Bandenspanning R1R
- Piet
- Giga lid Carbon
@Wilbert,
Jan, is zeker een topper! Ben inderdaad super blij zo.
@Allen, met wat voor bandenspanning rij jij nu. Jan kwam met het advies om op 1.8 voor en 2.0 bar achter te rijden. Hij heeft dit vorige week uit laten vissen door een coureur op zandvoort. Willens waar wel voor een Exige.
@Allen, met wat voor bandenspanning rij jij nu. Jan kwam met het advies om op 1.8 voor en 2.0 bar achter te rijden. Hij heeft dit vorige week uit laten vissen door een coureur op zandvoort. Willens waar wel voor een Exige.
Laatst gewijzigd door Piet op 14 mar 2009 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Als een coureur dat heeft uitgevogeld dan vermoed ik dat hij de bandendruk met warme banden bedoelt. Ik vind die drukken voor een koude band wat aan de hoge kant namelijk, maar ik kan het mis hebben. heeft Jan er uitdrukkelijk bij gezegd dat het koud gemeten is Piet?piet schreef:@Wilbert,

- Piet
- Giga lid Carbon
Het verhaal ging ongeveer als volgt.
Ze waren met lagere drukken begonnen, maar toen schoof de auto over 4 banden. Ze hebben toen de druk verhoogd, wat al beter ging. Na een tijdje rijden ging de auto ook "iets" te veel doen en hebben ze de druk (toen 2.5) weer verlaagd. Conclusie was dat je met 1.8 en 2.0 (in het geval van de 1R1) moest rijden.
Dat klinkt inderdaad, nu ik er weer over nadenk (gedwongen door Maik) dat dit de drukken zijn van warme banden. Mmmm terwijl Jan dat wel bedoelde bij koude banden, lijkt me.
@Wilbert, had jij dat nog anders begrepen?
Anders bel ik Jan morgen wel eens om er precies achter te komen hoe die dat bedoelde.
Ze waren met lagere drukken begonnen, maar toen schoof de auto over 4 banden. Ze hebben toen de druk verhoogd, wat al beter ging. Na een tijdje rijden ging de auto ook "iets" te veel doen en hebben ze de druk (toen 2.5) weer verlaagd. Conclusie was dat je met 1.8 en 2.0 (in het geval van de 1R1) moest rijden.
Dat klinkt inderdaad, nu ik er weer over nadenk (gedwongen door Maik) dat dit de drukken zijn van warme banden. Mmmm terwijl Jan dat wel bedoelde bij koude banden, lijkt me.
@Wilbert, had jij dat nog anders begrepen?
Anders bel ik Jan morgen wel eens om er precies achter te komen hoe die dat bedoelde.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Piet, ze hebben met een temperatuurmeter de banden in de gaten gehouden. Bij aflaten was het geen succes en bij het verhogen zijn ze ergens hoog geëindigd. Na het afkoelen hield hij dacht ik 1.8 en 1.9 over. Maar ik controleer het zo nog wel even.
Heb nu een mail uitgestuurd naar Toyo omdat ik wat werktemperaturen van hun wil weten en investeer zelf in een bandenspanningsmeter. Leuk leerzaam speelgoed en niet eens onbetaalbaar.
Heb nu een mail uitgestuurd naar Toyo omdat ik wat werktemperaturen van hun wil weten en investeer zelf in een bandenspanningsmeter. Leuk leerzaam speelgoed en niet eens onbetaalbaar.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Begrijp ik goed dat je eerste ervaringen niet zo goed zijn als verwacht?allen schreef:Ik heb 1.8 / 1.9
De theorie zou dan zeggen dat ik ze moet aflaten? Moet het eens navragen want ik ben tot op het bot geïrriteerd nu. Overigens denk ik dat Herman met minder bandenspanning rijdt op z'n 048. Had hetzelfde probleem.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- linne150
Maik schreef:Met de T1R rij op straat altijd op 1.5 voor en 1.6 achter, op het circuit ga ik soms terug naar 1.5/1.5 of zelfs 1.4/1.5 (bij koud weer). Dit alles koud gemeten
Ik heb vandaag gereden met 1.75-1.9 bochten goed

The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- linne150
Ook bij spoorvorming maar in de bochten veel beter de T1Rallen schreef:snel rechtuit heb ik wat meer last van spoorvorming. Bedoel je dat?
Bochten moeten denk nog veel beter kunnen, anders scheelt het echt maar marginaal.

The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- Piet
- Giga lid Carbon
Het gekke is dat ik niet veel merk van spoorvorming. Ik was er al voor gewaarschuwd door iemand bij "van sten" maar ik merk er helemaal niks van.
Wat ook grappig is dat de banden meer comfort bieden dan mijn oude BS. Dat komt natuurlijk om bij vorige voorband een 40 was en dit is een 45. En de wang is stuk minder stug dan bij de BS wat het comfort wel te goede komt. Echt een band voor de poetsers.
De grip levels tot nu toe vind ik helemaal goed. Ik voel de grip en dat geeft vertrouwen.
Wat ook grappig is dat de banden meer comfort bieden dan mijn oude BS. Dat komt natuurlijk om bij vorige voorband een 40 was en dit is een 45. En de wang is stuk minder stug dan bij de BS wat het comfort wel te goede komt. Echt een band voor de poetsers.

De grip levels tot nu toe vind ik helemaal goed. Ik voel de grip en dat geeft vertrouwen.