Pagina 1 van 1

Tank ontluchting

Geplaatst: 22 jun 2009 13:17
door Pascal
Nu ik mijn achterkant er toch af heb liggen overweeg ik misschien om de gehele tank ontluchting er af te halen. Ik dacht dat deze er op zit om de euro 4 norm (of zoiets) te halen.

Wie heeft dit geheel (actief koolfilter) ook nog weggehaald.

Geplaatst: 23 jun 2009 10:07
door Maarten
Pascal,

Probleem is dat jou standaard ECU deze aktieve filter aanstuurt en als je die eruit haalt je ook moet zorgen dat je ECU dat niet meer doet. Op het moment dat de ECU de benzinedampen van je filter naar je motor stuurt, spuit ie ook minder brandstof in. Als jij nu minder brandstof ik laat spuiten en de filter niet meer zijn dampen aan de motor geeft kan je motor arm lopen.

Dus eerst zorgen dat je ECU de filter niet meer gebruikt !

Als het makkelijk was had ik hem er al meteen uitgegooid tijdens mijn ombouw.

Groeten,
Maarten

Geplaatst: 23 jun 2009 14:55
door Pascal
Maarten schreef:Pascal,

Probleem is dat jou standaard ECU deze aktieve filter aanstuurt en als je die eruit haalt je ook moet zorgen dat je ECU dat niet meer doet. Op het moment dat de ECU de benzinedampen van je filter naar je motor stuurt, spuit ie ook minder brandstof in. Als jij nu minder brandstof ik laat spuiten en de filter niet meer zijn dampen aan de motor geeft kan je motor arm lopen.

Dus eerst zorgen dat je ECU de filter niet meer gebruikt !

Als het makkelijk was had ik hem er al meteen uitgegooid tijdens mijn ombouw.

Groeten,
Maarten
Dat is heldere taal Maarten. Misschien dat we de vraag bij Hitec kunnen weg leggen.
Onze ecu`s gaan toch die kant uit, misschien weet hij het veld te zitten om dit aan te passen.

Maarten heb je nog gekeken hoe deze klep bij jou is aangesloten !!!.
Ik trek hier namelijk vacuum via de inlaat van mijn Kompressor. Maar dat had je al gezien.

Geplaatst: 23 jun 2009 17:47
door Gerard
Mag ik vragen waarom jullie ECU's naar Hitec gaan? Zijn er ontwikkelingen gaande die misschien ook voor mij interessant zijn?

Geplaatst: 23 jun 2009 18:32
door Pascal
Gerard schreef:Mag ik vragen waarom jullie ECU's naar Hitec gaan? Zijn er ontwikkelingen gaande die misschien ook voor mij interessant zijn?
Ivm ons 3" Chris Tulletje gaan we voor nieuwe injectors en een remap van de originele ecu.
Dus de extra injectors en ecu zullen verdwijnen.

Geplaatst: 23 jun 2009 19:15
door Gerard
Ok voor mij nog niet van toepassing dus.

Geplaatst: 24 jun 2009 8:31
door Maarten
Pascal schreef: Dat is heldere taal Maarten. Misschien dat we de vraag bij Hitec kunnen weg leggen.
Onze ecu`s gaan toch die kant uit, misschien weet hij het veld te zitten om dit aan te passen.

Maarten heb je nog gekeken hoe deze klep bij jou is aangesloten !!!.
Ik trek hier namelijk vacuum via de inlaat van mijn Kompressor. Maar dat had je al gezien.
Nee Pascal nog niet goed naar gekeken, maar ik heb gisteren even een garage gebouwd in mijn tuin en die ga ik de komende dagen afmaken en in gebruik nemen. Komend weekend eerst de uitlaat ophalen. En daarna de achterkant demonteren.

Dus nog even geduld.....

Maarten

Geplaatst: 24 jun 2009 9:23
door Pascal
Ik wil die garage van jou wel eens zien :shock: Foto`s :lol: