Nieuwe "engine start" knop (for free!)

Vragen over bekleding, velgen e.d.
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Nieuwe "engine start" knop (for free!)

Bericht door S. Gonzales »

Enige tijd geleden heb ik bij Edel-parts het aluminium "starknop" plaatje) gekocht. Met dat witte plastic knopje lijkt het toch net of er iets ontbreekt. Eigenlijk is er maar 1 startknop die ik echt mooi vind en dat is die van de Honda S2000. Maar die is prijzig en het past natuurlijk niet zomaar.
Nu kreeg ik van mijn dochter voor vaderdag een toilettas in Formule 1 stijl en de inhoud heb ik vorige week in Frankrijk pas van heel dichtbij bekeken. Wat blijkt, zit er een fles douchegel in met een rode "engine start" knop om het klepje/dopje te openen.
Ahaa.... ben direct begonnen met iedere dag minstens 7 x te douchen, ben nu echt brandschoon :) en eenmaal weer thuis direct begonnen.
Dop eraf geklikt, te gebruiken deel met zaagje verwijderd en netjes afgewerkt, aluminium verloopstukje gedraaid, montagekit en .....
als het mij nu ook nog lukt om foto's te plaatsen, zien jullie hieronder het resultaat!
Helaas lukt mij dat (nog) niet. Ik zal aan MartinB vragen of hij mij daar even mee helpt.
Groet, Speedy
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

Bij deze dan ook de plaatjes. Leuk gedaan Speedy.
Afbeelding

Benieuwd wat je volgende uitvinding wordt.
gr martin
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Creatief :!:

Persoonlijk denk ik bij rood altijd aan een noodstop, maar dit is wel een opvallend knopje geworden :D
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Weet iemand toevallig wat de diameter is van het gat in het dashboard, waar de knop inzit?
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Bij deze waarschuw ik wel voor die startknop met "start engine" tekst uit Duitsland. Bij temperaturen van boven de 30 en parkeren in de volle zon smelt de lijm en valt je hele startknop in delen uit elkaar.

Een originele startknop voor de Speedster schijnt trouwens ook € 104,- te kosten. Die info heb ik echter uit 2e hand, nadat ik Holger in Mieming had geholpen zijn dashboard open te halen omdat zijn aftermarktet "start engine"knop uit elkaar gevallen was.

SteV6

Edit: Oja, in de binnendelen van die startknop stond overigens wel "made in England", verklaart een hoop :lol:
S4 Avant
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

Ik laat hem mooi standaard. Aangezien ik zelf ooit na enige tijd niet rijden mijn auto niet meer gestart kreeg omdat ik was vergeten dat er een startknop was, hoop ik dan eventuele inbrekers de startknop ook over het hoofd zien (misschien denken dat het zo'n ouderwets contactpunt voor de startblokkering is).

Maar wel heel leuk en netjes gedaan!
metallic
Actief lid

Bericht door metallic »

ha wat grappig :lol: liep met hetzelfde idee destijds rond maar heb er later toch vanaf gezien.
shampoofles is iets anders.
ik ruik zelfs naar mun auto .heb ook nog een fles speedster shampoo
deze staat alleen nog op mun vakantieadres dus geen foto.
(is gewoon te koop bij de aldi) :?

gr nico
Bijlagen
shampoo.JPG
shampoo.JPG (13.45 KiB) 5901 keer bekeken
PeterS
Lid
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

ook knap Peter.
Ziet er goed uit
PeterS
Lid
Contacteer:

Bericht door PeterS »

12Esc schreef:Ik laat hem mooi standaard. Aangezien ik zelf ooit na enige tijd niet rijden mijn auto niet meer gestart kreeg omdat ik was vergeten dat er een startknop was, hoop ik dan eventuele inbrekers de startknop ook over het hoofd zien (misschien denken dat het zo'n ouderwets contactpunt voor de startblokkering is).

Maar wel heel leuk en netjes gedaan!
Is mij ook overkomen toen ik de Speedster net had. De auto wilde maar niet starten en ik maar denken dat de accu leeg was. Met startkabels zelfs nog geprobeerd de auto te starten. Totdat mijn vriendin de handleiding van de auto ging lezen en vroeg of ik op het startknopje had gedrukt... :oops: :oops:
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

PeterS schreef:Is mij ook overkomen toen ik de Speedster net had. De auto wilde maar niet starten en ik maar denken dat de accu leeg was. Met startkabels zelfs nog geprobeerd de auto te starten. Totdat mijn vriendin de handleiding van de auto ging lezen en vroeg of ik op het startknopje had gedrukt... :oops: :oops:
Haha. :) Als op dit forum een FAIL-draadje stond, had dit er zonder meer wel gepost kunnen worden.
Anyway, een vergissing is en blijft menselijk.
Overigens vind ik het wel stoer van je om dit 'leedvermaak' zomaar met ons te delen. Ik weet niet of ik dat ook gedaan zou hebben... ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
PeterS
Lid
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Ik heb er ook over getwijfeld of ik dit wel kwijt wilde op het forum. Maar ach, ter lering en ter vermaak zullen we maar zeggen :)
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

starten

Bericht door Pipo »

Nou Peter, omdat jij zo dapper bent zal ik het ook maar toegeven :) Toen ik enige tijd terug voor het eerst na 6 maanden mij weer achter het stuur van mijn Speedster nestelde, draaide ik ook vol vertrouwen de kontaktsleutel om. En de rest was stilte ... . "Vreemd" dacht ik, "hij heeft zojuist nog een week aan de druppellader gehangen". En draaide nog eens 2 maal de sleutel om voor mijn Euro viel dat ik op de startknop moest drukken. Was ik blij dat er niemand naast me zat toen :lol:
Alhoewel; ik ben zeker dat ik niet de enige ben wie dat na lange tijd op non-actief overkomen is :wink:
Laatst gewijzigd door Pipo op 08 aug 2009 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

ik had ook zo eens iets van oei, ik krijg mn sleutel niet meer verder. Wat is dat hier. Maar toen wist ik het weer :lol:
PeterS
Lid
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Het overkwam mij een paar dagen nadat ik de Speedster had gekocht. Ik reed toen nog met mijn MX-5. Ik had deze naast de Speedster in de garage geparkeerd en stapte meteen over in de Speedster om een rondje te rijden. En die wilde maar niet op dezelfde manier starten als de MX-5.....
Plaats reactie