Interesse in een Speedster, maar...
Interesse in een Speedster, maar...
Gd allemaal,
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Maarten, 29 jaar, en woonachtig in de Zeeuwse hoofdstad.
Momenteel hebben wij(mijn vriendin en ik) alleen Toyota Verso 2.2 turbodiesel(een verstandige leaseauto).
Mijn vorige auto's waren een:
- 1995 Honda Crx 1.6(de 160pk versie)
- 1985 Pontiac Fiero met opgeboord blok tot 3.1V6 en een "europese" wegligging.
Ik ben nu op zoek naar een leuke, tweede auto. De opties zijn momenteel een Opel Speedster, Lotus Elise, Honda S2000 of een BMW Z3m(natuurlijk sta ik open voor suggesties).
Op jullie forum was ik op zoek naar de antwoorden op de volgende vragen:
Hoe goed is de verlichting van een Speedster? Wegens de drukke zomers rijd ik graag 's nachts.
Hoe is het weggedrag op "minder" wegdek? In plaats van naar een circuit gaan, rijd ik vaak over smalle polderwegen en nog smallere dijkjes met niet altijd een goed wegdek.
Is er sprake van een grote dodehoek bij inhalen?
Hoe is het zicht bij inparkeren vanuit de auto?
Er staat geen Speedster bij mij in de buurt te koop, dus ik kan dit moeilijk allemaal zelf gaan ervaren.
Groeten,
Maarten.
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Maarten, 29 jaar, en woonachtig in de Zeeuwse hoofdstad.
Momenteel hebben wij(mijn vriendin en ik) alleen Toyota Verso 2.2 turbodiesel(een verstandige leaseauto).
Mijn vorige auto's waren een:
- 1995 Honda Crx 1.6(de 160pk versie)
- 1985 Pontiac Fiero met opgeboord blok tot 3.1V6 en een "europese" wegligging.
Ik ben nu op zoek naar een leuke, tweede auto. De opties zijn momenteel een Opel Speedster, Lotus Elise, Honda S2000 of een BMW Z3m(natuurlijk sta ik open voor suggesties).
Op jullie forum was ik op zoek naar de antwoorden op de volgende vragen:
Hoe goed is de verlichting van een Speedster? Wegens de drukke zomers rijd ik graag 's nachts.
Hoe is het weggedrag op "minder" wegdek? In plaats van naar een circuit gaan, rijd ik vaak over smalle polderwegen en nog smallere dijkjes met niet altijd een goed wegdek.
Is er sprake van een grote dodehoek bij inhalen?
Hoe is het zicht bij inparkeren vanuit de auto?
Er staat geen Speedster bij mij in de buurt te koop, dus ik kan dit moeilijk allemaal zelf gaan ervaren.
Groeten,
Maarten.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Re: Interesse in een Speedster, maar...
* Hoe goed is de verlichting van een Speedster? Wegens de drukke zomers rijd ik graag 's nachts.
=> Niet.
Gelukkig kun je tegenwoordig goedkoop xenon inbouwen zelf.
* Hoe is het weggedrag op "minder" wegdek? In plaats van naar een circuit gaan, rijd ik vaak over smalle polderwegen en nog smallere dijkjes met niet altijd een goed wegdek.
=> Niets mis mee. Ik gebruik hem ook voor polderwegen. En dan niet zachtzinnig.
* Is er sprake van een grote dodehoek bij inhalen?
* Hoe is het zicht bij inparkeren vanuit de auto?
=> 2 x ruk. Maar het went snel.
*Er staat geen Speedster bij mij in de buurt te koop, dus ik kan dit moeilijk allemaal zelf gaan ervaren.
=> Genoeg mensen in Zeeland met een Speedster
=> Niet.

* Hoe is het weggedrag op "minder" wegdek? In plaats van naar een circuit gaan, rijd ik vaak over smalle polderwegen en nog smallere dijkjes met niet altijd een goed wegdek.
=> Niets mis mee. Ik gebruik hem ook voor polderwegen. En dan niet zachtzinnig.
* Is er sprake van een grote dodehoek bij inhalen?
* Hoe is het zicht bij inparkeren vanuit de auto?
=> 2 x ruk. Maar het went snel.
*Er staat geen Speedster bij mij in de buurt te koop, dus ik kan dit moeilijk allemaal zelf gaan ervaren.
=> Genoeg mensen in Zeeland met een Speedster

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Kleine toevoeging van mijn kant: dode hoek naar links kijkend is niet bizar groot vind ik. Mijn spiegel staat vrij ver naar buiten gericht (je ziet net niet/net wel de zijkant van de auto) en dan heb ik niet echt een dode hoek...
Dode hoek naar rechts kijkend is helemaal niet aanwezig omdat je dan door je achterraampje kan kijken....
Maar wat zoek je echt in een tweede auto? Een speedster en elise zijn toch wel behoorlijk hardcore ivm de S2000 en de bimmer...
Dode hoek naar rechts kijkend is helemaal niet aanwezig omdat je dan door je achterraampje kan kijken....
Maar wat zoek je echt in een tweede auto? Een speedster en elise zijn toch wel behoorlijk hardcore ivm de S2000 en de bimmer...

