Pagina 1 van 5

afstellen achterklep

Geplaatst: 17 dec 2008 15:51
door allen
Weet iemand hoe je dat moet doen. De mijne staat teveel naar rechts, wat waarschijnlijk is op te lossen door hem even bij de scharnieren uit te lijnen en daarna het slotje aan de klep weer iets te verschuiven.
Echter steekt hij achter ook wat omhoog en ik wil deze gelijk hebben aan de koets zelf. Iemand dit weleens gedaan? Het begint nu wat storend te worden. Heb speedsters gezien waarbij de klep achter mooi vlak ligt met de rest, dus het zou moeten kunnen toch?

Geplaatst: 17 dec 2008 15:59
door stevenflappy
Je kan het pennetje dat in het slot valt iets indraaien waardoor hij lager komt te liggen, is makkelijk te doen.... Zal ook wel zo werken met links-rechts gok ik.

Geplaatst: 17 dec 2008 16:12
door allen
Ok, thnx! Zal morgen eens rommelen bij daglicht. Echt geen gezicht nu.

Geplaatst: 17 dec 2008 16:23
door stefan
hoi allen

spijtig van de afstand he( 6 jaar carrosier geweest ) weer in een vorig
leven
maar toch altijd welkom he


dat achterklepje is simpel aftestellen
flap heeft dat goed uitgelegd


grt stefan & monia

Geplaatst: 17 dec 2008 16:33
door allen
Mochten mijn twee linkerhanden hun reputatie waarmaken, dan kijk ik wel of ik een mooie weg binnendoor naar de carrosier kan samenstellen. Heb net de nieuwe kaarten weer op de navi staan. :lol:

Geplaatst: 17 dec 2008 16:45
door stefan
wees welkom in mijn slachthuis :lol:










grt stefan & monia

Geplaatst: 17 dec 2008 17:17
door allen
:shock:

Geplaatst: 17 dec 2008 19:29
door Maik
lol, op de slachtbank dat hok van je Allen!
Het begint mij wel een beetje duidelijk te worden dat jij twee originele ouderwetse linkerhanden hebt trouwens... geeft niet hoor, is alleen maar vermakelijk :lol:

Geplaatst: 17 dec 2008 19:55
door Dennizz
stevenflappy schreef:Je kan het pennetje dat in het slot valt iets indraaien waardoor hij lager komt te liggen, is makkelijk te doen.... Zal ook wel zo werken met links-rechts gok ik.
Nu probeer ik weer wat wijs te doen....

Links en rechts zitten er rubberen dopjes op een "hoogte afstel boutje". Als deze te hoog staan, krijg je nooit je klep gelijk met de auto.

Als je de pen indraait staat alleen de veer meer onder spanning en zal dus het midden van de achterklep "krom" trekken als de afstelboutjes te hoog staan...

Zou kan je dus ook de voorklep afstellen zodat deze niet zo klappert tijdens het rijden :wink:

Inlaat en uitlaat spruikstuk is een heel anders verhaal :bangin:

Geplaatst: 17 dec 2008 20:07
door allen
Jaja Dennizz, jij hebt denk zelfs 4 linker ledematen. :lol:
Die zijsteuntjes zitten wel goed. :wink:

En Maik... jammer dat ze hier geen middelvingersmiley hebben. Had er 1.000 voor je achtergelaten nu... :wink:

Geplaatst: 17 dec 2008 20:11
door Piet
Mmm voor dat doel kan er wat geregeld worden. :wink: :lol:

Geplaatst: 17 dec 2008 20:34
door Dennizz
allen schreef:Jaja Dennizz, jij hebt denk zelfs 4 linker ledematen. :lol:
Die zijsteuntjes zitten wel goed. :wink:

En Maik... jammer dat ze hier geen middelvingersmiley hebben. Had er 1.000 voor je achtergelaten nu... :wink:
Als de zijsteuntjes goed zitten, zweeft de klep dus t.o.v. de zijsteuntjes en trilt/klappert die nu dus?

Op het forum kom ik links over maar ben volledig rechts :wink:

Geplaatst: 17 dec 2008 20:48
door allen
Lol, ik vrees dat ik nu toch wijselijk even m'n bakkus gesloten houd totdat ik met de klep gerommeld heb. Want rammelen doet m'n klep niet. Heb alleen gezien dat de rubbertje nog onder de rand lagen. Wellicht ben jij niet zo links als het lijkt en ik NOG linkser dan ik nu overkom. :oops: :lol:

Geplaatst: 17 dec 2008 20:59
door Dennizz
allen schreef:Lol, ik vrees dat ik nu toch wijselijk even m'n bakkus gesloten houd totdat ik met de klep gerommeld heb. Want rammelen doet m'n klep niet. Heb alleen gezien dat de rubbertje nog onder de rand lagen. Wellicht ben jij niet zo links als het lijkt en ik NOG linkser dan ik nu overkom. :oops: :lol:
Het is wel de bedoeling dat de klep drukt tegen de rubbertjes. Zo ligt de klep dus vast en kan die niet trillen :wink:
Ook als de klep tegen de rubbers wordt gedrukt kan je precies de hoogte afstellen, omdat er geen speling is.

Even algemeen:
Bij welke snelheid begint de voorklep bij jullie te "trillen/stuiteren" Tot de 100/120 km/h ligt de klep strak, daarboven komt er beweging in.

Geplaatst: 17 dec 2008 21:19
door Maik
Bij mij tegenwoordig al bij 50km/u.... moet de vergrendelpen weer eens goed afstellen en dan ook maar eens goed gaan borgen, hij trilt telkens los :)
Is trouwens niet ernstig, een beetje flapperen, het ziet er misschien alleen een beetje akelig uit, vooral rond de 240 :oops: