Niet zo nieuwe Speedster

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Dave
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 mar 2009 11:35
Locatie: Avenhorn

Bericht door Dave »

Dennizz schreef:Zo in de felle komt die wat minder uit. Zal denk wel aan de spiegelingen liggen. Achja, in de schaduw en met iets minder fel zonnetje is die echt schitterend :D
Met dank voor het plaatsen. Ik vermoed dat de foto's een beetje te stevig formaat hadden toen ik ze probeerde up te loaden.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Dave schreef:
allen schreef:Dave, ik kan me niet voorstellen dat je het standaard Opel logo voor de Speedster niet groot genoeg vind. :shock:
En ook om die reden :shock: lijkt het mij een goed idee...
Klopt, die achterkant is veels te kaal. Daar moet minimaal een logo op!
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Dominique schreef:Klopt, die achterkant is veels te kaal. Daar moet minimaal een logo op!
Ik vind anders die € 11.121,- of na juni 2004 € 6.765,- kostende gele dingen op de voor- en achterkant meer dan genoeg ....


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Dave
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 mar 2009 11:35
Locatie: Avenhorn

Bericht door Dave »

SteV6 schreef:
Dominique schreef:Klopt, die achterkant is veels te kaal. Daar moet minimaal een logo op!
Ik vind anders die € 11.121,- of na juni 2004 € 6.765,- kostende gele dingen op de voor- en achterkant meer dan genoeg ....


SteV6
Het is idd wel raar zo veel geld vragen en dan kunnen ze het niet eens in de carrosserie kleuren leveren...schande. Behalve natuurlijk als je auto reflecterend geel is...met een boel zwarte cijfers en letters erop...hm... Zeg ik heb opeens een fantastisch idee om boetes voor te hard rijden te ontlopen...
Gebruikersavatar
Dave
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 mar 2009 11:35
Locatie: Avenhorn

Klaar

Bericht door Dave »

Na 2 maanden, 4 rollerbank runs en erg veel gependel naar Van der Kooi in Amsterdam is ie eindelijk klaar. Vandaar even een update. Ik heb een fotootje van de achterkant met het mooie nieuwe maxi-logo(ik al jullie weggegooide logootjes omgesmolten en heb er een nieuwe van gemaakt). En scans van een paar uitdraaien van de laatste twee en van een van de vorige runs op de rollerbank. Ze staan hier:
https://cid-ffb2066b1a6c27a8.skydrive.l ... /PK-NM.JPG. Misschien dat iemand met meer affiniteit met computers dit als plaatjes in de post kan stoppen?

Waarom heeft het zo lang geduurd? Het heeft te maken met het feit dat wij, zijnde Jan vd Kooi en mijn persoontje, beweerde dat Klasen rommel had geleverd voor software en Klasen beweerde dat wij prutsers waren... Dit heeft even geduurd maar na enig aandringen heeft Klasen toch opnieuw de programmatuur op de chip gezet (zij beweren dat ze geen aanpassing hebben aangebracht) en voila: alles goed(zie uitdraaien).
Het probleem was dat de FAR (of lambda, is wat populairder aan deze kant de plas) veel te hoog (arm, +14) werd boven de 5500 toeren. Dit resulteerd in ietwat hoge temperaturen in de cilinder wat kan leiden tot het opblazen der motor. Rustig rijden ging wel, maar ja, dat kan ik ook in een Lada.
Ben blij dat ik m'n testjes heb gedaan want je merk er namelijk bijzonder weinig van dat iets mis is...tot ie stuk gaat natuurlijk.
Voor mensen die niet willen kijken en erg veel geven om cijfertjes: max vermogen 195PK bij 7000toeren en 232NM bij 3700 toeren(belangrijker dan de max waarde is dat ie tussen de 2200 en de 7000 toeren niet onder de 175NM komt en dat gaat wel lekker). Dit zijn trouwens ongecorrigeerde waardes(jullie mogen zelf uitrekenen wat het aan de krukas is).
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Mooi werk Dave. Veel rij plezier!
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Mooie waardes, je kent hem vast niet meer terug :wink:

Veel plezier ermee!

Gr,
The Duke

P.S. Heb je ook ooit toen hij origineel was op dezelfde bank een grafiek getrokken trouwens? Zou juist ook leuk zijn om dat verschil te laten zien, dan zie je pas echt dat het een heel groot verschil maakt.
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Dave
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 mar 2009 11:35
Locatie: Avenhorn

Bericht door Dave »

Herman schreef:Dat zijn mooie waardes voor aan de wielen :!:
Binnenkort track-day :yes: ?
Eerst maar es een cursus "hoe rij ik op een track zonder m'n speelgoed auto kapot te rijden". Daarna ga ik natuurlijk stiekum oefenen voor het geval dat een paar turbootjes er lucht van krijgen en me wel ff komen inmaken...

Heeft iemand hier zo'n versnellingsmeter die ik kan lenen? Ik wil graag even kijken wat die waardes op dit moment zijn.

Ik heb trouwens geen runs gedaan voor de ombouw. Het ging mij er voornamelijk om te testen of alles in orde was.
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Dave schreef:Heeft iemand hier zo'n versnellingsmeter die ik kan lenen? Ik wil graag even kijken wat die waardes op dit moment zijn.
Ik denk dat je bij Herman dan op het juiste adres bent om e.e.a. af te spreken. ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Mooi dat het gelukt is, Dave! :wink:
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Ziet er super uit je OPEL :wink: ! Echt heel mooi.

Hier zijn je andere foto's...
Bijlagen
PK-FAR1.jpg
PK-FAR1.jpg (156 KiB) 2947 keer bekeken
PK-NM1.jpg
PK-NM1.jpg (150.5 KiB) 2945 keer bekeken
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

+ de laatste ...
Bijlagen
SNC00011640.jpg
SNC00011640.jpg (206.24 KiB) 2940 keer bekeken
P10507581.jpg
P10507581.jpg (417.53 KiB) 2951 keer bekeken
P1050771640.jpg
P1050771640.jpg (383.5 KiB) 2938 keer bekeken
Plaats reactie