dus toch WEL de distributie ketting ( IEDEREEEN LEZEN AUB )

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
geoffreyspeedster
Actief lid

dus toch WEL de distributie ketting ( IEDEREEEN LEZEN AUB )

Bericht door geoffreyspeedster »

na vele mailtjes en oproepjes op dit forum ben ik er nu EINDELIJK uit steeds problemen met mijn motor als hij koud was verschillende malen met opel en gm gebeld of mijn ketting gedaan was telkens weeeer het verhaal dat de actie is afgesloten en dat ie gedaan moest zijn maar naar nu blijkt is dit dus niet gebeurd en nu het tikken bij koude motor steeds erger word is het zaak de ketting ZSM te gaan verrvangen omdat deze anders klapt. ik weet dat er mensen zijn met soort gelijke problemen het enige advies dat ik jullie kan geven is CHECK CHECK DUBBEL CHECK EN NEEM NIET ZOMAAR IETS AAN VAN OPEL EN OF GENERAL MOTORS!!

PS

op het vx220 forum staan een 16tal mensen van wie de ketting dus WEL brak sommige met hetzelfde verhaal als mij maar die dus niet verder gekeken hebben (logisch!)
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Re: dus toch WEL de distributie ketting ( IEDEREEEN LEZEN AU

Bericht door S. Gonzales »

geoffreyspeedster schreef:na vele mailtjes en oproepjes op dit forum ben ik er nu EINDELIJK uit steeds problemen met mijn motor als hij koud was verschillende malen met opel en gm gebeld of mijn ketting gedaan was telkens weeeer het verhaal dat de actie is afgesloten en dat ie gedaan moest zijn maar naar nu blijkt is dit dus niet gebeurd en nu het tikken bij koude motor steeds erger word is het zaak de ketting ZSM te gaan verrvangen omdat deze anders klapt. ik weet dat er mensen zijn met soort gelijke problemen het enige advies dat ik jullie kan geven is CHECK CHECK DUBBEL CHECK EN NEEM NIET ZOMAAR IETS AAN VAN OPEL EN OF GENERAL MOTORS!!

PS

op het vx220 forum staan een 16tal mensen van wie de ketting dus WEL brak sommige met hetzelfde verhaal als mij maar die dus niet verder gekeken hebben (logisch!)
Goed gedaan Geoffry! Hoe wordt het nu opgelost? Door GM, .....Uitgeest of mag je er zelf voor opdraaien?. Ik hoop voor je het 1ste!

Gr. Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
geoffreyspeedster
Actief lid

het is zo dat mijn auto geleverd is door opel dealer terberg ook zei wisten ZEKER dat de recall gedaan was , maar dus niet !! nu gaat autocentrale met hun in gevecht ook omdat er in 2005 een nieuwe accu in de auto gegaan is en hun toen ook de melding kregen dat ze de recall moesten doen, maar er niets mee gedaan hebben. kijk ook jij alsjeblieft goed na of het wel of niet gedaan is. er zijn mensen voor de gek gehouden daar ben ik nu meer dan zeker van !
geoffreyspeedster
Actief lid

en nog even voor de (minder) goed gelovige onder ons......

ook op mijn kleppendeksel staat keurig een witte markering dat de dist. ketting wel gedaan is dat zegt dus gewoon helemaal NIETS!!!!
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

he geoffrey,
ik hoop ook voor je dat uitgeest dit als goed gebaar gewoon regelt.
tenslotte toch 6 maanden garantie op motor etc?
in ieder geval succes,
en aangezien autocentrale uitgeest meerdere speedsters heeft zou een vervangend voertuig toch wel moeten kunnen?

