16`voor 17` Achter

Alle overige technische zaken.
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

16`voor 17` Achter

Bericht door Pascal »

Vandaag werd het echt duidelijk dat de standaard ABS niet samen gaat met deze setup.

Tijdens hard remmen met 2 personen in de auto voel je het pedaal steeds harder worden.(zonder slip)

Dus sensor los koppelen zal tijdelijk de oplossing zijn, maar het ultieme is de vxr unit. :wink:
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Pascal

Bericht door Pascal »

Herman schreef:Als je in de buurt bent, heb er 2 liggen. FF Proberen en als het werkt worden we het over de prijs wel eens.
Herman, dat zou geweldig zijn :wink:
Dennizz

Re: 16`voor 17` Achter

Bericht door Dennizz »

Pascal schreef:Vandaag werd het echt duidelijk dat de standaard ABS niet samen gaat met deze setup.

Tijdens hard remmen met 2 personen in de auto voel je het pedaal steeds harder worden.(zonder slip)
Ik heb er zelf een 205/50R16 band opzitten maar vind de ABS niet slechter werken (tot nu toe). Ik kan niet helemaal vergelijken aangezien ik van 7+ jaar oud rubber naar nieuw ging.

Wat bedoel je precies met hard worden? Treed de ABS dan ook in werking?
Als ik een paar keer hard rem wordt mijn pedaal ook harder maar dan doet de ABS niets. Ik "pomp" me rem als het ware op. Dit lijkt mij niets vreemd je remmerij eigenschappen veranderen bij warm worden.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Pascal

Re: 16`voor 17` Achter

Bericht door Pascal »

Dennizz schreef:
Pascal schreef:Vandaag werd het echt duidelijk dat de standaard ABS niet samen gaat met deze setup.

Ik heb er zelf een 205/50R16 band opzitten maar vind de ABS niet slechter werken (tot nu toe). Ik kan niet helemaal vergelijken aangezien ik van 7+ jaar oud rubber naar nieuw ging.

Wat bedoel je precies met hard worden? Treed de ABS dan ook in werking?
Als ik een paar keer hard rem wordt mijn pedaal ook harder maar dan doet de ABS niets. Ik "pomp" me rem als het ware op. Dit lijkt mij niets vreemd je remmerij eigenschappen veranderen bij warm worden.
Je voelt je pedaal trillerig worden, net het gevoel of het pedaal vast wil lopen.

Jou bandje is net iets hoger, val je misschien net in de tollerantie van 5 %.
Ik merkte het gisteren diverse keren, moet wel zeggen dat ik toen met 2 personen in de auto zat.
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Ik heb een vrij hoog bandje voor ja, om het enorme gat een beetje te vullen :) De ABS switch heb ik overigens wel voor het geval dat die gek gaat doen. Ik heb het wel snel met remmen en dan een hobbeltje ofzo.

Misschien zet ik hem wel helemaal uit. Dan weet je tenminste wat de auto doet en hoef je niet te reageren op de abs als die intreed. Lotus heeft er ook geen, dus opzich is er wel mee te rijden :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Pascal

Bericht door Pascal »

Net even gereden met abs stekker los.
En het probleem is volledig opgelost. :wink:

Nu weet ik zeker dat het probleem van de abs unit komt.
Laatst gewijzigd door Pascal op 27 mei 2009 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Pascal

Bericht door Pascal »

Pascal schreef:Net even gereden met abs stekker los.
En het probleem is volledig opgelost. :wink:

Nu weet ik zeker dat het probleem van de stuur unit komt.
Binnen enige tijd komt er de vxr unit in te zitten ben benieuwd :!: :!:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Steeds harder wordend rempedaal schijnt ook een vacuum issue te kunnen zijn.
(Ja... Weet dat dit raar lijkt met de ABS stekker los, maar dat is wat ze in de US gevonden hebben. Op UK forum zijn enkele mensen dit nu ook aan het uitproberen.)
Pascal

Bericht door Pascal »

Exmantaa schreef:Steeds harder wordend rempedaal schijnt ook een vacuum issue te kunnen zijn.
(Ja... Weet dat dit raar lijkt met de ABS stekker los, maar dat is wat ze in de US gevonden hebben. Op UK forum zijn enkele mensen dit nu ook aan het uitproberen.)
Binnenkort de VXR unit er in :wink:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik denk dat er verschillende soorten hard wordende rempedalen zijn.

Ik heb ook last van een steeds harder wordende rempedaal. Zo erg dat de remmen op een bepaald moment zelf gaan aanlopen. Dus eigenlijk komt het pedaal niet meer helemaal omhoog.
Dit doet zich alleen voor onder bepaalde extreme condities. Normaal heb ik hier geen last van. Het vacuum slang verhaal werd toen ook een van de mogelijke oorzaken genoemd en is bij mij dan ook vervangen. Zonder resultaat.
Bij mij is zo'n beetje alles vervangen wat er vervangen kan worden op rem gebied. Alleen de rem klauw zelf is niet vervangen.

Pascal heeft een ander soort hard wordend rempedaal en bij hem trilt het pedaal ook. Dat is echt het ABS.
Pascal

Bericht door Pascal »

Vandaag bij Herman de VXR unit in mijn speedster gebouwd.
Na het starten van de motor bleek al snel duidelijk dat het niet goed ging komen :cry:
ABS lamp blijft branden. Dus maar terug mijn originele er in gebouwd.

Dus voorlopig geen oplossing, dan tijdelijk maar even over tot de schakelaar.

Herman bedankt voor het half slopen van je auto :roll:
Pascal

Bericht door Pascal »

Gisteren de vxr unit er nog eens opgezet. Bij het starten een brandend abs lampje.

Ik had een afspraak gemaakt bij lotus (berchem) zij zouden mijn abs unit resetten. Tijdens de rit ging plots het lampje uit en werkte de unit :shock:
Toch maar doorgereden naar lotus.

Daar aangekomen dacht ik een beetje een warm ontvangst met een bakje koffie en een praatje. :evil: Maar nee hoor, geen koffie geen praatje. het eerste wat ie vroeg waren mijn papieren om alvast mijn gegevens in de computer te zetten. Toen werd mij al snel het een en ander duidelijk hier moet je niet zijn voor de gezelligheid.
Na een uur wat aan mijn remmen gekloot te hebben zonder resultaat en 70 euries lichter. De zaak verlaten en in ieder bocht een brandend rem lichtje op mijn stack. :twisted: Gewoon te weinig rem olie in mijn potje gedaan (het zijn net hollanders zo gierig) hij staat wel boven minium.
Maar er moet gewoon wat meer in ivm de vlotter.

Maar het ergste van al. Het hard worden van mijn pedaal bij warme remmen is met deze unit nog steeds het zelfde. :roll:

Herman ben jij er zeker van dat dit wel een vxr unit is. Misschien dat ik het serie nummer een keer moet laten controleren om dit uit te sluiten.
Laatst gewijzigd door Pascal op 11 jul 2009 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanm
Lid

Bericht door Hanm »

Ik heb tot nog toe, zo'n 4000 km onderweg op 16/17inch combinatie, geen nadelen ervaren. Misschien moet ik het remsysteem eens wat extra proberen te provoceren, dat heb ik tot nog amper gedaan.
Speedster Z22SE (147pk), Mei 2005
9-3X 2.0T Biopower (240pk), Juli 2010
9-3 Viggen Troll R Coupé (280pk), Maart 2000
XC60 D5 AWD Summum (215pk), April 2012
Pascal

Bericht door Pascal »

Hanm schreef:Ik heb tot nog toe, zo'n 4000 km onderweg op 16/17inch combinatie, geen nadelen ervaren. Misschien moet ik het remsysteem eens wat extra proberen te provoceren, dat heb ik tot nog amper gedaan.
Het probleem komt inderdaad naar voren bij het flink heet stoken van je remmen. als je dan vol in de ankers gaat heb je een hard pedaal zonder enig wiel slip. echt gevaarlijk omdat de wagen niet meer vertraagd.

Dus voorlopig maar weer met de schakelaar rijden.
Plaats reactie