Basis circuittraining op 22 maart GP-Elite ("Lotus"
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Basis circuittraining op 22 maart GP-Elite ("Lotus"
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Volgens mij is het cursus 1. Als je probeert in te schrijven voor 2, dan kan dat alleen in oktober 2009. Voor alle zekerheid maar even informeren.Spider schreef:heehee, beetje respect
is wel de tweede cursus![]()
dit is nr 2 vervolg op 1 ja we maken ook vooruitgang....denk ik
Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
Dit was de tekst van de mail die ik kreeg

Beste Basis-circuitraining 1 cursist,
U heeft afgelopen jaar de Basis-circuittraining 1 gevolgd op het circuit van Lelystad. Wij hebben zoals u wellicht al weet ook een vervolgtraining ontwikkeld die dieper in gaat op de racetechnieken zoals; side flippen, heel and toe, trail braking etc. Dit zijn gevorderde rijtechnieken om nog vloeiender en sneller te rijden.
Op de Lotus Basis-circuittraining van 22 maart hebben wij 1 groep voor de Basis-circuittraining 2. Mocht u deze willen volgen of meer informatie over de BC 2 te willen hebben. Zie onderstaande link;
http://www.gp-elite.nl/gpdrive_basiscir ... ining2.php
Als u nog vragen heeft hoor ik deze graag!
Hopelijk tot 22 maart!
Met een sportieve groet,
Marc Schipper

¨speed is life, but control is everything...¨
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Zo, even contact met Marc Schippers gehad.
Er is 1 groep van 6 rijders die 2 doen en 2 groepen van 6 die 1 doen!
Dus beide cursussen worden gegeven, met als nadeel voor de deelnemers van 2 dat de pilonnen niet weggaan (wat wel bij de omschrijving van 2 op de website staat).
Heb er al zin in
!
Groeten,
Nico
Er is 1 groep van 6 rijders die 2 doen en 2 groepen van 6 die 1 doen!
Dus beide cursussen worden gegeven, met als nadeel voor de deelnemers van 2 dat de pilonnen niet weggaan (wat wel bij de omschrijving van 2 op de website staat).
Heb er al zin in

Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Een hele goede cursus voor poetsers zo als ik
!
Even serieus: je leert voornamelijk bochtentechniek. De ideale lijn. Het leukste was wel dat je een auto met het gas kunt sturen. Ook als je een bocht te snel ingaat, je door het verminderen van het gas de auto iets instuurt en je dan weer vol kunt gaan.
Moeilijk (voor mij dan) was het insturen op een helling met daarna een blinde bocht. Als je de lijn niet goed hebt, die prima wordt aangegegeven trouwens, wordt het moeilijk.
Heel veel instructie: de instructeur laat je zien hoe het moet en laat je dan zelf rijden en verbetert dat.
Aanrader dus en GP-Elite (Marc Schipper): bedankt!
Groeten,
Nico
Ohja, nog vergeten: kreeg een compliment van Mark over het sturen van de auto;
TD 16/17 met 195/55/16 voor, Nitrons 375/450 op 12/10, bandenspanning 17 bar voor/18 achter.

