Gezocht, 2 koplampen ivm import (lenen voor keuring, of koop
Gezocht, 2 koplampen ivm import (lenen voor keuring, of koop
Ik heb vorig weekend een leuke vx220 uit de uk gehaald en wil deze door de keuring bij de rdw halen.
Hier heb ik echter nieuwe koplampen voor nodig en nieuwe zijn me toch wat te prijzig.
Heeft iemand nog een setje op de plank liggen?
Mocht dit een lang verhaal worden dan zou ik graag van een van u allen de lampen willen lenen/huren zodat ik hem iig op nederlandse platen kan krijgen, maar dat is natuurlijk niet echt een optimale oplossing.
Ik ga vanavond maar eens zien of er niet gewoon iets met de lenzen gedraaid kan worden, maar hiervoor zal het glas eraf moeten denk ik, en dat is toch wel creepy.
Hier heb ik echter nieuwe koplampen voor nodig en nieuwe zijn me toch wat te prijzig.
Mocht dit een lang verhaal worden dan zou ik graag van een van u allen de lampen willen lenen/huren zodat ik hem iig op nederlandse platen kan krijgen, maar dat is natuurlijk niet echt een optimale oplossing.
Ik ga vanavond maar eens zien of er niet gewoon iets met de lenzen gedraaid kan worden, maar hiervoor zal het glas eraf moeten denk ik, en dat is toch wel creepy.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik heb nog wel een kapotte koplamp waar het glas vanaf is, misschien is het handig om die even te bekijken?
Ik heb ook nog wel 2 extra hele koplampen liggen maar die hou ik als reserve exemplaren voor mijzelf
Ik heb het "glas" van 1 van de koplampen afgehaald (met haarföhn en hobbymesje inderdaad) en kon het glas toch aardig mishandelen zonder te beschadigen moet ik zeggen....
Welkom trouwens!
Stel jezelf anders even voor en vertel wat over je speedster
Ik heb ook nog wel 2 extra hele koplampen liggen maar die hou ik als reserve exemplaren voor mijzelf

Ik heb het "glas" van 1 van de koplampen afgehaald (met haarföhn en hobbymesje inderdaad) en kon het glas toch aardig mishandelen zonder te beschadigen moet ik zeggen....
Welkom trouwens!

Oeh, als dat zou kunnen dan kan ik in ieder geval naar de lens kijken voordat ik de mijne open maak.Maik schreef:Ik heb nog wel een kapotte koplamp waar het glas vanaf is, misschien is het handig om die even te bekijken?
Ik heb ook nog wel 2 extra hele koplampen liggen maar die hou ik als reserve exemplaren voor mijzelf![]()
Welkom trouwens!
Ik hoop dat ik de lens draaien kan zodat het engelse licht beeld netjes nederland wordt. Waar kom je ergens vandaan?
Ik zit in noord holland noord.
Voorstellen zal ik even netjes met foto's doen, en tjah, die heb ik niet op kantoor

Dat is helaas niet voor blijvend, (Staat ook in die pdf) en verminderd behoorlijk je licht opbrengst, ik denk inderdaad dat dat niet door de rdw komt.vauxhall schreef:heb daar documentatie over liggen in het engels...
ze plakken een ongelijk ruitvormig stickertje op het glas...
weet wel niet of dat in nederland door de rdw geraakt
Re: Gezocht, 2 koplampen ivm import (lenen voor keuring, of
He jan, na een ritje bij mij in de auto durf je nog steeds in een speedster te stappenjan schreef:Ik heb vorig weekend een leuke vx220 uit de uk gehaald en wil deze door de keuring bij de rdw halen.

Welkom! En uh, we willen wel foto's zien en sappige details van je import onder het "even voorstellen" kopje.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Om bij de projector unit zelf te komen zal het 'glas' er niet af moeten, maar de achterkant...Maik schreef: Ik heb het "glas" van 1 van de koplampen afgehaald (met haarföhn en hobbymesje inderdaad) en kon het glas toch aardig mishandelen zonder te beschadigen moet ik zeggen....
Idee is hetzelfde.. Alleen beetje zonde als je de hele voorkant er af hebt en nog niks verder komt

Wellicht kan het schaduw-masker binnen in de projector koplamp unit zelf worden losgehaald (vaak gepopnageld of gepuntlast) en omgedraaid.
Daarna moeten alleen de koplampen nog horizontaal worden ingesteld zodat licht stralen het juiste pad volgen (passagier kant parallel aan de weg, bestuurder schuin naar de rechter-berm). De UK versie zal andersom staan.
Misschien moet je hier en daar nog wat draadeind voor de instelling wisselen om dat voor elkaar te krijgen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: Gezocht, 2 koplampen ivm import (lenen voor keuring, of
Heh, dat was een beetje het verkooppraatje wat ik nodig had denk ikCo'tje schreef:
He jan, na een ritje bij mij in de auto durf je nog steeds in een speedster te stappen![]()

Arno,
Dat klinkt al een stuk haalbaarder dan de lenzen aanpassen / vervangen, ga ik deze week maar eens mee spelen dan.
Exmantaa, als ik jouw lamp zou kunnen bekijken zou dat erg tof zijn, leren voordat ik overal aan ga trekken lijkt me bij deze de beste oplossing.
Ik zit in medemblik, dus alkmaar is praktisch om de hoek.
Ik blijf denk ik lekker rechts rijden, de dooie hoek bij ingehaald worden zit nu prima. kijk zo via het achterraam aan de linker weghelft. en bij inhalen heb ik geen last van de dooie hoek, weinig mensen die kunnen mee accelereren
Tis alleen lastig met inhalen op 2 baans wegen, maar das toch al een slecht plan als je het niet goed zien kan. Schakelen en alles is geen probleem iig, valt me alles mee.
Kaartautomaten zijn dan inderdaad ineens lastig.12Esc schreef:en parkeergarages in/uit rijden kan lastig zijn. Gelukkig is de auto niet heel breed.
Zelfde geld ook voor de Macdrive; bestellen zal nog wel lukken als je hard schreewt, maar de rest van het traject zal wat moeizamer verlopen. Niet kunnen betalen is natuurlijk niet erg, wel dat ze de zak met voer in je auto moeten werpen...

"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti