Nu ik mijn achterkant er toch af heb liggen overweeg ik misschien om de gehele tank ontluchting er af te halen. Ik dacht dat deze er op zit om de euro 4 norm (of zoiets) te halen.
Wie heeft dit geheel (actief koolfilter) ook nog weggehaald.
Tank ontluchting
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Tank ontluchting
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van 22062009245.jpg (54.7 KiB) 1914 keer bekeken
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Pascal,
Probleem is dat jou standaard ECU deze aktieve filter aanstuurt en als je die eruit haalt je ook moet zorgen dat je ECU dat niet meer doet. Op het moment dat de ECU de benzinedampen van je filter naar je motor stuurt, spuit ie ook minder brandstof in. Als jij nu minder brandstof ik laat spuiten en de filter niet meer zijn dampen aan de motor geeft kan je motor arm lopen.
Dus eerst zorgen dat je ECU de filter niet meer gebruikt !
Als het makkelijk was had ik hem er al meteen uitgegooid tijdens mijn ombouw.
Groeten,
Maarten
Probleem is dat jou standaard ECU deze aktieve filter aanstuurt en als je die eruit haalt je ook moet zorgen dat je ECU dat niet meer doet. Op het moment dat de ECU de benzinedampen van je filter naar je motor stuurt, spuit ie ook minder brandstof in. Als jij nu minder brandstof ik laat spuiten en de filter niet meer zijn dampen aan de motor geeft kan je motor arm lopen.
Dus eerst zorgen dat je ECU de filter niet meer gebruikt !
Als het makkelijk was had ik hem er al meteen uitgegooid tijdens mijn ombouw.
Groeten,
Maarten
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Dat is heldere taal Maarten. Misschien dat we de vraag bij Hitec kunnen weg leggen.Maarten schreef:Pascal,
Probleem is dat jou standaard ECU deze aktieve filter aanstuurt en als je die eruit haalt je ook moet zorgen dat je ECU dat niet meer doet. Op het moment dat de ECU de benzinedampen van je filter naar je motor stuurt, spuit ie ook minder brandstof in. Als jij nu minder brandstof ik laat spuiten en de filter niet meer zijn dampen aan de motor geeft kan je motor arm lopen.
Dus eerst zorgen dat je ECU de filter niet meer gebruikt !
Als het makkelijk was had ik hem er al meteen uitgegooid tijdens mijn ombouw.
Groeten,
Maarten
Onze ecu`s gaan toch die kant uit, misschien weet hij het veld te zitten om dit aan te passen.
Maarten heb je nog gekeken hoe deze klep bij jou is aangesloten !!!.
Ik trek hier namelijk vacuum via de inlaat van mijn Kompressor. Maar dat had je al gezien.
Laatst gewijzigd door Pascal op 24 jun 2009 5:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Ivm ons 3" Chris Tulletje gaan we voor nieuwe injectors en een remap van de originele ecu.Gerard schreef:Mag ik vragen waarom jullie ECU's naar Hitec gaan? Zijn er ontwikkelingen gaande die misschien ook voor mij interessant zijn?
Dus de extra injectors en ecu zullen verdwijnen.
Laatst gewijzigd door Pascal op 24 jun 2009 5:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Nee Pascal nog niet goed naar gekeken, maar ik heb gisteren even een garage gebouwd in mijn tuin en die ga ik de komende dagen afmaken en in gebruik nemen. Komend weekend eerst de uitlaat ophalen. En daarna de achterkant demonteren.Pascal schreef: Dat is heldere taal Maarten. Misschien dat we de vraag bij Hitec kunnen weg leggen.
Onze ecu`s gaan toch die kant uit, misschien weet hij het veld te zitten om dit aan te passen.
Maarten heb je nog gekeken hoe deze klep bij jou is aangesloten !!!.
Ik trek hier namelijk vacuum via de inlaat van mijn Kompressor. Maar dat had je al gezien.
Dus nog even geduld.....
Maarten