Uitspraak Hoge Raad

Je auto te koop aanbieden.
Plaats reactie
Spiky
Actief lid

Uitspraak Hoge Raad

Bericht door Spiky »

Vandaag staat er in de krant een stukje over een uitspraak van de Hoge Raad betreffende het zelf importeren van tweedehands auto's.

Nederlanders die in het buitenland een gebruikte auto kopen en zelf invoeren, zijn voortaan voordeliger uit.

De fiscus moet namelijk een andere methode hanteren voor de berekening van de BPM. Hierbij moet niet langer de verkoopprijs of de koerslijst centraal staan, maar de inkoopprijs zoals die geldt in de handel. Dit heeft de Hoge Raad gisteren bepaald.

Volgens deskundigen is de uitspraak duidelijk in het voordeel van de consument, handelaar of importeur die een tweedehandsauto in bijvoorbeeld Duitsland koopt en daarna hier registreert. Dat kan soms vele honderden euro's schelen.

Bron De Telegraaf

Dit betekent dat het importeren van Speedsters uit het buitenland weer iets goedkoper en dus aantrekkelijker zou worden.

Goed nieuws dus.

Spiky :alone:
Afbeelding
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

Goed nieuws natuurlijk, maar ik wacht eigenlijk op de dag dat het hele BPM-verhaal verdwijnt en de autoprijzen gelijkwaardig worden met de rest van Europa.

Maar ja... De staat heeft het geld natuurlijk hard nodig en dat is het makkelijkst uit de zakken van de automobilisten te schudden.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Rallye schreef:Maar ja... De staat heeft het geld natuurlijk hard nodig en dat is het makkelijkst uit de zakken van de automobilisten te schudden.
Maak je maar geen zorgen...

Vertrouw de overheid nou maar...

Daar komt wel een eco/kilometer/co2/gele/rode/zwarte/zilveren auto heffing voor in de plaats.. Met 'toevallig' nog wat extra (provinciale) heffinkjes erbij..

Allemaal voor 'het mileu'/'de opwarming van de aarde'/'de filedruk'/'een extra melkkoe'/'meer geld graaien'/'inkomsten genereren' (kies welke gewenst) :bag:

Oh.. En heeeeel toevallig gaat het ieeeetsiepietsie (echt heeeel klein beetje maar hoor!) meer kosten als de oude situatie...

Of ben ik nu erg cynisch??? :bangin:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Haha, ik hoop van niet, maar ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen.
Hoe was het ook al weer? Het moet uit de lengte of uit de breedte komen...

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door paul »

Ha, ha, jij hebt er kijk op Arno :lol:

Werk jij toevallig in Den Haag :?: :roll:

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

paul schreef:Werk jij toevallig in Den Haag :?: :roll:
Hey, ik heb toch echt altijd gedacht dat de heren/dames politici niet werken... ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Plaats reactie