Pagina 1 van 3
Geplaatst: 14 mar 2009 21:22
door Piet
@Wilbert,
Jan, is zeker een topper! Ben inderdaad super blij zo.
@Allen, met wat voor bandenspanning rij jij nu. Jan kwam met het advies om op 1.8 voor en 2.0 bar achter te rijden. Hij heeft dit vorige week uit laten vissen door een coureur op zandvoort. Willens waar wel voor een Exige.
Geplaatst: 14 mar 2009 21:38
door allen
Ik heb 1.8 / 1.9
De theorie zou dan zeggen dat ik ze moet aflaten? Moet het eens navragen want ik ben tot op het bot geïrriteerd nu. Overigens denk ik dat Herman met minder bandenspanning rijdt op z'n 048. Had hetzelfde probleem.
Geplaatst: 15 mar 2009 6:38
door Maik
piet schreef:@Wilbert,
Jan, is zeker een topper! Ben inderdaad super blij zo.
@Allen, met wat voor bandenspanning rij jij nu. Jan kwam met het advies om op 1.8 voor en 2.0 bar achter te rijden. Hij heeft dit vorige week uit laten vissen door een coureur op zandvoort. Willens waar wel voor een Exige.
Als een coureur dat heeft uitgevogeld dan vermoed ik dat hij de bandendruk met warme banden bedoelt. Ik vind die drukken voor een koude band wat aan de hoge kant namelijk, maar ik kan het mis hebben. heeft Jan er uitdrukkelijk bij gezegd dat het koud gemeten is Piet?
Geplaatst: 15 mar 2009 7:13
door Piet
Het verhaal ging ongeveer als volgt.
Ze waren met lagere drukken begonnen, maar toen schoof de auto over 4 banden. Ze hebben toen de druk verhoogd, wat al beter ging. Na een tijdje rijden ging de auto ook "iets" te veel doen en hebben ze de druk (toen 2.5) weer verlaagd. Conclusie was dat je met 1.8 en 2.0 (in het geval van de 1R1) moest rijden.
Dat klinkt inderdaad, nu ik er weer over nadenk (gedwongen door Maik) dat dit de drukken zijn van warme banden. Mmmm terwijl Jan dat wel bedoelde bij koude banden, lijkt me.
@Wilbert, had jij dat nog anders begrepen?
Anders bel ik Jan morgen wel eens om er precies achter te komen hoe die dat bedoelde.
Geplaatst: 15 mar 2009 9:05
door allen
Piet, ze hebben met een temperatuurmeter de banden in de gaten gehouden. Bij aflaten was het geen succes en bij het verhogen zijn ze ergens hoog geëindigd. Na het afkoelen hield hij dacht ik 1.8 en 1.9 over. Maar ik controleer het zo nog wel even.
Heb nu een mail uitgestuurd naar Toyo omdat ik wat werktemperaturen van hun wil weten en investeer zelf in een bandenspanningsmeter. Leuk leerzaam speelgoed en niet eens onbetaalbaar.
Geplaatst: 15 mar 2009 10:33
door Dennizz
allen schreef:Ik heb 1.8 / 1.9
De theorie zou dan zeggen dat ik ze moet aflaten? Moet het eens navragen want ik ben tot op het bot geïrriteerd nu. Overigens denk ik dat Herman met minder bandenspanning rijdt op z'n 048. Had hetzelfde probleem.
Begrijp ik goed dat je eerste ervaringen niet zo goed zijn als verwacht?
Geplaatst: 15 mar 2009 10:50
door allen
Dat is een groot woord, al had ik graag gezien dat ze warm werden. Ze blijven itt re040 overigens wel heel op die baan. Ik weet helaas nogsteeds m'n winst niet. Het wordt denk een tijdje aanrommelen met de bandenspanning nu. Even op een circuit kijken of ze me dan gaan brengen wat ik verwacht.
Geplaatst: 15 mar 2009 11:32
door Maik
Het is heel moeilijk om op een baantje zoals Malmedy een band goed te beoordelen, vooral in de omstandigheden zoals ze waren. Eind maart moet dat beter gaan

Geplaatst: 15 mar 2009 12:32
door allen
Ze stonden bij mij idd op 1.8 en 2.0.
Maik, hoeveel tienden hield jij aan? Bij mij zat vroeger altijd maar 1 tiende tussen. 1.6 en 1.7
Nu iig alles op 1.6 en 1.8 gezet. Binnenkort ff testen.
Geplaatst: 15 mar 2009 15:21
door Maik
Met de T1R rij op straat altijd op 1.5 voor en 1.6 achter, op het circuit ga ik soms terug naar 1.5/1.5 of zelfs 1.4/1.5 (bij koud weer). Dit alles koud gemeten

Geplaatst: 15 mar 2009 17:17
door linne150
Maik schreef:Met de T1R rij op straat altijd op 1.5 voor en 1.6 achter, op het circuit ga ik soms terug naar 1.5/1.5 of zelfs 1.4/1.5 (bij koud weer). Dit alles koud gemeten

Ik heb vandaag gereden met 1.75-1.9 bochten goed

snel rechtuit

Beetje zenuwachtig.
Geplaatst: 15 mar 2009 17:37
door allen
snel rechtuit heb ik wat meer last van spoorvorming. Bedoel je dat?
Bochten moeten denk nog veel beter kunnen, anders scheelt het echt maar marginaal.
Geplaatst: 15 mar 2009 18:57
door linne150
allen schreef:snel rechtuit heb ik wat meer last van spoorvorming. Bedoel je dat?
Bochten moeten denk nog veel beter kunnen, anders scheelt het echt maar marginaal.
Ook bij spoorvorming maar in de bochten veel beter de T1R

Ik heb natuurlijk wel veeeeeeeel meer vermogen( aan PK.s dan)

We zien het wel in Frankrijk.
Geplaatst: 15 mar 2009 19:09
door Piet
Het gekke is dat ik niet veel merk van spoorvorming. Ik was er al voor gewaarschuwd door iemand bij "van sten" maar ik merk er helemaal niks van.
Wat ook grappig is dat de banden meer comfort bieden dan mijn oude BS. Dat komt natuurlijk om bij vorige voorband een 40 was en dit is een 45. En de wang is stuk minder stug dan bij de BS wat het comfort wel te goede komt. Echt een band voor de poetsers.
De grip levels tot nu toe vind ik helemaal goed. Ik voel de grip en dat geeft vertrouwen.
Geplaatst: 16 mar 2009 13:40
door allen
Mooi, Toyo overvallen door mij en Jan de Jong. Iig zouden de banden het een stuk beter moeten doen bij 60-70 graden. Er is me geadviseerd tussen de 1.7 en 1.9 wat te proberen.