Even serieus: je leert voornamelijk bochtentechniek. De ideale lijn. Het leukste was wel dat je een auto met het gas kunt sturen. Ook als je een bocht te snel ingaat, je door het verminderen van het gas de auto iets instuurt en je dan weer vol kunt gaan.
Moeilijk (voor mij dan) was het insturen op een helling met daarna een blinde bocht. Als je de lijn niet goed hebt, die prima wordt aangegegeven trouwens, wordt het moeilijk.
Heel veel instructie: de instructeur laat je zien hoe het moet en laat je dan zelf rijden en verbetert dat.
Aanrader dus en GP-Elite (Marc Schipper): bedankt!
Groeten,
Nico
Ohja, nog vergeten: kreeg een compliment van Mark over het sturen van de auto;
TD 16/17 met 195/55/16 voor, Nitrons 375/450 op 12/10, bandenspanning 17 bar voor/18 achter.
Laatst gewijzigd door ohjeetje.. op 22 mar 2009 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
Tjah
Het was een prachtige dag het ging ook best lekker maar ging het heuveltje op en creeerde iets teveel overstuur en toen was de spin een feit, gleed achterwaarts eraf en op het laatst met 20 kilometer/u over een paar kleine boompjes, zo'n beetje de enige plek waar het minder is als je eraf gaat, resultaat de onderkant achterkant cracked
bodemplaat wat gedeukt en wat klein kraswerk op de linker kant van de speedster en een gedeukt EGO!!!!!
Ziet er wel sneu uit.
Dankzij de humor en de hulp van Peter van Sten en Jan v Zonneveld weer de baan de baan op, de cursus wel afgemaakt auto rijdt verder okay
en ben ook qua sturen weer heel wat wijzer geworden en toch lekker gereden maar wel jammer.
Verder goed georganiseerd en uitstekend gelunched bij Martinair op Lelystad in de Donkervoort lounge, goed geregeld daar.
Gereden met de Toyos op 1.4 voor en 1.5 achter en dat ging prima met het frisse weer, grip lag het niet aan dit was gewoon het sturen.
Heb net alleen Croix-et-ternois maar gecancelled want moet hem toch e na laten kijken en voor de verzekering ook, maar ik kan dat niet regelen de komende dagen ben 4 dagen de deur uit, daarbij heb ik vanmiddag een werkschema gekregen waarbij ik pas om kwart over 11 donderafgavond op Schiphol sta
, zie ik niet echt zitten om dan de volgende dag naar Frankrijk te karren voor 1 dag en ook nog met een beschadigd apparaat, dus helaas had het gewoon net even rustiger aan moeten doen!!!!!!
Dat was wel mijn compliment wat ik kreeg de rust in de auto tijdens het rijden, maar dat de tweede groep erg hard ging, waarvan akte.
En 'flip en toe' blijft lastig, dat bedoel ik, side flippen en heel en toe.

Het was een prachtige dag het ging ook best lekker maar ging het heuveltje op en creeerde iets teveel overstuur en toen was de spin een feit, gleed achterwaarts eraf en op het laatst met 20 kilometer/u over een paar kleine boompjes, zo'n beetje de enige plek waar het minder is als je eraf gaat, resultaat de onderkant achterkant cracked


bodemplaat wat gedeukt en wat klein kraswerk op de linker kant van de speedster en een gedeukt EGO!!!!!

Ziet er wel sneu uit.
Dankzij de humor en de hulp van Peter van Sten en Jan v Zonneveld weer de baan de baan op, de cursus wel afgemaakt auto rijdt verder okay
en ben ook qua sturen weer heel wat wijzer geworden en toch lekker gereden maar wel jammer.
Verder goed georganiseerd en uitstekend gelunched bij Martinair op Lelystad in de Donkervoort lounge, goed geregeld daar.
Gereden met de Toyos op 1.4 voor en 1.5 achter en dat ging prima met het frisse weer, grip lag het niet aan dit was gewoon het sturen.
Heb net alleen Croix-et-ternois maar gecancelled want moet hem toch e na laten kijken en voor de verzekering ook, maar ik kan dat niet regelen de komende dagen ben 4 dagen de deur uit, daarbij heb ik vanmiddag een werkschema gekregen waarbij ik pas om kwart over 11 donderafgavond op Schiphol sta


Dat was wel mijn compliment wat ik kreeg de rust in de auto tijdens het rijden, maar dat de tweede groep erg hard ging, waarvan akte.
En 'flip en toe' blijft lastig, dat bedoel ik, side flippen en heel en toe.
Laatst gewijzigd door Spider op 22 mar 2009 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
¨speed is life, but control is everything...¨