afstellen achterklep
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
afstellen achterklep
Weet iemand hoe je dat moet doen. De mijne staat teveel naar rechts, wat waarschijnlijk is op te lossen door hem even bij de scharnieren uit te lijnen en daarna het slotje aan de klep weer iets te verschuiven.
Echter steekt hij achter ook wat omhoog en ik wil deze gelijk hebben aan de koets zelf. Iemand dit weleens gedaan? Het begint nu wat storend te worden. Heb speedsters gezien waarbij de klep achter mooi vlak ligt met de rest, dus het zou moeten kunnen toch?
Echter steekt hij achter ook wat omhoog en ik wil deze gelijk hebben aan de koets zelf. Iemand dit weleens gedaan? Het begint nu wat storend te worden. Heb speedsters gezien waarbij de klep achter mooi vlak ligt met de rest, dus het zou moeten kunnen toch?
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Nu probeer ik weer wat wijs te doen....stevenflappy schreef:Je kan het pennetje dat in het slot valt iets indraaien waardoor hij lager komt te liggen, is makkelijk te doen.... Zal ook wel zo werken met links-rechts gok ik.
Links en rechts zitten er rubberen dopjes op een "hoogte afstel boutje". Als deze te hoog staan, krijg je nooit je klep gelijk met de auto.
Als je de pen indraait staat alleen de veer meer onder spanning en zal dus het midden van de achterklep "krom" trekken als de afstelboutjes te hoog staan...
Zou kan je dus ook de voorklep afstellen zodat deze niet zo klappert tijdens het rijden

Inlaat en uitlaat spruikstuk is een heel anders verhaal

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Als de zijsteuntjes goed zitten, zweeft de klep dus t.o.v. de zijsteuntjes en trilt/klappert die nu dus?allen schreef:Jaja Dennizz, jij hebt denk zelfs 4 linker ledematen.![]()
Die zijsteuntjes zitten wel goed.![]()
En Maik... jammer dat ze hier geen middelvingersmiley hebben. Had er 1.000 voor je achtergelaten nu...
Op het forum kom ik links over maar ben volledig rechts

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Het is wel de bedoeling dat de klep drukt tegen de rubbertjes. Zo ligt de klep dus vast en kan die niet trillenallen schreef:Lol, ik vrees dat ik nu toch wijselijk even m'n bakkus gesloten houd totdat ik met de klep gerommeld heb. Want rammelen doet m'n klep niet. Heb alleen gezien dat de rubbertje nog onder de rand lagen. Wellicht ben jij niet zo links als het lijkt en ik NOG linkser dan ik nu overkom.![]()

Ook als de klep tegen de rubbers wordt gedrukt kan je precies de hoogte afstellen, omdat er geen speling is.
Even algemeen:
Bij welke snelheid begint de voorklep bij jullie te "trillen/stuiteren" Tot de 100/120 km/h ligt de klep strak, daarboven komt er beweging in.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!