoge temperatuur aan de turbo . Als je de pre-cat weghaalt of de volledige uitlaat vervangt kan je naar een 250-255pk gaan en 430Nm (risico voor de koppeling !! ) .

Ook zeer belangrijk is het opheffen van de v-max deze staat op 249km/h begrenst , na weghalen gaat hij tot een +-265km/h (in de 235pk versie) .
(toerental begrenzer kan ook verhoogd worden).

Jammer dat ik zelf geen scanner heb want heb zowat 3 weken liggen testen op de vermogentestbank en heb hier zeker wel 100 grafieken liggen .

Prijs voor de uitlaatlijn is redelijk veel , maar als we met meerderen zijn kan ik ze goedkoper leveren.

By the way de tuning van Beek Auto Racing is zeker een aanrader ,wij werken wel vaker samen en ik kan bevestigen dat hun tuning perfect is.

groetjes

Bruno

R&D engineer
www.autotuneheinz.be
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Persoonlijk zou ik trouwens bij een Turbo speedster de normale intercooler er uit gooien en vervangen door een chargecooler zoals Lotus gebruikt bij de turbo Esprit's.

Een middenmotor auto met achterin gemonteerde lucht-lucht intercooler zoals bij de speedster turbo gaat altijd een probleem hebben om voldoende koel-lucht te krijgen bij langduriger belasting (bijv. autobahn, circuit) en niet 15-30 sec 'sprintjes'. De extra 'scoops' aan de zijkant van de auto helpen wel iets, maar het blijft behelpen.

Een chargecooler is een water-lucht 'intercooler' die een eigen vloeistofcircuit+pomp naar de neus van de auto heeft met een extra radiator aldaar. Omdat deze dus wel volledig in de luchtstroom zit zal deze ook onder zware en langere belasting altijd de inlaatlucht temperatuur goed omlaag weten te brengen.

Niet echt een goedkope oplossing, maar vooral voor getune'de motoren denk ik wel de juiste 'long term' oplossing om de zaak heel te houden en onder alle omstandigheden het maximale vermogen te krijgen.

Onder andere te vinden hier:

http://www.courtenaysport.co.uk/default.htm?page=71

Bye, Arno.
bruno
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 dec 2004 23:54

Bericht door bruno »

De intercooler is zeker een aanrader, MAAR zonde van het geld als je niet minstens 250pk hebt , en dan zit je weer met het probleem dat je zuigers gegarandeert kapot gaan , dus conclusie vanaf 250pk moet je andere zuigers hebben , dus motorblok open , dus heel wat kosten ... en tenzij je dat ervoor over hebt blijf je beter rond 245pk en dan hoeft die dure intercooler helemaal niet .

Ik ken de man van courtenaysport persoonlijk , nog uren liggen napraten in Essen en we hebben in januari in Engeland afgesproken .

greetyzz
Bruno
Plaats reactie