Afstellen stoel

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Piet
Giga lid Carbon

Afstellen stoel

Bericht door Piet »

Ik heb net mooie (2de hans) stoelen laten installeren. So far so good. Maar er was een hoop gepiep achter mijn linker oor. Blijkt dat links boven tegen dat zwarte kunstof ding komt. Dat is op zich simpel te verhelpen door de stoel iets naar voren te zetten. Maar ik zou toch graag weten of je (standaard) de stoel een beetje kan verstellen zodat die iets meer richting passagiers kant gaat. 1 of 2 mm zal al voldoende zijn.

Hoop dat jullie dit verhaal van mij snappen. :lol:
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Bedoel je die hangende zwarte kunststof dingen die recht achter je stoel, achter je hoofd zitten?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Die bedoel ik.
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Had ik het begin ook, echter na monteren van mijn harnessbar kon de stoel niet meer zo ver naar achteren dat hij tegen de hangende kunstof "hoofdsteun" kon schuren :lol:

De stoel is bij mijn weten niet in hoogte te stellen, dan wel links/rechts.
Dennizz

Bericht door Dennizz »

In hoogte kan wel. Je zet tussen het stoel frame en de bodem van de auto bussen van een willekeurige maat. Dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor de stevigheid! Eigen een afrader dus.

Zelf ben ik niet zo lang dat de stoel helemaal naar achter staat en daarbij heb ik heb ook een harness bar.

De stoel naar links of rechts verstellen kan ook niet. Je zou dan verstel plaatjes moeten maken tussen het stoelframe en de bodem. Als het om zo`n een kleine afstand gaat kun je er ook geen gat naast boren, dan gaat de stoel teveel om...

Teveel om gaat ook niet, want je zit met je andere stoel die er dan tegenaan of ervoor staat :wink: Ook je schakelschaft geeft weinig extra ruimte.

Even een oplossing, zonder erover nagedacht te hebben:
-Misschien kun je beter de pedalen iets kantelen, waardoor ze verder weg te komen zitten?
-Misschien een ander stuur waardoor die meer naar het dashbord komt waardoor je meer ruimte hebt. :wink:
-Die hoofdsteunen eruit slijpen, zoals uh uh uhm.... Mark dacht ik.
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Dennizz schreef:Even een oplossing, zonder erover nagedacht te hebben:
-Misschien kun je beter de pedalen iets kantelen, waardoor ze verder weg te komen zitten?
-Misschien een ander stuur waardoor die meer naar het dashbord komt waardoor je meer ruimte hebt. :wink:
Piet zoekt een oplossing om van het gepiep af te zijn, dus dan blijft alleen de laatste oplossing mogelijk.
Ook bij mij zijn de hoofdsteunen eruit geslepen, maar dan voor het gewicht :wink:
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Rikster schreef:
Dennizz schreef:Even een oplossing, zonder erover nagedacht te hebben:
Piet zoekt een oplossing om van het gepiep af te zijn, dus dan blijft alleen de laatste oplossing mogelijk.
Ook bij mij zijn de hoofdsteunen eruit geslepen, maar dan voor het gewicht :wink:
Ik dacht: als je de pedalen (en het stuur) meer naar voren kan brengen, dan kan je je stoel ook een stukje naar voren zetten, zodat je dezelfde afstanden houdt maar dan zonder gepiep.

Persoonlijk zou ik ze er ook uitslijpen, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom ze in de speedy zitten, zal wel voor een bepaald veiligheidsaspect zijn.
Misschien een extra vangnet als de stoel/hoofdsteun van de stoel breekt op het moment dat de persoon weer naar achteren klapt bij een crash :?:

Ik vind het wel een beetje "kaal" zonder die steunen aangezien het plastic niet mooi doorloopt. Je mist echt wat daar.
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Dennizz schreef: Misschien een extra vangnet als de stoel/hoofdsteun van de stoel breekt op het moment dat de persoon weer naar achteren klapt bij een crash :?:
Inderdaad de rede en dus totaal overbodig met harnessbar.
Dennizz schreef:Ik vind het wel een beetje "kaal" zonder...
Rij zelf altijd met de hardtop waardoor het me niet opvalt.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Bedankt voor tips.
Is het niet raar dat een standaard stoel daar tegen aan komt met mijn vorige standaard stoel was het tenslotte geen probleem of zouden ze elke auto passend maken?

Wat ook nog mogelijk is dat ik met de vorige stoel niets heb gemerkt omdat die van stof was en nu heb ik een leren.
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Had het probleem met de in de fabriek geplaatste stoffen stoelen, dus ze worden niet pas gemaakt en ook het leer hoeft niet de druppel te zijn... Gewoon typisch engels :oops:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Of Frans. Ik begreep van mijn vader dat bij een franse helikopter fabrikant ze iemand in dienst hadden die de hele dag zat te kijken welk boutje op welk moertje kon en zo. Het verhaal is wel erg oud.
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Hou op over franse helikopters, weet er te veel van :wink:
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

In dat geval gelukkig maar. Beter dan dat ze zelfs daar niemand voor hebben Piet! Durf jij dan nog in te stappen? :lol:

Hoop voor je dat je wielen niet op z'n Brits of Frans gemaakt en verzonden worden... :shock:
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Piet,

wanneer je de zwarte kappen achter de stoel eens flink naar elkaar toe drukt heb je best kans dat deze weer wat strakker zitten en misschien iets naar achter.
Zoals je misschien al vernoedde ook hier is dubbelzijdig tape gebruikt.

Richard
Treertje
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Treertje »

Piet,

Ik heb twee busjes van 25mm en langere montage bouten aan de voorkant van iedere rails gemonteerd zodat de stoel naar achter kantelt waardoor deze onder de steuntjes komt te zitten.
Weg piepjes.
Plaats reactie