advies gevraagd

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
geoffreyspeedster
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12

advies gevraagd

Bericht door geoffreyspeedster »

hoi iedereen

ik wil graag een iets leuker geluid uit mijn speedy krijgen, maar ben helaas (momenteel) niet in de gelegenheid hier veel geld voor uit te geven door bijv. een nieuwe uitlaat oid. een kennis raadde mij aan om een k&n raceluchtfilter vanaf het luchtfilterhuis? te kopen deze zijn incl. alle montage en aluminium buis ongeveer 150euro. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en als ik dit aanschaf merk je dan ook echt verschil?
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

je zou dit kunnen nemen

http://www.moto-concept.de/en/autos/ope ... m_id=15001

maar misschien beter om door te sparen voor deze
http://www.moto-concept.de/en/autos/ope ... m_id=15452

deze heb ik op me speedy werkt perfect mooi geluid en extra pk's

gr michael
geoffreyspeedster
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12

Bericht door geoffreyspeedster »

idd ziet er wel goed uit dankje voor je reactie! , heb je verder ook ervaring met k&n, ik hoor hier echt goede berichten over, maar heb zelf niet zo super veel verstand van dat soort dingen
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

k&n is meer de naam vind ik er zijn zoveel goede filters
ben zelf zeer positief van green air filters goede ervaring mee.
http://91.192.36.156/~gkbimport/zoekgreenkits/

heb nu in een filter van k&n moet hem om de 1000km schoonmaken
das dan wel weer een voordeel dat gaat makkelijk met k&n



gr michael
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

1000 km :?: Is dat niet een beetje overdreven. Waarom is k&n makkelijker dan een Green? Het is toch allemaal hetzelfde. Alleen met de maat van het Filter kun je zelf erg lastig maken.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Als je het om de twee beurten doet is het echt wel voldoende hoor. :idea:
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

hij word behoorlijk vies na 1000km moet ik zeggen en het is een werkje van niks dus maakt niet echt uit blijft tie lekker goed schoon
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Luchfilter

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

ik heb zelf een carbon airbox van BMC, deze bevalt me prima. Het geluid is best stevig als je flink doortrekt, maar niet storend.
Het vermogen is volgens mij niet toegenomen, maar door het geluid lijkt dat wel zo :D.
Voordeel van een airbox is dat er geen warme lucht uit de motorruimte wordt aangezogen, dat is bij een open luchtfilter vaak wel het geval.
Ik heb mijn BMC (CDA 70-150) gekocht bij MCC in Veghel, maar op eBay zijn ze ook te vinden.

Als je echt goedkoop een vettere sound wilt, zou je het standaard filter kunnen modificeren.
Dat heb ik eerst ook gedaan, maar dat haalt het niet bij de BMC.

Als je een ander luchtfilter plaatst, vervang dan meteen de standaardbuis voor een Gamma-pijp
en 2 siliconen bochten, kosten bij elkaar rond de €50 (ik gebruik QSP van autosportcompany).
Op de pagina van Mark Verboom staat hier een handleiding voor.

Ik heb het niet helemaal hetzelfde gedaan: de aansluitnippel voor de luchtmassa-meter is uit PVC gedraaid, en vastgelijmd met PVC-lijm.
Ook heb ik de afvoer van carterdampen naar de luchtinlaat laten vervallen, en een filtertje op het kleppendeksel geplaatst.
Dat moet (geloof ik) eigenlijk met een catchtank, maar toe nu toe geen gezeur bij de APK.

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Plaats reactie