Re: Interesse in een Speedster, maar...
Hmm, zeker nooit met een clio gereden, smaken verschillen ik vind de verlichting van de speedster zeer goed, zeker als je bedenkt dat het helemaal geen xenon is.allen schreef:* Hoe goed is de verlichting van een Speedster? Wegens de drukke zomers rijd ik graag 's nachts.
=> Niet.Gelukkig kun je tegenwoordig goedkoop xenon inbouwen zelf.
van dode hoeken heb ik geen last, je kan je spiegels goed afstelling ivm dode hoeken.
Inpakeren dan, tja, ik gebruik hem dagelijks, inparkeren is geen probleem, wel een beetje rekenign houden dat de deur nogal ver open moet om op een deftige manier uit te kunnen stappen.
- allen
- Contacteer:
Rob, nee. Nooit interesse gehad in een Clio, vandaar. Neem maar van mij aan dat een Speedster met dimlicht gewoon geen pretje is voor sportief werk in de polders als je dat in de nachtelijke uren wilt doen. Gelukkig heb je nog wel groot licht. Die werkt verassend goed. 
Mijn Speedster heeft overigens ook nog een grote dode hoek aan de voorzijde. Zal wel een keer een kleinere spiegel kopen.

Mijn Speedster heeft overigens ook nog een grote dode hoek aan de voorzijde. Zal wel een keer een kleinere spiegel kopen.

Zijn er Speedster in Zeeland? Dan heb ik die jammer genoeg iedere keer gemist.
Ik weet dat er vrij veel verschil zit in de genoemde auto's. Ik zoek een een rappe(of gewoon snelle) auto, die een open dak heeft.
Omdat ik veel weg voor mijn werk moet de auto ook geschikt zijn voor mijn vriendin om in te rijden(lengte 1.65mtr).
Verder moet de auto ook nog betaalbaar zijn(onder 20.000euro) en niet te vaak in het straatbeeld te zien zijn(okay, dan vallen een Porsche Boxster en een BMW Z3 eigenlijk af).
Ik weet dat er vrij veel verschil zit in de genoemde auto's. Ik zoek een een rappe(of gewoon snelle) auto, die een open dak heeft.
Omdat ik veel weg voor mijn werk moet de auto ook geschikt zijn voor mijn vriendin om in te rijden(lengte 1.65mtr).
Verder moet de auto ook nog betaalbaar zijn(onder 20.000euro) en niet te vaak in het straatbeeld te zien zijn(okay, dan vallen een Porsche Boxster en een BMW Z3 eigenlijk af).
allen wat die nachtelijke polderritten betreft daar moet ik u gelijk in geven, dan kan je beter wat meer licht hebben, de dode hoek van de spiegel was ik inderdaad ook vergeten, die zit soms in de weg bij wat scherpe bochten
puk wat de lengte van je vriendin betreft, dat mag geen probleem zijn, ik ben zelfs maar 1m52 en de speedy zit perfect voor mij

puk wat de lengte van je vriendin betreft, dat mag geen probleem zijn, ik ben zelfs maar 1m52 en de speedy zit perfect voor mij

De speedster is verre van een praktische auto. Dan ben je met de Honda of BMW beter af denk ik. En mocht je een speedster op de kop tikken met opgewaardeerd onderstel en lekke sportief platte bandjes is de wegligging ook verre van ideaal als het gaat om drempeltjes en oneffenheden. (Ik rijd met Nitrons en banden 205/45R17 + 245/40R17 (op resp 1.7 en 1.9 Bar).
Het open rijden is met de Honda (en BMW geloof ik ook?) makkelijker, vanwege de electrische kap. Op de Speedster zit een manuele softtop.
Kortom, de Speedster -vind ik- moet je echt voor gaan als je de ervaring van een kart op de weg wilt hebben.
De Honda S2000 rijd ik ook regelmatig in. Het is ook een lekkere auto om te rijden. In vergelijking tot de Speedster is het echt ook gewoon "meer" auto, met een geweldige motor
Maar "less is more". En ik vind de speedster unieker.
Het open rijden is met de Honda (en BMW geloof ik ook?) makkelijker, vanwege de electrische kap. Op de Speedster zit een manuele softtop.

Kortom, de Speedster -vind ik- moet je echt voor gaan als je de ervaring van een kart op de weg wilt hebben.
De Honda S2000 rijd ik ook regelmatig in. Het is ook een lekkere auto om te rijden. In vergelijking tot de Speedster is het echt ook gewoon "meer" auto, met een geweldige motor

Maar "less is more". En ik vind de speedster unieker.
- allen
- Contacteer:
Ben zelf 1.70 lang (eigenlijk kort) en voor mij is de Speedster gewoon een praktisch wagentje die ik bijna dagelijks gebruik. Van werk tot het doen van boodschappen. Een tafel vervoeren wordt lastig.
Er zijn idd wat Speedsters in Zeeland, en nog een paar rappe ook. Zelf ben ik er ook met enige regelmaat.

Er zijn idd wat Speedsters in Zeeland, en nog een paar rappe ook. Zelf ben ik er ook met enige regelmaat.

Denk dat Maik hier de spijker op zijn kop slaat.Maik schreef:Maar wat zoek je echt in een tweede auto? Een speedster en elise zijn toch wel behoorlijk hardcore ivm de S2000 en de bimmer...
MX5 zou je ook nog kunnen overwegen ipv de S2000 en de Z3....
De Elise en de Speedster zijn echt compleet andere auto's en ik vraag me af of die wel zo geschikt zijn voor wat je omschrijft.
Ik ben van mening dat een Elise of Speedster absoluut niet geschikt zijn om b.v. veelvuldig over slechte klinkerweggetjes te rijden.