Schade Front

Alle overige technische zaken.
Bon_Jovi
Actief lid

Schade Front

Bericht door Bon_Jovi »

Gisteravond stond ik geparkeerd tussen 2 wagens, bij het vertrekken (ik was overtuigd dat ik in neutraal stond, blijkbaar niet dus) schiet ik vooruit. Normaal duw ik steeds mn koppeling in om dit te vermijden, nu dus niet :(
Ik raak mn voorligger tegen zn trekhaak, gelukkig aan zijn wagen geen schade.

De schade is pijnlijk te noemen.

Wat al zeker vervangen moet worden is de frontgrill, het opel logo met dwarsbalk ga ik eruit laten, was dit toch van plan. (maar niet op deze manier)
De grill lijkt me nog het minste, maar het gedeelte erboven licht me meer op de maag. Licht scheurtje in de Front + het gedeelte tussen het front en de grill dat schade heeft. (is dit een apart stuk of hangt dit vast aan de gehele front clam? Voor de rest nog enkele krassen in de lak

Kan iemand me een klein overzicht geven van de kosten van dit voorval?
Wat kost zo'n grill bvb?

Afbeelding
scheurtje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
krassen
Afbeelding
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

als iemand kan helpen met onderdelen hoor ik het graag :wink:
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

vergelijkbare schade als mij, alleen had ik een eend itt een trekhaak.

woensdag wordt het schadebedrag bepaalt bij mij. Front kost dacht ik alleen al 2200. Spuiten kleine 1000 euro denk... Misschien is repareren een prima oplossing...

Gevalletje verzekering :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

kan dat plaatselijk gerepareerd worden denk je?

ik heb je eendentopic ook gezien, daarbij heb je het voordeel dat je aanspraak kan maken op de verzekering maar in dit geval, mn eigen stomme schuld.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Als ik dat zo zie kun je dat makkelijk laten repareren. Gewoon even langs een schadebedrijf rijden. Weet niet hoe het in België geregeld is, maar in Nederland zijn er genoeg bedrijven die je hierop 4 jaar garantie geven.
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

die gescheurde stukken tussen grill en kap, hoe zullen ze deze herstellen?
Doen ze dit ook met lakplamuur zoals bij een gewone carrosserie?
sooike

Bericht door sooike »

De gescheurde stukken worden normaal langs binnen hersteld met een stuk glasvezelmat.
De 'krassen' zoals jij die noemt, zijn denk ik barsten in de lak.

Als je geen full omnium hebt, denk ik dat je voor ongeveer 500 euro je front kan laten herstellen (wel in't zwart zoals wij belgen dat zeggen hé). :lol:
Einfach nur ein nackter Sportler
Pipo

Herstellen

Bericht door Pipo »

Vergeet die 500€ maar; zelfs in't zwart. Het kost je al minstens 4 werkuren om de clam te demonteren en te monteren. En zonder dat kan je ze niet ernstig herstellen.
En in het "zwart" herstellen heeft zo ook zijn gevaren. Als er achteraf problemen zijn met de herstelling, kan je aanspraak maken op garantiebepalingen wel vergeten :o
Je kan wel behoorlijk op de kosten besparen door zelf de clam te demonteren en naar de koetswerkhersteller te brengen :wink: .
A thing of beauty is a joy forever!
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

de wagen is binnen bij een zeer goede hersteller, het zal zo'n 500euro kosten en heb hem voor vrijdag terug. Deze vrij voordelige prijs is ook omdat we hem vrij goed kennen. anders zal de rekening idd een stuk hoger gelegen hebben.
sooike

Bericht door sooike »

@ Pipo, wie had het nu ook al weer over 500 euro? :roll:

In't zwart kan je natuurlijk niet over garantie spreken, maar als je een goeie hersteller kent, is de kans klein dat je die garantie moet aanspreken.
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Ik vind 500 euro ook belachelijk laag :wink:

Opzich prima natuurlijk dat je het zo goedkoop hebt kunnen herstellen :thumbsup:
linne150

Bericht door linne150 »

Zullen veel Belgen zwart betalen :?: :?: Daarom zijn die wegen zo verrot :!: De staat ontvangt geen belasting :P :P
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
sooike

Bericht door sooike »

Dat de wegen veel beter onderhouden worden in Nederland, moet ik je groot gelijk in geven. Ik ben steeds tevreden als ik van die Belgische putten en spoorvorming af ben.

Wij betalen voor een Speedster jaarlijks 450 euro 'verkeersbelasting'. Die zouden ze beter gebruiken om die rotte wegen te vernieuwen i.p.v. flitspalen bij te plaatsen. :wink:
Pipo

Bericht door Pipo »

sooike schreef:Dat de wegen veel beter onderhouden worden in Nederland, moet ik je groot gelijk in geven. Ik ben steeds tevreden als ik van die Belgische putten en spoorvorming af ben.

Wij betalen voor een Speedster jaarlijks 450 euro 'verkeersbelasting'. Die zouden ze beter gebruiken om die rotte wegen te vernieuwen i.p.v. flitspalen bij te plaatsen. :wink:

:thumbup:
Het is werkelijk een schandaal. Als je aan Antwerpen de Kennedytunnel uitrijdt richting Gent, moet je een paar km op het derde baanvak blijven rijden omdat de 2 rechtse van de autostrade er zo slecht bijliggen :shock: . En dan spreek ik nog over een standaard wagen.
Zelfde scenario voor het stuk E19 tussen de Antwerpse ring en Wommelgem. Het rechtse baanvak is zo slecht 'opgelapt', dat je kiezen los rammelen.
Deze situaties zijn al jaren zo, maar ondertussen heb ik al veel flitspalen weten plaatsen :evil:
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie