Bassis circuittrainig GP Elite Zondag 21 Juni
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Bassis circuittrainig GP Elite Zondag 21 Juni
Het gevoel om de Speedster beheerst, gecontroleerd en zelfverzekerd over het circuit te sturen is geweldig! Helaas heeft niet iedere bestuurder het talent van Ayrton Senna of Michael Schumacher. Aan het beheerst en gecontroleerd circuitrijden liggen belangrijke basiselementen ten grondslag. Deze elementen zoals; de juiste zitpositie, bedieningen van de pedalen, ideale lijn, rem- en stuurtechnieken en lastwissel van de auto worden vaak vluchtig behandeld bij racecursussen, terwijl deze cruciaal zijn bij het vormen van een goede bestuurder/coureur.
De GP Drive Basis-circuittraining is voor degenen die de basis van het circuitrijden willen doorgronden. Deze unieke training bestaat uit een vijf en half uur durend praktijkgedeelte waarbij u intensief getraind wordt door professionele instructeurs. Zij hebben jarenlange ervaring op het gebied van racen en instructie geven.
Wat is het verschil tussen de Basis-circuittraining en een racecursus?
Tijdens de Basis-circuittraining wordt u in kleine groepjes van maximaal zes personen de hele dag getraind door één instructeur. U krijgt naast de gezamenlijke instructie bijna één uur privéles! Tijdens deze training wordt er niet ingehaald en is de kans op schade nihil. De instructeur rijdt altijd mee in de voorste auto en bepaald het tempo. Het is echter niet zo dat er langzaam gereden wordt! Wij zorgen voor een goede mix van de juiste snelheid en de veiligheid. Daarnaast rijden er tijdens deze training allemaal exclusieve auto’s en geen race geprepareerd (huur) auto’s. Kortom alle deelnemers zijn gelijk gestemd en willen geen schade rijden met hun auto.
Deze training is bedoelt om exclusieve autobezitters bewust te laten worden van het beheerst en gecontroleerd circuitrijden. Na het volgen van de Basis-circuittraining bent u een betere coureur op het circuit en een betere bestuurder op de openbare weg geworden. Uiteraard weet u de potentie van uw bolide optimaal te benutten. Deze training is een perfecte opstap voor het rijden van track days, het behalen van de racelicentie en of het rijden van races of als u uw auto beter wilt beheersen op de openbare weg!
Datum; 21 juni
Dagindeling;
09.15 Ontvangst met koffie
09.45 Theorie
10.15 Baanonderdeel 1
11.30 Baanonderdeel 2
12.45 Uitgebreide lunch
13.45 Baanonderdeel 3
15.00 Pauze (eventueel ook tank mogelijkheid)
15.15 Baanonderdeel 4 (hele circuit)
17.00 Afsluiting
Prijs voor het Speedster forum bedraagt € 299,-
Voor meer informatie en aanmelden klik hier. Of neem contact op met Marc Schipper, marc.schipper@gp-elite.nl of 06 414 97 432
De GP Drive Basis-circuittraining is voor degenen die de basis van het circuitrijden willen doorgronden. Deze unieke training bestaat uit een vijf en half uur durend praktijkgedeelte waarbij u intensief getraind wordt door professionele instructeurs. Zij hebben jarenlange ervaring op het gebied van racen en instructie geven.
Wat is het verschil tussen de Basis-circuittraining en een racecursus?
Tijdens de Basis-circuittraining wordt u in kleine groepjes van maximaal zes personen de hele dag getraind door één instructeur. U krijgt naast de gezamenlijke instructie bijna één uur privéles! Tijdens deze training wordt er niet ingehaald en is de kans op schade nihil. De instructeur rijdt altijd mee in de voorste auto en bepaald het tempo. Het is echter niet zo dat er langzaam gereden wordt! Wij zorgen voor een goede mix van de juiste snelheid en de veiligheid. Daarnaast rijden er tijdens deze training allemaal exclusieve auto’s en geen race geprepareerd (huur) auto’s. Kortom alle deelnemers zijn gelijk gestemd en willen geen schade rijden met hun auto.
Deze training is bedoelt om exclusieve autobezitters bewust te laten worden van het beheerst en gecontroleerd circuitrijden. Na het volgen van de Basis-circuittraining bent u een betere coureur op het circuit en een betere bestuurder op de openbare weg geworden. Uiteraard weet u de potentie van uw bolide optimaal te benutten. Deze training is een perfecte opstap voor het rijden van track days, het behalen van de racelicentie en of het rijden van races of als u uw auto beter wilt beheersen op de openbare weg!
Datum; 21 juni
Dagindeling;
09.15 Ontvangst met koffie
09.45 Theorie
10.15 Baanonderdeel 1
11.30 Baanonderdeel 2
12.45 Uitgebreide lunch
13.45 Baanonderdeel 3
15.00 Pauze (eventueel ook tank mogelijkheid)
15.15 Baanonderdeel 4 (hele circuit)
17.00 Afsluiting
Prijs voor het Speedster forum bedraagt € 299,-
Voor meer informatie en aanmelden klik hier. Of neem contact op met Marc Schipper, marc.schipper@gp-elite.nl of 06 414 97 432
en weet iemand hoe het zit met de verzekering (ondanks de blijkbaar geringe kans op schade) ?
Mijn verzekeraar zal dit ongetwijfeld niet dekken, ondanks dat je iets doet om de algemene veiligheid te verbeteren
Bij de rijvaardigheidstraining zie ik dat je voor 35 euro verzekerd bent, maar bij de circuittraining staat er niks..
Tevens staat er niet wat het kost als je een toeschouwer mee wilt nemen, iemand enig idee ?
gr,
The Duke
Mijn verzekeraar zal dit ongetwijfeld niet dekken, ondanks dat je iets doet om de algemene veiligheid te verbeteren

Bij de rijvaardigheidstraining zie ik dat je voor 35 euro verzekerd bent, maar bij de circuittraining staat er niks..
Tevens staat er niet wat het kost als je een toeschouwer mee wilt nemen, iemand enig idee ?
gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
@the-duke
Zelf nog effe gechecked bij asr via quartz en deze training viel gewoon onder de circuitdekking. (geen wedstrijdelement, dus gedekt)
Ik ga bij alles wat geen LOT circuitdag is gewoon een bevestiging vragen aan ze. Is niet mijn schuld dat de omschrijving zo wazig is, en dat ze geen keiharde lijst van ondersteunde events opleveren.
Zelf nog effe gechecked bij asr via quartz en deze training viel gewoon onder de circuitdekking. (geen wedstrijdelement, dus gedekt)
Ik ga bij alles wat geen LOT circuitdag is gewoon een bevestiging vragen aan ze. Is niet mijn schuld dat de omschrijving zo wazig is, en dat ze geen keiharde lijst van ondersteunde events opleveren.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Het was helemaal top vandaag. Regen en zonneschijn, alle omstandigheden gehad.
Man of 15, 16:

Mijn favoriet deze dag:

En een prachtige donkervoort, die er helaas afgeduwd is:

Een 350z met blokkerende remmen knalde de donkervoort van de baan.
Leermomentje voor de 350Z:
1. Als de instructeur zegt niet inhalen, betekend dat ook niet dat je een poging moet doen om anderen voor te laten gaan.
2. Je remolie al 5 jaar in je systeem hebben zitten, en dan de track opgaan kan niet handig zijn.
Verder The-Duke nogmaals bedankt voor de dbilas conversie demo
Nu weet ik helemaal niet meer waar ik voor moet gaan sparen....
15 augustus advanced tracktraining; ik ben er weer bij!
Oh ja, newbie als ik ben; als ik alleen links vellen op de banden heb, klopt dat, of staat er dan een instelling fout?
Man of 15, 16:

Mijn favoriet deze dag:

En een prachtige donkervoort, die er helaas afgeduwd is:

Een 350z met blokkerende remmen knalde de donkervoort van de baan.
Leermomentje voor de 350Z:
1. Als de instructeur zegt niet inhalen, betekend dat ook niet dat je een poging moet doen om anderen voor te laten gaan.
2. Je remolie al 5 jaar in je systeem hebben zitten, en dan de track opgaan kan niet handig zijn.
Verder The-Duke nogmaals bedankt voor de dbilas conversie demo

Nu weet ik helemaal niet meer waar ik voor moet gaan sparen....
15 augustus advanced tracktraining; ik ben er weer bij!
Oh ja, newbie als ik ben; als ik alleen links vellen op de banden heb, klopt dat, of staat er dan een instelling fout?