Deurslot vervangen

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Oblivion
Mega lid

Deurslot vervangen

Bericht door Oblivion »

Heeft er iemand ervaring met het veranderen van een deurslot? (rechterdeur specifiek)
Indien 1 slot defect is moeten dan alle sloten gewijzigd worden? Of kun je zo'n slot ook appart verkrijgen op basis van je sleutelnr.

Ik heb hier even liggen zoeken maar niets gevonden over deursloten.
Ik neem aan dat zoiets vaker voorkomt? Niet alleen bij ongeval maar bv ook bij diefstal.
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Niemand een antwoord? Morgen ben ik naar Opel garage, eens zien wat dat gaat kosten.
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Het grendel-mechanisme is los van het (sleutel)slot in de deur.

Als dus de grendel stuk is, dan kan je die gewoon vervangen door een andere en de bestaande sleutel blijven gebruiken.

Zie:

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/technische documentatie/epc/C Body interior fittings/7 Door locking mechanism/1 Door lock/index.html

Afbeelding

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Het is dus helaas het echte slot dat is geraakt, dadelijk weet ik of ik alle sloten mag gaan vervangen...
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Misschien is de cilinder onbeschadigd en kun je die in een ander deurslot plaatsen? Dan zou je een nieuw slot met je oude sleutel kunnen openen en sluiten...
Jägertee
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

En inderdaad Jaydee heeft gelijk, de cilinder kan verwijderd worden en in een nieuw slot worden geplaatst *thank god*. Ik had de kosten voor het vervangen van de sloten op +-700 euro geraamd, nu blijkt dat ik slecht 28 euro moet betalen via opel en dan heb ik er zelfs een nieuw deurhandvat bij.
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Oblivion schreef:En inderdaad Jaydee heeft gelijk, de cilinder kan verwijderd worden en in een nieuw slot worden geplaatst *thank god*. Ik had de kosten voor het vervangen van de sloten op +-700 euro geraamd, nu blijkt dat ik slecht 28 euro moet betalen via opel en dan heb ik er zelfs een nieuw deurhandvat bij.
Kijk eens aan... Welkome meevaller lijkt me :thumbsup:
Jägertee
Plaats reactie