martin
geoffreyspeedster
Actief lid

tis heel simpel martin

ik heb gewoon garantie zelfs als een auto zonder garantie koopt heb je nog garantie geloof me ik werk zelf in de autos en heb zoiets al een keer mee gemaakt, maar autocentrale gaat het fixen gratis en voor niets
dus dist. ketting met oliesproeier die dus wel goed is en de ketting voor de balans as ook meteen
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

en hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat de vervanging nog niet had plaatsgevonden?
geoffreyspeedster
Actief lid

er is iemand binnen de opel groep (hoge functie) die het voor mij precies nagekeken heeft, van hem heb ik ook de info dat het niet gedaan is en ook dat er soms gewoon door dealers te makkelijk gezegd word dat de recall destijds gedaan is. soms is dit omdat de dealer dan zelf de niet te claimen recall meer hoeft uit te voeren, maar soms ook omdat het telefonisch opvragen of dit nu wel of niet gedaan is gewoon even werk is en mensen daar niet altijd zin in hebben en dus gewoon zeggen dat ie wel gedaan is. bij veel dealers is bekend waar de markeringen voor elke recall neer gezet moet worden en dus is het makkelijk om dit even aan te passen misschien is dit alleen bij mij gebeud,maar ik vond het dusdanig belangrijk voor een ieder dat ik het toch maar even gepost heb
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

leuk dat je dit laat weten.
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door S. Gonzales »

geoffreyspeedster schreef:en nog even voor de (minder) goed gelovige onder ons......

ook op mijn kleppendeksel staat keurig een witte markering dat de dist. ketting wel gedaan is dat zegt dus gewoon helemaal NIETS!!!!
Hoi Geoffry,

Volgens mij moet dat een groene markering(verfstip) zijn! Wit heeft betrekking op de abs unit. Voor mijn auto heb ik voor de zekerheid een check gedaan bij de dealer die hem nieuw geleverd heeft. Mijn motor klinkt trouwens prima en ik maak me wat dat betreft geen zorgen. Maar dank voor de waarschuwing. Zo kan iedereen er zijn voordeel mee doen. Hopelijk ben je hem niet al te lang kwijt.
V.w.b. het kraken: mijn L + R motorsteunen zien er iig heel uit en nog een indicatie...het kraken heeft geen samenhang met motorreacties. De voor- en achtersteun heb ik inmiddels voorzien van powerflex inserts. Met dank aan Mark V, zijn beschrijving/ ervaring klopt exact. Trouwens ook mijn remblokken keus n.a.v. een artikel van Mark gemaakt (OMP competitie :thumbup: ) Heb er rondom Zimmermann schijven opgezet.
Ik ga zaterdag proberen of ik aan de smeernippels toe kom (op de kogels van de toe-link) Als dat de oplossing is hoor je het!
Groet, Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
geoffreyspeedster
Actief lid

ik bedoel idd een groene verfstip die staat er bij mij ook op

even een update

a.s. maandag gaat de speedy naar autocentrale daar krijgt hij nieuwe dist. ketting met goede olie sproeier en nieuwe ketting voor de balans assen.

heb net nog even mijn nieuwe startknop en aluminium schakelframe gemonteerd ziet er echt top uit helaas ff geen camera anders zou ik ff fotos erop zetten
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Nu maar hopen dat je eindelijk van je auto kan gaan genieten.
Lotus Elise S2
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

( DAT ZAL TOCH WEL LUKKEN HJ? )
Caterham => Britse degelijkheid...
geoffreyspeedster
Actief lid

@ hendrik jan

ja dat hoop ik ook zou eens een keer tijd worden he. naja tussen de reparaties door heb ik er wel al van genoten hoor moet ik zeggen en bovendien als straks die ketting gedaan is, is er eigenlijk niets of bij niets dat nu nog gedaan zou kunnen worden met een km stand van inmiddels 121000 ben ik op zich wel blij dat o.a. die dist ketting nu gewoon gebeurd dan hoef ik me daar in de toekomst ook geen zorgen meer over te maken
geoffreyspeedster
Actief lid

net gebeld door autocentrale speedy is klaar ! :d volgens hun loopt hij nu ook veel rustiger ben benieuwd 8)
Plaats reactie