velgen en banden

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
bert
Nieuw lid

velgen en banden

Bericht door bert »

ik ben een van de 2.2 mensen met Vredestein 205 voor op de originele velg ( zat er standaard op). Ik wil hetzelfde type velg houden maar wel breder (zoals nu staat ook niet lekker) maar ik kan zolangzamerhand door de bomen het bos niet meer zien. Wie zou mij eens middels een pb of dat ik daarvoor langsrij, echt goed kunnen en willen informeren?
Ook zou ik graag eens met iemand mee willen rijden die een compressor heeft en de ervaringen aanhoren. Groetjes bert3412
bert
Nieuw lid

Bericht door bert »

Sorry mensen, ik heb 3421....
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Bert,

Waarom ga je niet op zoek naar een extra setje achterwielen? Die achtervelgen passen prima voorop met een 15mm spacer per wiel. En een 205/45R17 band staat er goed op.
Achter kan je dan met de standaard 225/45R17 blijven rijden.

SteV6
S4 Avant
Pipo

Bericht door Pipo »

SteV6 schreef:Bert,
Waarom ga je niet op zoek naar een extra setje achterwielen? Die achtervelgen passen prima voorop met een 15mm spacer per wiel. En een 205/45R17 band staat er goed op.
Achter kan je dan met de standaard 225/45R17 blijven rijden.
SteV6
Beter een 5mm spacer vooraan bij het monteren van originele achtervelgen. Met een 15mm loopt bij volle stuuruitslag een 205 band soms tegen het gelakte vlak achter de band. Hangt wat van de bouwtolerantie van onze Speedster af. Ik ken iemand waar hij links goed tegen aan loopt, en rechts nog 5mm spatie overhoudt :roll:
Met een 5mm spacer durft hij in dat geval soms licht het chassis naast de band raken, maar dat is zeldzaam en blijft de schade beperkt tot wat zwarte strepen op het aluminium.
A thing of beauty is a joy forever!
SteV6

Bericht door SteV6 »

Bij mij liep de 205/45R17 op originele achtervelgen voorop met 15mm spacer + Nitrons niet tegen de clam aan, alleen bij vol insturen tegen het alu (de zwarte streepjes waar jij het over hebt).

Nu met originele voorvelg, 175/55R17 en 15mm spacer + Nitrons loopt het wel aan :shock: Gelukkig is het voor zeer tijdelijk.

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie