injectoren voor 2.2

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

injectoren voor 2.2

Bericht door M-speed »

ik heb een beetje zitten rekenen en als dalijk mijn inlaat spruitstuk erop zit zou ik rond de 190 pk moeten hebben en dat word met de tijd alleen maar meer

ik heb begrepen dat de injectoren op dat moment het toch zwaar gaan krijgen en je dan beter een groter type kan nemen

ik kon niet echt ies op het forum verder vinden over de injectoren
weet iemand welke injectoren goed zijn voor de 2.2 die toch een stap meer kunnen hebben dat de standaard injectoren

ik had hier http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2795 wel gelezen

over opc injectoren van welke opc zouden ze dan kunnen passen en goed zijn

groeten,

michael
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

je kan helaas niet zo maar injectoren wisselen voor grotere, zonder je motormanagement aan te passen.. of had je daar al rekening mee gehouden misschien..

gr,
The-Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb laatst zitten zoeken op het z22se forum en kwam hierop uit:

De injectoren van de 2.0SC ecotek motoren passen maar vereisen een aanpassing in het motormanagement.
Deze injectoren passen ook en vereisen schijnbaar geen aanpassing in het mm:

http://store.summitracing.com/partdetai ... &N=700+150+

Deze zijn ook goedkoper dan die van de 2.0SC (nieuwprijs), maar leveren wel iets minder cc. Hoeveel weet ik niet precies meer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hmm, interessant te lezen dat deze injectoren geen aanpassing van de ECU nodig hebben? Kan dat niet helemaal plaatsen. De opbrengst is hoger, de ECU weet dat niet, dus die houdt z'n normale injectie tijden aan. Kom meer benzine in de motor, die gaat te rijk lopen. Dan gaan de ECU terugregelen om te compenseren omdat ie ziet aan de lambda sensor dat er iets niet goed is. Maar dat terugregelen heeft een beperkte range, is tenslotte bedoeld als compensatie mechanisme voor slijtage aan onderdelen en weer en lokatie omstandgheden.

Dus ik begrijp niet helemaal waarom dit met 309cc/min injectoren wel goed gaat en met 315cc/min injectoren niet?

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Heb jij dat stukje ook gevonden op z22se Mark? Ik dacht het echt gelezen te hebben daar... de link naar die injectoren had ik in mijn favorieten gegooid, de draad van z22se niet, dus helemaal 100% zeker weet ik het niet meer :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Mja, alles op het z22se forum wat met electronica te maken heeft moet je wel met een korrel zout nemen hoor. Afgezien dan van het EGR simulatie projectje. Wordt daar een hoop onzin verkondigd vind ik.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb het even opgezocht, deze zijn gemonteerd op een SC speedster. En het rijdt... maargoed, het is wel iets anders dan op een NA speedster, maar ik vraag mij af of dat heel erg anders is?

http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... ing#p95092
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Kan me voorstellen dat het bij een compressor misschien net redelijk uitkomt. ECU blijft natuurlijk voor dezelfde periode de injectoren open zetten. Maar met de compressor komt er ook sloot meer lucht binnen. Als die verhouding dan een beetje redelijk uit komt zal het mengsel al voldoende in de richting zitten dat de ECU met z'n compensatie mechanisme kan aanpassen.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Probeer jij het anders even met die injectoren Mark................ :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

ja das een goeie plan maik :lol: :wink:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ja, dat ga ik ook doen hoor :) Ik heb al een set LSJ injectoren liggen, die gaan er ook ZEKER op! Ze zijn al helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe filters, dus ready to go.

Maar ik ga dat pas doen wanneer we ver genoeg zijn met de ECU. Want ik weet HEEL zeker dat het een forse aanpassing gaat vergen van de maps in de ECU om dit netjes te doen. Maar ik vermoed ook dat het echt nodig gaat zijn om een van de laatste grote stappen met NA tuning goed te doen, nokkenassen..

Eigenlijk wil ik eerst nog een keer een testje doen om een idee te krijgen waar de injectoren op het moment uithangen voor wat betreft de dutycycle. Eens kijken of ik een scopje makkelijk kan aansluiten en wat kan loggen tijdens het rijden.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

dan wacht ik nog maar even af hoe dat gaat lopen

voor ik verder ga met mijn injectoren
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

hee mark of een van de andere slimme mannen :wink:

hoe loopt het met het injectoren project
van wat ik heb berekend begin ik nu aardig dicht in de richting te komen van waar de injectoren het moeilijk gaan krijgen

ik heb op het Engelse forum begrepen dat een gozer uit noorwegen een merk injectoren had die niet met een remap geïnstalleerd konden worden
waar we het hier ook al over gehad hebben

is dit iets of is het beter om daar toch mee te wachten tot we dat kunnen aan passen in de ecu

groeten michael
Plaats reactie