Spacers achterdiffuser voor betere koeling

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
the-duke
Mega lid

Spacers achterdiffuser voor betere koeling

Bericht door the-duke »

Hallo,

ik kwam toevallig het volgende product tegen: http://www.eliseparts.com/products.php?product=46.
Deze worden dus gemonteerd onder de diffuser als ik het goed begrijp, waardoor deze als het ware met een kier onder de auto komt te hangen.

Nu heb ik nogal wat warmteontwikkeling in de motorruimte na de turbo-ombouw :wink: dus dit zou best wel eens kunnen helpen qua ventilatie.

Is er iemand die enig idee wat deze mod zou kunnen betekenen voor:
1) de aerodynamica ? (minder stabiel op hoge snelheid misschien)
2) de luchtflow door de motorruimte ? (misschien verstoort dit juist wel wat er normaal door de sidepods binnenkomt en door de "motorkap" er weer uitgaat)

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Ik kwam dit ook nog tegen: http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 0903&st=75

Ik denk dat het dan zoiets wordt, ziet er niet uit vind ik zelf, maar als het werkt..

gr,
The Duke
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Heb zelf de bodemplaat en diffuser lager onder de auto hangen om een kier over te houden... Door de diffuser ziet het er ook niet vreemd uit :wink:
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Rikster, zou jij eens willen kijken hoeveel je de bodemplaat en diffuser hebt laten zakken ? (Dan kan ik redelijk veilig eventueel dezelfde afstand aanhouden)

Kon je toen goed merken dat er minder warmte in je motorruimte bleef hangen ?

gr,
The Duke

P.S. aerodynamica/rechtuitstabiliteit zal ik niks over vragen, want gezien jij een aftermarket-diffuser en een spoilertje op je achterclam hebt is dat sowieso niet te vergelijken..
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

the-duke schreef:Rikster, zou jij eens willen kijken hoeveel je de bodemplaat en diffuser hebt laten zakken ? (Dan kan ik redelijk veilig eventueel dezelfde afstand aanhouden)

Kon je toen goed merken dat er minder warmte in je motorruimte bleef hangen ?

gr,
The Duke

P.S. aerodynamica/rechtuitstabiliteit zal ik niks over vragen, want gezien jij een aftermarket-diffuser en een spoilertje op je achterclam hebt is dat sowieso niet te vergelijken..

Ik had de bodemplaat vervangen door de diff, spacers ertussen.Denk dat de foto`s nog wel ergens te vinden zijn op het forum.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Plaats reactie