Pagina 1 van 4
Verlagen
Geplaatst: 27 mar 2005 18:52
door speedster
Ik heb van de week verlagingsveren besteld van Eibach. Wie heeft ervaring met het verlagen van een Speedster? Volgens mij is het vrij simpel om te doen, maar tips zijn altijd welkom. De schokbrekers los schroeven. Veren opspannen. Onderste ring om de zuiger van de schokbreker schuiven en veer van deschokbreker nemen en weer ontspannen en omgekeerd monteren. Daarna uitlijnen. 2uur werk denk ik.

Re: Verlagen
Geplaatst: 27 mar 2005 19:02
door jans
speedster schreef:Ik heb van de week verlagingsveren besteld van Eibach. Wie heeft ervaring met het verlagen van een Speedster? Volgens mij is het vrij simpel om te doen, maar tips zijn altijd welkom. De schokbrekers los schroeven. Veren opspannen. Onderste ring om de zuiger van de schokbreker schuiven en veer van deschokbreker nemen en weer ontspannen en omgekeerd monteren. Daarna uitlijnen. 2uur werk denk ik.

Hi Peter
Bijna goed,Je moet nl de auto ook weer uitlijnen,en je sporing veranderd
ook,dus ook die afstellen.En om er makkelijk bij te komen alle onderplaten eerst verwijderen.Alles bij elkaar een uurtje of 4!! zeker.
sucses jans
Geplaatst: 27 mar 2005 19:21
door speedster
Hoi Jans,
ik weet niet of er veel verschil in zit in een 2.2 en een turbo. Zaterdag de remmen rondom vervangen en gelijk even gekeken, maar volgens mij hoef de onderplaat er niet af om de schokbrekers te de-monteren. Wel misschien voor de uitlijning, maar dat doe ik niet zelf. Ga naar S&G in Numansdorp die lijnen hem uit met infrarood. Moet een van de beste zijn!
Geplaatst: 27 mar 2005 19:36
door jans
speedster schreef:Hoi Jans,
ik weet niet of er veel verschil in zit in een 2.2 en een turbo. Zaterdag de remmen rondom vervangen en gelijk even gekeken, maar volgens mij hoef de onderplaat er niet af om de schokbrekers te de-monteren. Wel misschien voor de uitlijning, maar dat doe ik niet zelf. Ga naar S&G in Numansdorp die lijnen hem uit met infrarood. Moet een van de beste zijn!
het zijn alleen andere achterveren t.o.v. een turbo.Maar de methode is hetzelfde. om de veren te vervangen hoeft de onderplaat niet los.
Maar voor het uitlijnen wel, tenminste dan kun je er makkelijker bij.
Bij mij zijn alleen de voorwielen gebeurd,achter hoefde niet!!
Dus die achterste kl@$ plaat kon blijven zitten
jans
Geplaatst: 27 mar 2005 20:09
door speedster
OK Jans bedankt voor de uitleg.
Nu wachten op de veren en dan lekker sleutelen. Ben de laatste tijd elke zaterdag bezig aan de auto. Autorijden is leuk, maar sleutelen en onderhoud is ook wel een leuke bezigheid.
Geplaatst: 14 apr 2005 17:33
door speedster
De veren zijn van de week binnen gekomen. Volgende week zaterdag monteren en dan laten uitlijnen op maandag. Ben benieuwd hoe hij zal rijden.
Geplaatst: 14 apr 2005 17:43
door Maik
Ik ben ook benieuwd. Na het zien van Jan zijn turbo in het echt ben ik helemaal verliefd op een lage speedster

. 2 cm naar beneden staat helemaal top!
Peter, jij hebt de originele 2.2 velgen er toch nog onder? Als alles klaar is gelijk een foto'tje schieten he

.
Succes met de montage!
Maikel
Geplaatst: 14 apr 2005 17:49
door speedster
Ik zal foto's ervoor en erna nemen en op de site zetten. Het wordt uitkijken met de .... drempels.
Geplaatst: 14 apr 2005 19:23
door Martin
Hi, Speedster
Kun je mij vertellen waar je de verlagings veren hebt besteld, want als ik
andere velgen ga kopen wil ik hem ook in één keer verlagen

.
Anders moet je twee keer uitlijnen etc,etc.
Gr,

Martin
Geplaatst: 15 apr 2005 12:23
door Marcel
Hoi,
met Lotus Lochem gesproken hierover.
Om hem te verlagen heb je ook speciale steunen nodig zegt hij (Wim Schouten als ik me niet vergis) dit omdat er ABS op zit.
Komt incl monteren en uitlijnen op € 1732,50 dan heb je nitron schokbrekers.(van alles instelbaar)
WOW erg prijzig.
Iedereen gebruikt die speciale steunen

Geplaatst: 15 apr 2005 12:30
door Hendrik-Jan
Geeft leuke schade als je een verkeersdrempeltje over het hoofd ziet. En de verzekering zal wellicht ook niet uitkeren. Het staat wel stoer.
Geplaatst: 15 apr 2005 12:34
door SteV6
Steunen is een beetje overdreven. Bij het Nitron-onderstel waar je nu over spreekt is een nieuw bracket (=steun) nodig om de ABS-unit op te monteren. Die steun is gewoon onderdeel van het hele pakket.
Zover ik weet zijn er geen aanpassingen nodig voor de Eibach verlagingsveren en die kosten ergens tussen de 240,- en 330,- excl. montage en uitlijnen. Verschil in prijs tussen de diverse aanbieders vond ik in ieder geval erg groot.
SteV6
Geplaatst: 15 apr 2005 12:36
door Marcel
SteV6 schreef:Steunen is een beetje overdreven. Bij het Nitron-onderstel waar je nu over spreekt is een nieuw bracket (=steun) nodig om de ABS-unit op te monteren. Die steun is gewoon onderdeel van het hele pakket.
Zover ik weet zijn er geen aanpassingen nodig voor de Eibach verlagingsveren en die kosten ergens tussen de 240,- en 330,- excl. montage en uitlijnen. Verschil in prijs tussen de diverse aanbieders vond ik in ieder geval erg groot.
SteV6
Als je dan van de duurste EIBACH uit gaat kom je incl montage en uitlijnen op circa € 600,- klinkt stukken beter
Wacht even dan heb je het alleen over veren

naar ik ooit vernomen heb is het niet goed om alleen de veren te vervangen en de originele schokbrekers te behouden..................
Geplaatst: 23 apr 2005 20:48
door speedster
De Speedster is verlaagd. Het is een makkelijk systeen van Opel ofwel Lotus. Hierbij even 2 foto's.
Geplaatst: 24 apr 2005 7:20
door Marcel
SJIPS............
kun je nu nog fatsoenlijk rijden

Hoeveel lager is hij nu
Het lijkt wel erg laag..............je moet er niet aan denken je bumper kapot te rijden zeg...........
Foto zijkant van ervoor en erna
Merk je veel verschil in rij comfort
